Četvrtak, 2 prosinca, 2021

Svi pričaju o tome: Što doista predstavlja pojam mindfulness? 

Ako se pitate kako osnažiti svjesnost, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to uspijete. Fokusom na sadašnji trenutak i trenutne senzacije u tijelu zapravo radite na tome da se mentalno i tjelesno učite svjesnosti. Redovnom praksom učite kontrolirati sve mentalne procese. A kao rezultat, doživljavat ćete manje stresa i osjećat se slobodnije

U posljednje vrijeme vrlo je popularno pričati o mindfulnessu, odnosno, svjesnosti – od poznatih osoba do joga učitelja, profesora i stručnjaka raznih profila… I dok svi pričaju o tome, mnogima još uvijek nije jasno što je to zapravo? 

Svjesnost se definira kao stanje u kojemu ste usklađeni sa sobom i okolinom. Umjesto brige o tome što donosi budućnost ili preispitivanja prošlosti, osvještavate i stavljate u fokus trenutno vrijeme – ovdje i sada.

Odakle potječe svjesnost?

Umjesto umanjivanja vlastitih emocija i misli, svjesnost služi tome da se emocije i misli prihvate na neosuđujući način, čak i ako su negativne. 

Ako se pitate kako osnažiti svjesnost u ovom brzom svijetu, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to uspijete. U mnogo slučajeva, svjesnost dolazi prirodno – sjetite samo trenutka kada vas obuzme pjesma, ili kada ste koncentrirani na duboke i kvalitetne razgovore s dragim ljudima, ili dok se igrate s djecom ili ljubimcem…

8 stvari koje psihoterapeuti rade ujutro kada su pod stresom

Svjesnost (mindfulness) potječe od riječi ‘sati’ u staroindijskom jeziku Pali, čiji je prijevod svjesnost sadašnjeg trenutka. Godine 1970. Jon Kabat-Zinn zaslužan je za uvođenja termina u leksikon američko-engleskog jezika. Pokrenuo je i prvi tečaj u svrhu smanjenja stresa uz pomoć osvještavanja. Zbog iznimne popularnosti tečaja, slijedilo je i osnivanje škole o svjesnosti na Sveučilištu u Massachusettsu. I danas se tamo može pohađati tečaj koji traje osam tjedana, a nudi se i online opcija.

Kako svjesnost funkcionira?

Fokusom na sadašnji trenutak i trenutne senzacije u tijelu zapravo radite na tome da se mentalno i tjelesno učite svjesnosti. Redovnom praksom učite kontrolirati sve mentalne procese. A kao rezultat, doživljavat ćete manje stresa i osjećat se slobodniji. 

Svjesnost je metoda koja se često koristi u jogi i tai chi praksi, kao i u meditaciji. U današnjem svijetu, svjesnost se može proširiti na sva područja u životu. Primjerice, svjesno hodanje, svjesna vožnja, tuširanje… Kakogod, najčešći način prakticiranja svjesnosti jest putem raznih meditacija. 

Mentalno zdravlje: Što kada su nam problem – ugodne emocije?

Koji sve oblici svjesnih meditacija postoje?

Postoji niz svjesnih meditacija, a ovo su neke od najčešćih i najpopularnijih:

  • Meditacija disanja
  • Meditacija skeniranja tijela
  • Meditacija ljubavi
  • Meditacija promatranja misli

Kako odabrati meditaciju za sebe? To prije svega ovisi o tome na što se želite usredotočiti. Primjerice, ako je vaš cilj udobnost i svijest o vlastitom fizičkom tijelu, najbolje je odabrati meditaciju skeniranja tijela. Bez obzira na to koju meditaciju odabrali, važan je opušten pristup.

Za što se koristi mindfulness i koji su njezini benefiti?

Vježbanje svjesnosti odlična je opcija za osobe koje pate od stresa jer može ublažiti simptome. Benefiti vježbanja svjesnosti mogu se osjetiti od fizičkog do emocionalnog i mentalnog područja, a prigodne su za sve, najmlađe i najstarije.
Djeca tako utjecati na svoj akademski uspjeh.

Donosimo samo neke od benefita:

  • Smanjenje stresa i anksioznosti
  • Poboljšavanje pamćenja
  • Jačanje imunološkog sustava
  • Podržavanje zdravlja srca
  • Smanjenje boli i nelagode
  • Snižavanje krvnog tlaka
  • Poboljšavanje sna

Događaju li se i vama mnoge stvari pred nosom, ali ih ne primjećujete?

Kako prakticirati svjesnost?

Najbolje je to raditi uz pomoć učitelja (joge, stručnjaka s drugog područja) ili uz pomoć aplikacija s raznim meditacijama. Ako ipak želite sami to činiti, nudimo vam nekoliko koraka:

  1. Pronađite udobno mjesto, pođite u šetnju ili legnite u mirni kutak. 
  2. Osvjestite okruženje uz pomoć svojih osjetila. Što čujete, osjetite, vidite, osjetite li miris i okus..?
  3. Prepoznajte svaku misao koja vam dođe. Bez osude, otpustite ih te pažnju preusmjerite na trenutni osjećaj. 
  4. Ostanite u tom položaju ili osjećaju koliko god dugo se osjećate udobno. 

Ako ste ipak skloni vođenim meditacijama, donosimo nekoliko primjera:

Pročitajte još...

Squid Game – brutalnost krajnjih suprotnosti kao zlatni rudnik profita

Serija brutalno dekonstruira ljudsku priliku u konzumerističkim i konkurentnim okolnostima velikog siromaštva i velikog bogatstva. No, kakve će posljedice ostaviti na idejama mladih ljudi, to ćemo tek vidjeti

Ono smo što jedemo: Ove namirnice pomažu u posvjetljivanju zuba

Hrana koju jedemo sadrži enzime koji pomažu u proizvodnji kielina koje su nam potrebne, a koje utječu na naše zube i njihov sjaj. Zanimljivo, zar ne? Stoga, zašto ne odabrati namirnice koje su zdrave, a ujedno nam 'daruju' prirodno sjajnije i bjelije zube

Znate li koliko stoji odijelo Toma Forda koje James Bond nosi u novom filmu?

Bondov stil je uvijek besprijekoran, spoj je elegancije i trendova, a barem jedno dobro odijelo i sat neizbježni su u njegovoj garderobi. Donosimo odjevne kombinacije najnovijeg Jamesa Bonda u koje smo se odmah zaljubili

Krešimir Sočković: Puno političara misli da je jezik ulice primjeren javnom govoru

Komunikacijski stručnjak uoči izbora govori o komunikacijskoj industriji, javnim nastupima i diskursu u domaćim medijima te o tome što naša aktualna politička scena u tome kontekstu trenutačno nudi

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime