Utorak, 21 rujna, 2021

Video vježbe: Joga – duboka detoksikacija za dušu i tijelo

Ova jednostavna i vrlo učinkovita joga rutina pristupačna je i potpunim početnicima. Idealno bi bilo napraviti je kao prvu stvar ujutro, kada se probudite, kako biste energizirali tijelo za početak dana ali i odmah potaknuli organe za detox

Veliki broj joga asana (položaja tijela) potiču bolju cirkulaciju krvi, stimuliraju limfni sustav te pomažu jetri i bubrezima da optimalno rade na ‘čišćenju’ organizma. Generalno, asane imaju kvalitetu da duboko masiraju unutarnje organe: jetru, bubrege, slezenu, mjehur, gušteraču, crijeva, zdjeličnu regiju.

Osim masaže unutarnjih organa, kroz vježbe disanja, koje čine važan dio joga prakse, radimo na jačanju svojih pluća, razvijamo njihov kapacitet, unosimo puno veću količinu kisika u organizam potrebnog za optimalan rad naših organa, ali i djelujemo na smanjenje razine stresa, što je danas izuzetno važno jer je upravo stres jedan od najvećih uzročnika mnogih bolesti današnjice.

Najbolji položaji za detoksikaciju

Najbolji joga položaji za detoksikaciju uključuju pretklone, twisteve i inverzije. Pretkloni i rotacije pomažu uklanjanju čestica zarobljenih u debelom crijevu, poboljšavaju probavu i potiču eliminaciju toksina, dok inverzije prenose novu krv u jetru i bubrege, potiču bolju cirkulaciju limfe, poboljšavaju probavu i rad unutarnjih organa, revitaliziraju i pomlađuju tijelo i kao rezultat toga detoksiciraju organizam.

Ako želimo svoj organizam držati u optimalnom stanju potrebno je svaki dan izdvojiti barem 15 min. za vježbanje, uz svjesno disanje tijekom prakse, koje dodatno pomaže oslobađanju toksina iz tijela. 

 

Detox joga rutina

Korak 1
Sjednite na joga prostirku prekriženih nogu, ravnih leđa i glave gledajući ravno naprijed. Zatvorite oči i prvo osvijestite svoj prirodan dah kroz nekoliko udaha i izdaha a zatim stavite jednu ruku na prsa, a drugu na trbuh. Udahnite duboko, osjećajući kako se trbuh i prsni koš polako šire dok udišete i kako se skuplja kad izdišete. Svu pažnju usmjerite na svoje. Radite ovo 5 min. 

 

Korak 2
Ostanite u istom položaju, međutim, desnu ruku premjestite iza leđa i stavite na pod, a lijevu stavite na desno koljeno. Prije uvrtanja tijela duboko udahnite uspravnih leđa i izdahnite dok se rotirate u desnu stranu. Kada uđete u poziciju ostanite u njoj barem 10 dugih i dubokih dahova. Zatim to isto ponovite na drugu stranu.

 

Korak 3
Sjednite uspravno, ispruženih nogu. Ruke spustite pored tijela. Sa udahom izdužite kralježnicu prema gore a sa izdahom polako uđite u pretklon prema naprijed spuštajući prsa prema svojim nogama. Ruke mogu ostati raširene u podu pored vas ili ispružene prema potkoljenicama ili stopalima. Obavezno uskladite dah s držanjem tijela. Sa udahom izdužujete kralježnicu a sa izdahom puštate da vas tijelo vodi dublje u pretklon. Ostanite u ovoj poziciji barem 10 dahova, duboko dišući.

 

Korak 4
Ostanite sjediti i nađite balans na svojim sjednim kostima. Dignite stopala od poda pridržavajući rukama noge ispod koljena. Dignite pete u razinu sa vašim koljenima i zatim ispružite ruke ispred sebe. Opcija za naprednije vježbače je da ispuže noge. Ovdje ostajete 10 dahova ili napravite 2 serije sa zadržavanjem u poziciji 5 dahova.

 

Korak 5
Legnite se na leđa. Polako podignite noge na 90 stupnjeva od poda i zadržite se tu nekoliko dahova. Ako želite napraviti punu inverziju prebacite noge preko glave, podvucite ramena pod sebe, poduprite donji dio leđa rukama i dignite noge visoko prema stropu. Nastojte održati noge u okomitom položaju. U tom položaju ostanite 15 dahova nakon čega ćete ponovno prebaciti noge preko glave te lagano spuštate leđa u pod.
Kad završite, ostanite u ležećem položaju.

 

Ova jednostavna i vrlo učinkovita joga rutina pristupačna je i potpunim početnicima. Idealno bi bilo napraviti je kao prvu stvar ujutro, kada se probudite, kako biste energizirali tijelo za početak dana ali i odmah potaknuli organe za detox. Ako vam to raspored ne dopušta, vježbe možete napraviti u bilo koje drugo doba dana.

 

Detoksikacija misli – iz njih proizlaze naše emocije!

Joga je savršen dodatak proljetnoj detoksikaciji kroz prehranu no i sama za sebe itekako potiče sposobnost tijela da se očisti, a rezultati su vidljivi na fizičkoj, mentalnoj i emocionalnoj razini. 
No, osim fizičkog vježbanja gdje kultiviramo tijelo i podržavamo ga na najbolji mogući način, detox možemo napraviti i kultiviranjem svojih misli, iz kojih proizlaze naše emocije. 

Kultiviranje misli također predstavlja svojevrsni ‘trening’ u kojem dosljednom disciplinom odabira misli koje nas podržavaju potičemo pozitivnu energiju, osjećaj radosti, motivaciju, zanos i elan koji nas nosi kroz dan i život. 

Korak 1
Svaki dan izdvojite 10-15 min svoga vremena kako biste sjedili u tišini i utišali svu buku ovoga svijeta ali i vlastitih misli te pronašli prostor za čuti svoj unutarnji glas. Vaš glas je izuzetno važan! S vremenom će taj prostor postajati sve veći a vaš glas sve snažniji što će vam omogućiti da preuzmete kontrolu nad svojim životom, jasno razlučujući što su tuđe pretpostavke, želje  i očekivanja, koje vas opterećuju i štete vam, od onih vaših – koje vas potiču, osnažuju i daju vjetar u leđa! 

Korak 2
Tijekom dana postanite svjesni svojih misli. Primijetite koje su najdominantnije. Vaše misli predstavljaju vaš odnos prema sebi. Svaku svoju negativnu misao koju ulovite pretvorite u njezinu suprotnost. Svako svoje ‘ne mogu’, ‘ne znam’ ili ‘nisam’ pretvori u ‘mogu’, ‘znam’ i ‘jesam’! Jer, to je samo misao, a misao može biti promijenjena. 

Korak 3
Obratite pažnju na ono što tražite i očekujete od drugih. To predstavlja vaš odnos prema svijetu. Vrlo često nas ljuti ono što i sami, na nekoj razini, ne isporučujemo drugima, a da toga nismo niti svjesni. Kada god imate potrebu za nekom emocijom, utjehom ili pažnjom, dajte je drugima. Ono što dajemo drugima multiplicirano nas se vraća nazad.

Kroz ove korake radite na svom emotivnom i duhovnom detoxu. Eliminirate sve ono što vam šteti i zamjenjujete onim što vas njeguje, podržava, pomaže vam da rastete i da se osnažujete. Detox je pokrenuti svoje tijelo, detox je disati punim plućima, detox je biti slobodan od loših misli i emocija, detox je odvojiti se od ljudi koji nas ne podržavaju i ne vole. 

Detox je biti Ljubav. Biti jedno sa svim. Detox je joga. A joga nije samo način vježbanja. Joga je način života.

 

Kako pronaći svoje ‘dobro mjesto’?

Ako vas zanima ‘Detox yoga retreat za dušu i tijelo’ na prekrasnom imanju nadomak Zagreba – bacite pogled na FB event i prijavite se!
Tamo ćemo uz vježbanje, meditaciju, tehnike disanja te predavanja o svjesnijem životu naučiti kako održati tijelo i duh zdravim i sretnim! Učit ćemo kako pronaći svoje Dobro Mjesto! 

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i life&executive coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko isustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

Vježbajte s najpopularnijim influensericama joge – jer nije sve u utezima!

Istezanje, zdravlje i toniranje tijela - samo su neki od benefita vježbanja joge, a inspiraciju nam pružaju neke od najpoznatijih influenserica na Instagramu. Promovirajući tjelesnu pozitivu i vježbanje ne samo da nas potiču na zdrav način života nego i na više pozitive

Povezano

Queen Fit: Zašto se žene tako brzo zaljube u (tajlandski) boks?

Upoznajte Q BOX - fitness inovaciju namjenjenu majkama, ženama i kraljicama koje su u deficitu s vremenom te u svakodnevnoj rutini i obavezama izgube sebe. Specifična metoda treniranja sastoji se od više sportskih disciplina: tajlandskog boksa, snage vlastitog tijela, aerobika i yoge

Kroz jogijsku tehniku kontole daha možete povećati – životnu energiju

Ako prana (životna energija) ne nalazi dovoljno prostora unutar tijela, to znači da je nešto 'napada' ili izbacuje van. Obično je riječ o toksinima u tijelu, nagomilanom otpadu i stresu zbog čega nam ova tehnika disanja pomaže u detoksikaciji tijela!

Ponestalo vam je motivacije? Uz ove trikove odradit ćete najbolji trening

Ako ste došli do osjećaj da se nikako ne uspijevate natjerati na trening ili ga doživljavate kao veliko opterećenje - uz ove male trikove opet se možete vratiti u trenutke kada ste s nestrpljenjem i oduševljenjem očekivali svaki novi trening! 

Savjet stručnjaka: Kako odabrati štapove za nordijsko hodanje?

Nordijsko hodanje se po svojoj tehnici dosta razlikuje u odnosu na klasično hodanje ili planinarenje i da bi se tehnika adekvatno provodila, potrebni su štapovi specifični za tu aktivnost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime