Subota, 24 srpnja, 2021

Mala škola trčanja: Postalo je vruće pa na treningu vrijede nova pravila

Temperature su porasle, stoga svoje šuškavce i dugu odjeću slobodno ostavite kod kuće. I ne zaboravite povećati unos tekućine s elektrolitima i ugljikohidratima prije, tijekom, ali i nakon treninga

Iako smo već više od mjesec dana u proljeću, šuškavci, sportske marame, duga sportska odjeća, nešto duže čarape i rukavice bili su obavezna oprema na treninzima do prije nekoliko dana. Temperature oko nule, kiša i vjetar nisu nam dopuštali da ih pospremimo u ormare – do iduće trkačke zime.

Tek nedavno temperature su naglo porasle, sunce je počelo jače grijati, a subjektivni osjećaj opterećenja na treninzima se povećao. Pripisati to možemo naglom skoku temperatura i promjeni vremena za koju ljudima treba i do 15 dana kako bi se tijelo adaptiralo na nove uvjete.

Tijelu treba i do 15 dana da se adaptira na nove uvjete

Došlo je vrijeme stopalica, kratkih hlača, majica, šilterica i sunčanih naočala. Iz razine motivacije odrađivanja treninga, proljeće i ljeto je mnogima najdraže doba godine, dok iz razine izazova s kojima se trkači nose na samim ljetnim treninzima kada gori, nešto manje drago. Onima koji paze na ten te na more vole doći tamni i preskočiti prvo izgaranje na suncu i neprospavane noći, definitivno najdraže doba godine.

Neki ga vole, neki ne, ali svi treniraju i dalje. Kako bi treninzi bili što ugodniji i što kvalitetnije odrađeni, treba biti mudar po pitanju odabira opreme, doba dana kada se trenira, te unosa tijekom, nakon ali i prije samog trčanja.

Što je važno znati za treninge tijekom toplog vremena

  1. Na početku tjedna pogledajte dugoročnu vremensku prognozu za cijeli tjedan. Ako u srijedu najavljuju 30 stupnjeva, a vi imate u planu neke brze dionice ili težak trening, razgovarajte s trenerom možete li se što izmijeniti u programu ili ako trenirate sami – zamijeniti dane treninge.
  2. Prije samog oblačenja za treninga, još jednom provjerite: temperaturu, vjetar, padaline, vlagu te prema tome odlučite što ćete od opreme obući. Detaljan recept što obući na kojoj temperaturi i uvjetima potražite u idućem članku.
  3. Pravilna i kvalitetna hidratacija prije, tijekom i nakon treninga, ključan je faktor na treninzima ljeti. Pogotovo kada su treninzi jako dugi. Dehidracija je siguran put u trkačku agoniju koja može loše završiti. Tekućina s elektrolitima i ugljikohidratima te dodatni unos soli vodit će vas u drugu krajnost koja se zove ugodno odrađen trening. Tijelo će vam na tome biti zahvalno! 

Ovdje bih još napomenuo kako svake godine u sportovima izdržljivosti imamo crnih scenarija u ljetno doba upravo zbog dehidracije te deficita elektrolita s čime se nikako ne treba zezati, nego ih shvatiti krajnje ozbiljno i odgovorno pristupiti tomu.  

Temperature su porasle, stoga svoje šuškavce i dugu odjeću slobodno ostavite kod kuće. I ne zaboravite povećati unos tekućine s elektrolitima i ugljikohidratima prije, tijekom, ali i nakon treninga. 

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutne sposobnosti

Mala škola trčanja: Uz pravilno trčanje i opremu, važan je i trkački bonton!

Poput pravila ponašanja u svakodnevnom životu, postoje i osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika

Mala škola trčanja: Zagrijavanje i istezanje – važan element treninga

Zagrijavanje i istezanje su sastavni dio baš svakog treninga i nikako ga nemojte preskakati. Vaše tijelo će vam biti zahvalno, a i rezultati će pokazati da je to što radite ispravno

Mala škola trčanja: Zdravlje kostiju i kako im aktivan život u tome pomaže?

U prizmi tjelesne aktivnosti dva su tipa aktivnosti koja pozitivno utječu na zdravlje kostiju - aerobno vježbanje poput trčanja i nordijskog hodanja te vježbe jakosti i snage

Povezano

Kako ‘deletati’ bol i napetost mišića koji su posljedica rada s tehnologijama

Uzrokuje li vam sjedenje ispred računala bol i ukočenost vrata poznate kao 'tehnološki vrat’' Boli li vas zglob od cjelodnevnog držanja mobilnog telefona ili tableta? Vjerujemo da ste barem nekada osjetili ove tegobe ali ove jednostavne vježbe će ih eleminirati

Točka preokreta: Zašto je promjena važna i kako se pripremiti za nju? 

Kako prestati s opravdanjima za loše postupke koje činimo i početi graditi snažne temelje za život kakav želimo? Jer, na koncu, u životu možemo imati ili rezultat ili izgovor. Nikada oboje

Retro videa s vježbama koje će definitivno rasplamsati vaš plesni žar

Ako ste raspoloženi za 'eksploziju emocija' iz prošlosti, smiješne opreme za vježbanje i optimistične, plesne kardio rutine koje možete raditi dok ste (sami) kod kuće, trebali biste pogledati neke od ovih videozapisa

Pozdrav Suncu – savršen način kako postići dosljednost u vježbanju joge

Od toniziranja mišića i veće fleksibilnosti tijela, preko bolje probave i poticanja mršavljenje pa sve do ljepše kože i hormonske ravnoteže... brojni su benefiti Pozdrava Suncu. Zato donosimo video s dvije varijacije za vježbanje - vaše će vam tijelo i duh biti zahvalni

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime