Srijeda, 3 travnja, 2024

Kritika pjesme i videospota by Anđelo Jurkas: Silente: Sve da ima neki način

Svakim novim singlom Silente će odraziti sve interesantniju scensku pojavu, čija pjesnička i glazbena dimenzija u potpunosti strši od okoline

Ambicije pop rock Dubrovčana postati i ostati najzanimljivijim domaćim zabavnoglazbenim bendom nisu prestale ni nakon odmora od ‘Terce za tišinu’, niti nakon nedavne promjene pjevačice, a ni nakon prvotnog pauziranja karijere.

Svakim novim singlom oni će odraziti sve interesantniju scensku pojavu, čija pjesnička i glazbena dimenzija u potpunosti strši od okoline. Odgovarajući nekom sui generis pojavnom obliku u kojem autorski mojo braće Karamehmedović (Sanina lirski Tibora instrumentalno i pjevački) uz prste Nikše Bratoša znači kako od njih morate tražiti i očekivati bolje od ostalih i više od većine. Jer oni to nude i mogu dati.

Vrh domaće pop produkcije

Poslije sjajne balade ‘Sve što treba znat o ženi’, novi singl spot s novom pjevačicom Larom Viktorijom Ilić diže ritmički tempo, zadržava dvoglasje noseći vrlo atipične stihove, osobito za kontekst i okruženje: ‘…ne razumijem sredinu, pa se čudim kad grabe tu ničiju zemlju to cvijeće lijepo, grane slabe i nisam rekao da imam ili znam išta bolje, ja sam čovjek bez zdravlja i bez volje ili neću past uopće ili ću past prvi, mene pojest će vukovi, tebe će crvi ili je srce povučeno daleko od svake štete ili visi probodeno s vrha bajunete…’.

Paralela s vukovima i crvima je više nego sjajna, dočim dio sa srcem i bajunetama biva na tragu wertherizama s debi albuma, no sve zajedno čine više nego zadovoljavajuću stvar o čijim se detaljima može raspravljati, no cjelina je vrh domaće pop produkcije.

I dok Tibor čak i facijalno na momente podsjeća na plavo orkestriranu verziju Dr. Neleta Karajlića dotle suzvučje Silentea u novim pjesmama slijedi neku svoju melodičnu unutarnju logiku.

U video spotu prepoznati od strane riječkih Gržinčić vizualaca slijedili su tragove ambicije pjesme pa u nekoliko interijera i eksterijera pokušali dočarati visoku razinu estetskih promišljanja. Odlični uvodni kadrovi srednjovjekovne večere i trepeze za vrijeme koje Tibor i Lara glume aristokraciju ‘na nož’, potom očekivano korektne futurističke rapsodije u bijelom, sve do apsolutno nepotrebne kaubojade u Fužinama svjedoče nedostatku autorske samokontrole i mogućnosti lišavanja nepotrebnog a naglašavanja odličnih dijelova video spota, te ako zagledate detalje ‘glume’ u kojoj članovi benda i u dramatičnim scenama pucaju od smijeha u sebi ne mogavši sakriti osmijeh i zabavu na setu, zbrojeno čine da doista fino promišljen spot u ideji ne bude zakucavanjem kakvo je trebalo biti i pratnjom kakvu pjesma traži i zaslužuje.