Subota, 24 srpnja, 2021

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

Već smo ranije pisali o benefitima joge koje potvrđuje i današnja znanost. Dokazano je, primjerice, da na fizičkoj razini joga djeluje na razvijanje unutarnje snage i fleksibilnosti, izvrsna je za terapijske svrhe jer pomaže pri smanjivanju kroničnih bolova u leđima i kralježnici, povećava mobilnost zglobova, djeluje povoljno na reumatoidni artritis, sprečava ili ublažava osteoporozu…

Cjelovitost joge očituje se u uravnoteženju tijela, uma i našeg duha, a to nam pomaže u savladavanju svakodnevnih životnih situacija, nošenju sa stresom i brigama, boljem razumijevanju sebe, postizanju harmonije sa sobom i svojom okolinom.

Što možete očekivati na prvom satu joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

 

1/ ODJEĆA

Jogu je najugodnije vježbati u tajicama i sportskom grudnjaku (cure) ili u sportskom šorcu (dečki), te u majici bez rukava. Buduću da se u dinamičnoj jogi radi veliki broj iskoraka te dosta koristimo ruke, važno je da rukavi ili donji dio odjeće ne ograničavaju pokret tj. da omogućavaju slobodno kretanje. Dakle, odjeća vam ne smije stvarati distrakciju. 

Često na prostirkama budu cure ili dečki u širokim majicama gdje u pretklonima prema naprijed / dolje te majice klize niz tijelo i padaju preko glave pa je pažnja više usmjerena na popravljanje odjeće nego na samu poziciju i disanje. Odaberite odjeću koja radi za vas! 

2/ JOGA PROSTIRKA

Ako dolazite vježbati u joga studio zasigurno ćete imati na raspolaganju joga prostirke koje možete koristiti na satu. Nakon svakog sata, prostirku vraćate na svoje mjesto uz prethodno čišćenje tj. dezinficiranje. U fitness dvoranama također je moguće koristiti prostirke, no one često nisu najbolje tj. odgovarajuće za jogu. No upotrebljive su i rade svoj posao. Prema trenutnim mjerama za fitness dvorane vrlo je važno da nosite i svoje ručnike koje ćete staviti preko prostirki – kao dodatan način zaštite. To može biti ručnik za plažu, no postoje i specijalizirani ručnici za jogu koji su savršeni za ove situacije jer onemogućavaju klizanje ručnika sa prostirke, što je izuzetno važno.

Najidealnija situacija bila bi da nabavite svoju prostirku. Predlažem da to napravite nakon što ste bili na nekoliko joga satova i shvatili da je joga zaista ono što želite! Joga studiji omogućavaju svojim polaznicima da svoje prostirke ostavljaju tamo, što olakšava stvar jer imate jednu obavezu manje. Neće se dogoditi da je zaboravite!  

3/ REKVIZITI

Kao početnik na joga satu vrlo vjerojatno ćete se naći u asanama (položajima tijela) koji će vam izgledati nemogući. Učitelj će reći da dlanovima dodirnete pod, a vama će se činiti da ste miljama daleko od toga. Nema razloga za brigu. Za to postoje joga rekviziti.
Najčešće korišteni rekviziti su joga blokovi ili ciglice. Sva joga studija ih imaju (ili bi trebali) a sada ih sve češće možete naći i u fitness centrima. To je sjajno jer one itekako mogu umanjiti eventualnu frustraciju prema vlastitom tijelu koje će sigurno naići na ograničenja tijekom prakse. 

Često korišten rekvizit jest i joga traka, koja ima višestruku namjenu. Ako planirate nadopunjavati svoju praksu i doma, a prepoznajete da je tijelu potrebno – predlažem da nabavite oba pomagala. Dosta povoljno se mogu naći u nekim sportskim dućanima a vama čini praksu zabavnijom! 

4/ HIGIJENA

Koliko god nam se čini da se ovo podrazumijeva – ispada kako nikad nije dovoljno istaknuto koliko je higijena važna. 

Osim što je ovo izuzetno važno zbog svih ljudi oko vas, važno je i za učitelja, jer oni često znaju davati asistencije polaznicima kako bi im tijelo blago usmjerili u određenu poziciju. Dopustite učitelju da vam priđe i to napravi, jer vama će asistencija puno značiti a njemu ćete olakšati njegov posao. 

Preporučljivo je istuširati se prije joga sata. Koristite ugodne dezodoranse, blagog mirisa i nemojte stavljati parfeme prije sata. Nitko ne voli teške mirise u dvorani za vježbanje. Održavajte sebe i prostor svježim i čistim.

5/ NA SATU JOGE

Za kraj, par uputa za sam sat. Joga učitelji dosta jasno vode sat, sa detaljnim uputama. Možda će vam se činiti i da ih je previše i da ne možete ispratiti sve. Nije ni važno da ispratite sve. Koliko uspijete je dovoljno. Sa svakim sljedećim satom sjedat će vam nova informacija, nova uputa i tako ćete graditi praksu.

Također, možda ćete se ovdje i prvi put susresti s konceptom svjesnog disanja, koji je u jogi jako važan. Često je svaki dah ispraćen nekim pokretom, što zna biti izazovno dok još učimo gdje tijelo treba ići, što je sljedeći pokret, kako doći do njega… i još paziti jesmo li  udahnuli ili izdahnuli… No, nemojte se brinuti zbog toga. Praksa se gradi polako. Prvo ćete usvajati pokret, a kada to samo sjedne, počet ćete usvajati pravilan način disanja kroz kretanje.  

Dajte sebi vremena. Budite blagi i nježni prema sebi i svojim očekivanjima. Ovo je proces. Uživajte u njemu. Nemojte se žuriti jer upravo put je ono najljepše u njemu! 

Budite prisutni, budite svjesni onoga što radite i pitajte! Kada vam nešto nije jasno – slobodno pitajte! Učitelji vole pitanja, posebno na kraju sata. A sigurno je da ono što zanima vas zanima i 80% drugih u dvorani. Učinite svima uslugu, postavite pitanja i učite kroz njih!  

Uživajte u svom prvom joga satu! 

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i executive&life coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko isustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr.

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

Vježbajte s najpopularnijim influensericama joge – jer nije sve u utezima!

Istezanje, zdravlje i toniranje tijela - samo su neki od benefita vježbanja joge, a inspiraciju nam pružaju neke od najpoznatijih influenserica na Instagramu. Promovirajući tjelesnu pozitivu i vježbanje ne samo da nas potiču na zdrav način života nego i na više pozitive

9 wellness profila koji su pravo osvježenje na Instagramu

I koji će vas natjerati da se pokrenete iz kreveta čim se probudite! Kliknite 'follow' i darujte svom tijelu, umu i duši potpuno reset. Možete nam zahvaliti kasnije

Povezano

Kako ‘deletati’ bol i napetost mišića koji su posljedica rada s tehnologijama

Uzrokuje li vam sjedenje ispred računala bol i ukočenost vrata poznate kao 'tehnološki vrat’' Boli li vas zglob od cjelodnevnog držanja mobilnog telefona ili tableta? Vjerujemo da ste barem nekada osjetili ove tegobe ali ove jednostavne vježbe će ih eleminirati

Točka preokreta: Zašto je promjena važna i kako se pripremiti za nju? 

Kako prestati s opravdanjima za loše postupke koje činimo i početi graditi snažne temelje za život kakav želimo? Jer, na koncu, u životu možemo imati ili rezultat ili izgovor. Nikada oboje

Retro videa s vježbama koje će definitivno rasplamsati vaš plesni žar

Ako ste raspoloženi za 'eksploziju emocija' iz prošlosti, smiješne opreme za vježbanje i optimistične, plesne kardio rutine koje možete raditi dok ste (sami) kod kuće, trebali biste pogledati neke od ovih videozapisa

Pozdrav Suncu – savršen način kako postići dosljednost u vježbanju joge

Od toniziranja mišića i veće fleksibilnosti tijela, preko bolje probave i poticanja mršavljenje pa sve do ljepše kože i hormonske ravnoteže... brojni su benefiti Pozdrava Suncu. Zato donosimo video s dvije varijacije za vježbanje - vaše će vam tijelo i duh biti zahvalni

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime