Nedjelja, 25 rujna, 2022

Mala škola trčanja: Postalo je vruće pa na treningu vrijede nova pravila

Temperature su porasle, stoga svoje šuškavce i dugu odjeću slobodno ostavite kod kuće. I ne zaboravite povećati unos tekućine s elektrolitima i ugljikohidratima prije, tijekom, ali i nakon treninga

Iako smo već više od mjesec dana u proljeću, šuškavci, sportske marame, duga sportska odjeća, nešto duže čarape i rukavice bili su obavezna oprema na treninzima do prije nekoliko dana. Temperature oko nule, kiša i vjetar nisu nam dopuštali da ih pospremimo u ormare – do iduće trkačke zime.



Tek nedavno temperature su naglo porasle, sunce je počelo jače grijati, a subjektivni osjećaj opterećenja na treninzima se povećao. Pripisati to možemo naglom skoku temperatura i promjeni vremena za koju ljudima treba i do 15 dana kako bi se tijelo adaptiralo na nove uvjete.

Tijelu treba i do 15 dana da se adaptira na nove uvjete

Došlo je vrijeme stopalica, kratkih hlača, majica, šilterica i sunčanih naočala. Iz razine motivacije odrađivanja treninga, proljeće i ljeto je mnogima najdraže doba godine, dok iz razine izazova s kojima se trkači nose na samim ljetnim treninzima kada gori, nešto manje drago. Onima koji paze na ten te na more vole doći tamni i preskočiti prvo izgaranje na suncu i neprospavane noći, definitivno najdraže doba godine.

Neki ga vole, neki ne, ali svi treniraju i dalje. Kako bi treninzi bili što ugodniji i što kvalitetnije odrađeni, treba biti mudar po pitanju odabira opreme, doba dana kada se trenira, te unosa tijekom, nakon ali i prije samog trčanja.

Što je važno znati za treninge tijekom toplog vremena

  1. Na početku tjedna pogledajte dugoročnu vremensku prognozu za cijeli tjedan. Ako u srijedu najavljuju 30 stupnjeva, a vi imate u planu neke brze dionice ili težak trening, razgovarajte s trenerom možete li se što izmijeniti u programu ili ako trenirate sami – zamijeniti dane treninge.
  2. Prije samog oblačenja za treninga, još jednom provjerite: temperaturu, vjetar, padaline, vlagu te prema tome odlučite što ćete od opreme obući. Detaljan recept što obući na kojoj temperaturi i uvjetima potražite u idućem članku.
  3. Pravilna i kvalitetna hidratacija prije, tijekom i nakon treninga, ključan je faktor na treninzima ljeti. Pogotovo kada su treninzi jako dugi. Dehidracija je siguran put u trkačku agoniju koja može loše završiti. Tekućina s elektrolitima i ugljikohidratima te dodatni unos soli vodit će vas u drugu krajnost koja se zove ugodno odrađen trening. Tijelo će vam na tome biti zahvalno! 

Ovdje bih još napomenuo kako svake godine u sportovima izdržljivosti imamo crnih scenarija u ljetno doba upravo zbog dehidracije te deficita elektrolita s čime se nikako ne treba zezati, nego ih shvatiti krajnje ozbiljno i odgovorno pristupiti tomu.  

Temperature su porasle, stoga svoje šuškavce i dugu odjeću slobodno ostavite kod kuće. I ne zaboravite povećati unos tekućine s elektrolitima i ugljikohidratima prije, tijekom, ali i nakon treninga. 

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postupno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutačne sposobnosti

Mala škola trčanja: Uz pravilno trčanje i opremu, važan je i trkački bonton!

Poput pravila ponašanja u svakodnevnom životu, postoje i osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika

Mala škola trčanja: Zagrijavanje i istezanje – važan element treninga

Zagrijavanje i istezanje su sastavni dio baš svakog treninga i nikako ga nemojte preskakati. Vaše tijelo će vam biti zahvalno, a i rezultati će pokazati da je to što radite ispravno

Mala škola trčanja: Zdravlje kostiju i kako im aktivan život u tome pomaže?

U prizmi tjelesne aktivnosti dva su tipa aktivnosti koja pozitivno utječu na zdravlje kostiju - aerobno vježbanje poput trčanja i nordijskog hodanja te vježbe jakosti i snage

Povezano

Ove tenisice će ispuniti sve zahtjeve sportaša i treninga izvan teretane

Sada, više nego ikada ranije, vrhunski sportaši, ali i rekreativci zaljubljeni u fitness i wellness, svoj trening mogu premjestiti izvan četiri zida teretane

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Ako niste trkač ili biciklist (ili samo tražite promjenu u kardio rutini), ove vježbe pomoći će vam da pretvorite stepenice u vašu kućnu teretanu

Legendarni Roger Federer je najavio kraj teniske karijere

Tijekom svoje zavidne karijere Federer je rušio i brojne druge rekorde. Postigao je 23 uzastopnih polufinala Grand Slama i 36 četvrt-finala Grand Slama. Osvojio je 103 ATP naslova u pojedinačnoj konkurenciji, 28 ATP Masterst naslova i 6 ATP finala

Vikend prepun sportskih uspjeha: Barakude i Sandra Perković slavili uz zlatne medalje

Vaterpolisti su nakon 12 godina osvojili zlatnu medalju na europskom prvenstvu, a Sandra Perković je osvojila jubilarnu 10. pobjedu u bacanju diska na međunarodnom mitingu u Zagrebu

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime