Utorak, 19 listopada, 2021

Kako se manjak vremena reflektira na naše mentalno zdravlje?

Ponekad je za više slobodnog vremena potrebno odrediti priorite, možda se odreći u nekom trenu nečega i biti dosljedan raspoređivanju vremena. Za postizanje cilja, naime, potrebno je promijeniti način razmišljanja, a ne besmisleno trošiti svoje vrijeme

Činjenica je da dan traje 24 sata, a jedina razlika u odnosu nas i drugih jest kako provodimo svoje slobodno vrijeme, ali i cijeli dan. Neki psiholozi, pak, misle da je, kada kao odrasla osoba kažete da nemate vremena, isto kao kada ste kao dijete govorili da vam je pas pojeo domaću zadaću.

Ponekad je za više slobodnog vremena potrebno odrediti priorite, možda se odreći u nekom trenu nečega i biti dosljedan raspoređivanju vremena. Za postizanje cilja, naime, potrebno je promijeniti način razmišljanja, a ne besmisleno trošiti svoje vrijeme.

Neki imaju više, a drugi manje slobodnog vremena

Sljedeće, stvar je u tome što nemamo svi istu količinu slobodnog vremena. Vrijeme, isto kao i novac, specifično je kod ljudi – neki imaju više, a drugi manje slobodnog vremena. Svaka slobodna minuta prilika je da odlučite što ćete sa svojim vremenom i kako ćete ga potrošiti.
I teškoće sa viškom slobodnog vremena možete imati ako stvarno radite puno i dugo, i ako imate djecu i obitelj, ali i drugim situacijama koje ne moraju uključivati spomenuto. Kućne obaveze, odlazak u dućan, papirologija… neki su od najčešćih ograničavajućih faktora koji vas sprječavaju da iskoristite dan što bolje možete. 

Bye, bye tehnologije: 10 kreativnih prijedloga za opuštajuće hobije

Postavljanje prioriteta

Prema istraživanjima, žene većinom uzimaju neplaćeni rad i ostanu doma sa djecom, ili će često prihvatiti manje plaćen posao uz brojne obaveze doma, što im ostavlja manje slobodnog vremena, čak i za odmor. Tijekom pandemije, nekima se situacija promijenila i na gore u bilo kojem segmentu.
Uz to, ž
ene u odnosu na muškarce, imaju manja primanja što može utjecati na njihov društven život i aktivnosti. To može utjecati na višak radnih sati, ili na izostanak neke željene aktivnosti. 

Briga o sebi za vrijeme slobodnog vremena

S manjkom slobodnog vremena i načina kako ga provodimo, nemamo vremena za brigu o sebi koja uključuje emocionalnu i mentalnu skrb. Stres oko manjka slobodnog vremena, ponekad više ima negativnosti na život pojedinca nego biti nezaposlen, prema nekim istraživanjima jer može utjecati na povećanje kardiovaskularnih bolesti, rast depresije i slično. 

Nimalo sebično: Evo zašto biste trebali biti najbolja prijateljica – samoj sebi!

Svjesno ulaganje i fokusiranje na priroritete

Iako je društvena situacija takva da bi većina trebala imati viša primanja pa bi to utjecalo na odabir aktivnosti i cjelokupno raspolaganje slobodnim vremenom, bitno je odrediti vlastite priorite.
Što nas veseli i što nam je potrebno? Novac ili višak slobodnog vremena – pronaći balans u ovome zahtijeva napor, ali ništa nije nemoguće. 

 

Pročitajte još...

Ako je mogao Ed Sheeran, možete i vi: očistite se od društvenih mreža!

Pretjerivanje s društvenim mrežama može izazvati nepovezanost i izoliranost od stvarnog svijeta, što se posebno primjećuje kod ljudi koji imaju problema sa samopoštovanjem, tjeskobom ili depresijom... Pomisao o isključivanju sa društvenih mreža nikad nisu bili primamljivija

Britanski Sony Music glazbenicima ponudio edukaciju za glazbene terapeute

Pandemija je mnogim glazbenicima ugrozila karijeru i prisilila ih da se prilagode. Stoga mnogi žele iskoristit priliku da postanu certificirani eksperti glazbene terapije. Oni će po uspješnom završetku dvogodišnjeg školovanja, kao glazbeni terapeuti, službeno dobiti i potvrde Vijeća za zdravstvene djelatnosti

Boba Đuderija: 2020. mi je otkrila koliko smo skloni nijekanju činjenica

Popularna književnica podijelila je s nama recept za odličan odnos s publikom i sinom, što je naučila o ljudima u prošloj godini, kako se u njezin život htio-ne htio upleo i sam Tesla te kako je uopće sasvim neplanski postala spisateljica...

5 genijalnih TikTok Food trikova koji će vam uštedjeti ‘tonu’ vremena

Pored žitarica za palačinke i trendova o tučenoj kavi na kojima možemo zahvaliti TikTok, donosimo vam još pet jednostavnih trikova koji štede vaše vrijeme u kuhanju, a rezuktiraju fantastičnim okusima

Povezano

Svi pričaju o tome: Što doista predstavlja pojam mindfulness? 

Ako se pitate kako osnažiti svjesnost, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to uspijete. Fokusom na sadašnji trenutak i trenutne senzacije u tijelu zapravo radite na tome da se mentalno i tjelesno učite svjesnosti. Redovnom praksom učite kontrolirati sve mentalne procese. A kao rezultat, doživljavat ćete manje stresa i osjećat se slobodnije

5 savjeta koji će vam pomoći da se u trenu osjećate – moćnije

Naše misli utječu na to koliko se moćno osjećamo. Zato mijenjanje misli može stvoriti osjećaj moćnosti. Također možemo koristiti svoje tijelo za stvaranje tog osjećaja. Niste sigurni kako započeti? Jednostavnije je nego što možete zamisliti

Tako je malo potrebno: 4 geste koje naš život čine – sretnijim

Sreću treba i izazvati, kaže stara narodna poslovica, pa vam stoga donosimo 4 univerzalna 'recepta' kako potaknuti sretne osjećaje u svakodnevnom životu!

Zašto nam nostalgične misli koriste i zašto je dobro sjetiti se starih dana?

Pandemija nas je definitivno učinila nostalgičnijima nego inače. Prisjećanjem na dobre stare dane mnogim ljudima pomaže u podizanju raspoloženja. Donosimo nekoliko razloga zašto je nostalgija dobra, i kako nam nostalgične misli zapravo koriste

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime