Ponedjeljak, 18 listopada, 2021

8 razloga zašto bi poduzetnici i menadžeri trebali vježbati jogu

Za svakog poduzetnika ili managera izrazito je važno naučiti neke od tehnika opuštanja kako bi se oslobodio stresa, negativnih emocija te razumio umijeće otpuštanja onoga što je potrebno pustiti

Joga je nekoć bila ‘rezervirana’ za alternativce, hipije, ljude slobodnog duha, no danas je to puno drugačije. Dobrobiti jogijske prakse prepoznala je znanost ali i poslovni svijet.

Sve više tvrtki organizira joga satove prije početka posla ili na kraju radnog vremena, kako bi potakla i podržala bolje mentalno i fizičko zdravlje svojih zaposlenika. Upravo je to dokazalo i istraživanje međunarodnog časopisa Medicina rada koji pruža vitalne informacije za promicanje zdravlja i sigurnosti na radnom mjestu. 

Brojne dobrobiti za smanjenje stresa

Studija je pokazala da joga na radnom mjestu ili u poslovnom okruženju osim što pomaže kod stresa, donosi dobrobiti i kod fizičkih problema te općih promjena raspoloženja. Za svakog poduzetnika ili managera izrazito je važno naučiti neke od tehnika opuštanja kako bi se oslobodio stresa, negativnih emocija te razumio umijeće otpuštanja onoga što je potrebno pustiti. 

Ako vi spadate u kategoriju poduzetnika i managera otkrijte 8 razloga zašto vam je u životu potrebna joga i meditacija:

  • Bolje upravljanje stresom

Posao donosi veliki stres, čak i kada radimo ono što jako volimo. Česta putovanja, veliki opseg posla, borba za opstanak na tržištu znaju djelovati iscrpljujuće na cijeli organizam. Budući da je stres teško izbjeći ono što možemo je naučiti nositi se s njim. Istraživanja dokazuju da vježbanje joge i meditacija djeluju smirujuće na mozak; snižavaju krvni tlak i otkucaje srca te poboljšavaju funkcioniranje cjelokupnog organizma.

  • Oslobađanje hormona sreće

Svaka emocija koju osjetimo rezultat je ispuštanja određenih hormona. Za oslobađanje hormona sreće kao što su dopamin, serotonin i endorfin te neurotransmitera važnu ulogu ima tjelovježba, poput joge ali i meditacija. Začepljenje ili prekid normalnog protoka ovih hormona može dovesti do simptoma poput napada panike, depresije i anksioznosti. Joga i meditacija, uz zdravu hranu, itekako mogu pomoći u ublažavanju ovih simptoma, ali i eliminiranju uzroka, stoga 30 minuta ove prakse dovest će vas u stanje uravnoteženosti te do zdravlja i osjećaja radosti. 


  • Uspješnije upravljanje bijesom

Radno okruženje ponekada zna stvoriti osjećaj ogorčenosti ili frustracije. Kao šef, možda ste nezadovoljni nečijim učinkom ili angažmanom na poslu ili možda nailazite na stalno iste situacije koje ne možete riješiti… Razloga može biti puno no frustracija je svakako jedna od stvari u čiju zamku ne želite upasti. Joga i meditacija jedan su od najjednostavnijih alata za prirodno popravljanje njima. Naime, joga nam pomaže da se prije svega uzemljimo i umirimo a meditacija da povećavamo fokus i koncentraciju kako bi ‘hladne’ glave, s jasnoćom i bistrinom, mogli donositi kvalitetne poslovne odluke. 

  • Emocionalno iscjeljivanje

Emocionalni preokreti sastavni su dio života i jasno je da se oni odražavaju i na posao. Neuspjeli pothvati, usponi i padovi u osobnim odnosima, nedostatak vremena za obitelj, zahtjevni suradnici… utječu na našu produktivnost. Joga i meditacija mogu vam ponuditi dobar odgovor i na ovakve situacije. Oni pomažu u uspostavljanju balansa uma, duha i tijela, što predstavlja ključ za postizanje emotivne stabilnosti. Da bi se emotivno iscijelili potrebno je suočiti se s onim što nas muči. To su naši strahovi. Meditacija i joga vježbe vodi vas na put introspekcije, propitivanja i osvještavanja. 

  • Potiče brigu o zdravlju

Prehrana bogata šećerom, stresan život i neaktivnost podržana poslovima u kojima puno sjedimo mogu biti pogubna kombinacija za vaš život. Svaka vrsta tjelovježbe u ovoj situaciji će biti iznimno korisna, no ukoliko odvojite barem 15 minuta dnevno za vježbanja joge, osjetiti ćete veliku promjenu u svome tijelu jer joga vježbe, osim što vas opuštaju, imaju za cilj potaknuti probavni sustav te proces detoksikacije organizma.  Isto tako, tijekom vježbe i meditacije dolazi do procesa osvještavanja tijela i uma, zbog čega se prirodno budi potreba u vama da se više i bolje brinete o sebi. Ta briga više nije nešto što morate, već nešto što želite! 

  • Izgradnja povjerenja u sebe

Za poduzetnički duh izuzetno je važno u što vjerujemo! Zamislite da vodite svoj posao, bio on veliki ili mali, bez vizije i jasnoće onoga što želite postići, ali i načina na koji to želite postići. S druge strane, možete li zamisliti da vodite posao bez samopouzdanja, prepuni nesigurnosti u vlastite odluke? Jačanje duha i samopouzdanja vrlo uspješno se gradi kroz joga praksu i meditaciju. Joga je put samospoznaje i što bolje upoznajemo sebe, to nam je jasnije što su naše kvalitete i snage na kojima trebamo i možemo graditi naše poslovanje. Također,  jasnije nam je i kako graditi posao i karijeru koja je usklađena sa našim vlastitim moralnim načelima, uvjerenjima i kodeksima.  


  • Oslobađa vas Ega i osjećaj neznanja

Ego je naš najveći neprijatelj, ali s druge strane i čista emocije. Zašto? Ego proizlazi iz osjećaja straha, neznanja, ljubomore, tuge ili čak ekstravagancije. Sve su te emocije u velikoj mjeri ‘ljudske’ no isto tako dovode do razornog egoističnog ponašanja koji kvari kako poslovne tako i privatne odnose. 

Joga i meditacija pomažu vam u pronalaženju / osvještavanju destruktivnih obrazaca ponašanja ali isto tako pomažu izgraditi bolji put ka nošenju sa izazovima, gdje sa više otvorenosti, lakoće i strpljenja rješavate situacije koje su pred vama.  

  • Potiče stanje bivanja

Kada ste pod stalnim stresom ili u radnom modu 24/7, nemoguće je prepoznati važnost opuštanja. No, postoje pozicije u jogi (poput Balasane – položaja djeteta ili Savasane – položaja mrtvaca) koje upravo podučavaju važnost otpuštanja stresa i napetosti, prepuštanja i opuštanja. Važnost bivanja u trenutku.
Da biste ovo vježbali ne morate biti iskusni joga vježbač. Upravo suprotno.  Sve što trebate učiniti jest odvojiti nekoliko minuta dnevno za opuštanje, ne radeći apsolutno ništa. To je za poduzetnike i poslovne ljude današnjeg vremena od neprocjenjive važnosti. 
Za sam kraj dijelim s vama kratki prikaz par vježbica koje možete napraviti za svojim radnim stolom. Naime, dugo sjedenje za uredskim stolom zna stvoriti napetost u vratu, ramenima i leđima zbog čega je jako važno pokrenuti tijelo svakih par sati, istegnuti se i prokrviti. Ovih par vježbica pomoći će vam da otpustite tenzije u tijelu, da prodišete i lakši se vratite svojim obavezama. Svaku vježbicu ponovite po nekoliko puta ili se u svakoj zadržite 5 -10 dahova.

https://youtu.be/Nm-tkVeSBQw

 

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i  life & executive coach. S više od 1.000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko iskustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Joga kao stil života i put ka promjenama te boljim odlukama!

Naša kolumnistica Jassna Luna Jozić otkriva zašto je za nju vježbanje joge učenje - ne samo o usvajanju novih pozicija tijela, već učenje o životu. Često svojim vježbačima kaže da joga predstavlja metaforu za život...

Video vježbe: Joga – duboka detoksikacija za dušu i tijelo

Ova jednostavna i vrlo učinkovita joga rutina pristupačna je i potpunim početnicima. Idealno bi bilo napraviti je kao prvu stvar ujutro, kada se probudite, kako biste energizirali tijelo za početak dana ali i odmah potaknuli organe za detox

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime