Utorak, 19 listopada, 2021

Tako je malo potrebno: 4 geste koje naš život čine – sretnijim

Sreću treba i izazvati, kaže stara narodna poslovica, pa vam stoga donosimo 4 univerzalna 'recepta' kako potaknuti sretne osjećaje u svakodnevnom životu!

Biti sretan u životu ultimativna je želja svakog čovjeka, no ona naravno ovisi o ‘milijun’ različitih faktora. Ovo što nekoga čini sretnim, drugome je možda manje važno i obrnuto. 

O tome koliko ćemo i hoćemo li biti sretni ovisi što nam se događa u životu, ali ako sve životne situacije shvatimo kao ‘životne učitelje’, onda smo na dobrom putu da dokučimo barem djelić sreće. Također, mnogi ljudi zbog različitih oblika fizičkih ili psihičkih bolesti ne mogu biti sretni, no u tim situcijama svakako preporučamo posjet liječniku ili stručnoj osobi koja će vas uputiti što trebate činiti kako bi vam bilo bolje te prilagoditi terapiju svakome ponaosob.

Kako sami možemo potaknuti sreću u svojoj svakodnevici?

Iako, kao što smo već istaknuli, sreća ovisi o različitim stvarima, ponekad možemo biti sretni i s malim, jednostavnim gestama koje će nas usrećiti u trenutku, a možda i zadržati taj osjećaj zadovoljstva i dulje.

4 savjeta kako što zadovoljnije otići na posao i biti sretan dok radite

Osim toga, sreću treba i izazvati, kaže stara narodna poslovica, pa vam stoga donosimo 4 univerzalna ‘recepta’ kako potaknuti sretne osjećaje u svakodnevnom životu!

1/ Moć pokreta

Osim što svakodnevno kretanje jača mišiće, kosti i zglobove, ujedno oslobađa i endorfine koji potiču osjećaj zadovoljstva i ublažavaju napetost i stres. Kretanje podržava naš limfni sustav, pomaže u oslobođanju raznih toksina, pokreće energiju, cirkulira pranu i pomaže u mentalnom usredotočavanju. Izdvojite svaki tjedan vrijeme za aktivnosti koje volite poput hodanja, planinarenja, trčanja, plesanja i drugih. Izrazite se, otpustite tenzije i zabavite se uz omiljenu aktivnost. 

2/ Vježbanje svjesnosti

Biti sretan je izbor, ne nešto što vam se događa. Stoga je prakticiranje osvještenosti odličan izbor za svakodnevnu aktivnost. Prakticirajući svjesnost, postajemo usklađeni sa sobom i okolinom. Koji god je uzrok boli, redovna praksa meditacije pomaže nam na mentalnoj i emocionalnoj razini. 
Od velike je važnosti uzeti vrijeme za sebe, barem pet minuta svaki dan. To vrijeme iskoristite za disanje, usporiti ili postaviti namjeru što dovodi do velike promjene u mijenjanju perspektive i raspoloženja, umanjuje negativnosti bilo kakvog oblika, povećava zahvalnost i ljubav prema sebi te usmjerava empatiju. 

Mali rituali i svakodnevne navike koji nam pomažu da budemo sretniji!

3/ Iskustvo zdravlja, sreće i blagostanja

Stručnjaci za psihološko zdravlje izdvajaju tri ‘sastojka’ za sreću: kvalitetan san, vođenje dnevnika zahvalnosti, geste ljubaznosti!
Osiguravajući si kvalitetan san, minimalno od 8 sati (ili više za pojedince) navika je kojom razvijamo zdravu rutinu. Za to je najbolje sat vremena prije spavanja isključiti TV, mobitel ili laptop, ograničiti i paziti na unos kofeina tijekom dana i uspostaviti raspored spavanja kako bi održali ciklus. 
Mnogo situacija može štetno utjecati na kvalitetu sna – nesanica, nemirnost, preopterećenost, ali isto tako postoje načini kako suzbiti štetne utjecaje. Primjerice, eterična ulja, kupke ili meditacije pomoći se vam da se opustite i brže utonete u san. 

4/ Svakodnevna zahvalnost

Vođenje dnevnika zahvalnosti može vam pomoći razbistriti um i osvjestiti zahvalnost. No, ne mora biti i jedini način za postizanje svakodnevne zahvalnosti, već to može biti i jutarnji ili večernji ritual koji uključuje boravak u prirodi (primjerice, šetnja sa psom), divljenje izlasku ili zalasku sunca… Cilj je podići razinu zahvalnosti, a najjednostavnije je odvojiti vrijeme za sebe i cijeniti svakodnevne (pa i najmanje) radosti. 
Ljubaznost, suosjećajnost i velikodušnost uveseljava druge, ali i nas same. 

Pročitajte još...

Dokazano je: kućni ljubimci čine nas sretnijima, čak i u pandemiji

Opsežno istraživanje nakon završetka prvog vala mjera - o suživotu s kućnim ljubimcima tijekom karantene, otkrilo je kako su obitelji koje imaju kućne ljubimce 'lakše' izdržale mjere, jer su im oni donosili radost, ublažavali tjeskobu i poticali ih na vježbanje!

I psiholozi preporučuju: Podržite lokalne proizvođače hrane. A evo i zašto?

U doba korone odjednom je postala više nego ikada važna zemlja podrijetla hrane, posebno voća i povrća. I to ne samo zbog ekoloških razloga

Corona-cuffing: Koliko je pandemija promijenila ljubavni život samaca?

Jesmo li se zbog pandemije više otvorili i pružili priliku ljudima kojima prije ne bismo dali šansu? Je li se pojam druženja zauvijek promijenio i hoće li takozvani zločesti dečki pokazati svoje pravo lice kada se (nadamo se) pronađe cjepivo?

Andreja Hotko Pavić: Selo nam je vratilo nebo!

Kiparica Andreja Hotko Pavić prije 16 godine preselila se s obitelji u staru drvenu kuću pored Dugog Sela, a više nego ikad, situacija s koronavirusom, dokazala je kako je to bila mudra odluka – imaju apsolutnu slobodu kretanja, kilometre prirodnih ljepota samo za sebe – i mir koji je potreban njihovoj bučnoj 6-članoj obitelji!

Povezano

Svi pričaju o tome: Što doista predstavlja pojam mindfulness? 

Ako se pitate kako osnažiti svjesnost, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to uspijete. Fokusom na sadašnji trenutak i trenutne senzacije u tijelu zapravo radite na tome da se mentalno i tjelesno učite svjesnosti. Redovnom praksom učite kontrolirati sve mentalne procese. A kao rezultat, doživljavat ćete manje stresa i osjećat se slobodnije

5 savjeta koji će vam pomoći da se u trenu osjećate – moćnije

Naše misli utječu na to koliko se moćno osjećamo. Zato mijenjanje misli može stvoriti osjećaj moćnosti. Također možemo koristiti svoje tijelo za stvaranje tog osjećaja. Niste sigurni kako započeti? Jednostavnije je nego što možete zamisliti

Zašto nam nostalgične misli koriste i zašto je dobro sjetiti se starih dana?

Pandemija nas je definitivno učinila nostalgičnijima nego inače. Prisjećanjem na dobre stare dane mnogim ljudima pomaže u podizanju raspoloženja. Donosimo nekoliko razloga zašto je nostalgija dobra, i kako nam nostalgične misli zapravo koriste

Kako se manjak vremena reflektira na naše mentalno zdravlje?

Ponekad je za više slobodnog vremena potrebno odrediti priorite, možda se odreći u nekom trenu nečega i biti dosljedan raspoređivanju vremena. Za postizanje cilja, naime, potrebno je promijeniti način razmišljanja, a ne besmisleno trošiti svoje vrijeme

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime