Srijeda, 18 svibnja, 2022

Gotovo je s izlikama: 5 rješenja za vaše klasične meditacijske isprike i strahove

Donosimo vam nekoliko jednostavnih savjeta kako pobijediti sve izlike i opravanja i uz pomoć ovih 'trikova' zavoljeti meditaciju, bez obzira je li riječ o samostalnoj ili vođenoj

Čuli ste što je meditacija i imate određeno mišljenje o njoj, no čak i ako/kada dobijete želju meditirati, nešto se dogodi i stanete. Ne nastavljate dalje.



Donosimo vam nekoliko jednostavnih savjeta kako pobijediti sve izlike i uz pomoć ovih ‘trikova’ zavoljeti meditaciju, bez obzira je li riječ o samostalnoj ili vođenoj. 

Pa krenimo s vašim izlikama…

1/ Nemam vremena i ne znam kako meditirati 

Čak i kratke meditacije mogu biti transformativne. Samo pet minuta dnevno može dati brojne dobre rezultate, poput smanjenje stresa, povećanje fokusa i osjećaj prisutnosti. Ono što je jedino bitno u ovom slučaju je ustrajnost. Savjetujemo da započnete malo po malo. Udobno se smjestite na mirno mjesto (vi odlučujete gdje: na pod, stolicu, na meditativni jastuk..). Ako je potrebno, možete i leći ili postoji opcija da sjedite na podu sa raširenim nogama, savijenim koljenima i malo savijenom kralježnicom (naslonite se prednjim dijelom tijela prema bedrima).

Ovo je odlična pozicija za one koji žele meditirati, ali ih sprječava bol u kralježnici u sjedećoj poziciji. Zatim, zatvorite oči i nekoliko puta duboko udahnite i izdahnite. Pratite da udah i izdah radite kroz nos, te obratite pozornost da se dah kreće od donjeg dijela trbuha, preko rebara sve do prsnog koša. I izdah u obrnutom smjeru sve do donjeg dijela trbuha. Ako vaše misli lutaju, ne brinite. Primijetite što god vam je privuklo pažnju, a zatim otpustite tu misao i nastavite dalje. Ako tako vježbate redovito (svaki dan), na kraju ćete ostati prisutni u bilo kojoj situaciji. 

8 najboljih aplikacija za meditaciju i disanje koje će vam smanjiti stres

2/ Bojim se biti sam/a s vlastitim mislima 

Meditacija vam može pomoći u otpuštanju negativnih misli i emocija koje pokušavate izbjegavati. Nezdrav način razmišljanja i emocije vas mogu zapečatiti u prošlosti, no ono što se može napraviti je promjena destruktivnog stanja u pozitivno. Kroz prakticiranje svjesnosti možemo prepoznati davno loše naučene navike i tu počinje prvi korak- u osvještavanju. Možemo otkriti kako negativne misli podupiru našu tugu, nesigurnost i usamljenost na dubljoj razini. Učenje je proces, tako se i ovdje sve odvija postupno. No, strah se može transformirati u prisutnost, uzbuđenje i želju. Negativno može postati pozitivno. 

3/ Ne radim to kako treba

Ne postoji pravi način. Stvarno ne postoji jedini pravi i točan način za praksu meditacije. Za cilj koji postignete meditacijom, ne morate nužno zauzeti joga poziciju- možda vama najviše koristi šetnja prirodom (koju preporučujemo). Iako za ono što navodimo u tekstu, možemo reći kako je to transformativna praksa koja će vas, ako ništa, nadahnuti da uzmete pet minuta za sebe. 

Ono što želimo istaknuti je to da osvijestite svaki trenutak, dok radite kućanske poslove, šećete u prirodi, što god da radite da osvijestite prisutnost u tom trenutku. 

8 razloga zašto bi poduzetnici i menadžeri trebali vježbati jogu

4/ Moj um je previše raspršen

Oslobodite se unaprijed stvorenih očekivanja i predrasuda. Očekivanja dovode do razočarenja, odustanite od očekivanja da ćete doživjeti blaženstvo. Čak nemojte ni očekivati i da ćete se osjećati bolje. Već jednostavno samo odlučite koliko ćete vremena meditirati dnevno, bilo da je pet minuta ili 20. To je u potpunosti, vaša odluka. Što god da se dogodi tijekom meditacije, određena vrsta smetnje, dosada ili čak sreća, otpustite to jer je to distrakcija od prisutnosti određenog trenutka. Cilj je ostati neutralan. Vratite fokus s osjećaja na svoj dah, svijest koja na kraju umiri i stiša um samo je dio redovite prakse. 

5/ Nemam dovoljno discipline da nastavim s meditacijom

Neka meditacija postane dio vaše rutine, kao što je to tuširanje i pranje zubi. Jednom kada stvorite vrijeme za meditaciju i kada zaista postane dio vaše rutine, bit će vam nezamislivo nakon nekog vremena da izostavite tu praksu. Svi smo u stisci s vremenom, no kada meditacija postane prioritet, kao što je vaša potreba za hranom, neke stvari se mogu drastično promijeniti. Meditacija je hrana za dušu. Ipak, dogode se životne situacije koje će maknuti meditaciju s vrha prioriteta i to je sasvim u redu.

Kada se sve unormali, povratak meditaciji može biti teži, istina, no to nije razlog da stane u potpunosti. Ako se dogodila određena životna situacija, vratite se ponovo na put i nastavite dalje. Znamo svi, to je život. Činjenica i dalje ostaje da sigurno imate dovoljno energije i želje da nastavite s meditacijom, bez obzira na životne okolnosti, samo onda kada vi to odlučite. 

Pročitajte još...

Meditacija: Kako možemo prakticirati jogu kada ne vježbamo?

Zahvaljujući jogijskim tehnikama i meditaciji možemo djelovati na moždane valove a samim tim i na pravilno funkcioniranje cjelokupnog organizma

Meditacija ili spavanje: Što je zdravije i bolje za naše zdravlje?

Da je meditacija lakša u odnosu na spavanje, više bi ljudi posezalo za ovom aktivnošću. Pa ipak, donosimo odgovore kako meditacija ima više koristi od spavanja

Kako postati jutarnja osoba: Praktični savjeti za promjenu vašeg kronotipa

Ako ste prirodno skloni noću biti aktivniji i produktivniji, možete li nadjačati ove biološke i okolišne utjecaje? Možete li se namjerno promijeniti u jutarnju osobu? Neće biti lako i možda neće biti trajno, ali je moguće. No, dugoročno može donijeti puno bolje rezultate za vas

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Povezano

Jer veselje je u malim stvarima: 10 načina da budete sretni – svaki dan!

'Drugačiji dan. Ista priča' - postala je vaša mantra? Samo malom promjenom nekih ustaljenih navika možete povećati 'kvocijent vaše osobne sreće' i pronaći nove inspiracije za živjeti ispunjeniji život

5 načina za nošenje s bolešću novog doba – financijskom anksioznošću!

Ometa li vas financijska tjeskoba da pogledate svoj bankovni račun ili proračun i odlučite koja su područja vaše potrošnje previsoka? Ili vas drži budnima noću i ostavlja osjećaj iscrpljenosti i neusredotočenosti sljedećeg dana?

Definitivan kraj: Trebamo li nakon prekida veze staviti točku na i?

Mnogi od nas tada pokušavaju naći neki prigodan zaključak odnosa ili kraj kakav želimo - kako bi nam bilo lakše nastaviti dalje sa svojim životom ili potajno pokušavamo promijeniti ishod situacije. No, koliko je to dobro, a koliko loše za nas?

Važnost uspomena: Znate li da nostalgija može pozitivno utjecati na vaše zdravlje?

Kada se suočavamo s našim sjećanjima, zapravo počinjemo osjećati da su naši životi smisleni i vrijedni, a nostalgija nas može podsjetiti da je moguće prevladati poteškoće i može našem životu dati svrhu. Ako se i vi volite izgubiti u vlastitim ružičastim uspomenama, ovi Instagram profili su za vas!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime