Petak, 24 rujna, 2021

Istine i zablude: 7 najčešćih, a često i sasvim oprečnih, mitova o jogi

Danas se smatra da oko 300 milijuna ljudi širom svijeta vježba jogu. Unatoč tome, i dalje postoje brojni, a istodobno i oprečni joga mitovi, s kojih treba skinute veo zablude

Prema istraživanju ‘Joga u Americi’ koje su proveli Yoga Journal i Yoga Alliance, između 2012. -2016. godine zabilježen je porast joga vježbača za više od 50 posto u samo četiri godine. Taj broj i dalje raste i sasvim je jasno da je ova istočnjačka praksa postala važan dio zapadnjačke kulture življenja. 

Danas se smatra da oko 300 milijuna ljudi širom svijeta vježba jogu. Unatoč tome, i dalje postoje brojni, a istodobno i oprečni joga mitovi, s kojih treba skinute veo zablude. 

1/Joga je prelagana 

Ovom mitu se može pristupiti s više strana. S fizičkog aspekta, čak i tjelesno osviještene i aktivne osobe kada prvi put dođu na joga sat ostaju iznenađene izazovom s kojim se susreću na joga prostirci. 
Joga dovodi tijelo u neobične i manje poznate položaje, aktivirajući mišiće koje ne koristite često. Dapače, pitate se gdje su bili cijeli vaš život. Također, zadržavanje u tim pozicijama, bilo da je riječ o nekoliko dahova ili nekoliko minuta, konfrontira vas s vlastitim ograničenjima tj. počinjete primjećivati (ponekad i brojne) rigidnosti i restrikcije u tijelu. 
S druge strane, svjesno disanje važan je dio jogijske prakse, a koordinacija tijela, uma i daha daleko je izazovnija od onoga kako se čini na prvi pogled. Rezultat toga je da početnici vrlo često kažu kako je joga teža nego što su očekivali.

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

2/ Joga je preteška

Drugi veliki mit o jogi je da je ona, suprotno prvom, preteška. Kao što smo već rekli, u jogi se tijelo zaista kreće na drugačiji način, mnoge pozicije susrećemo prvi put, a zadržavanje u njima zna biti zahtjevno. No, ljepota jogijske prakse leži u činjenici da se svaka asana (pozicija tijela u joga praksi) može prilagoditi mogućnostima vježbača tj. njegovim ograničenjima kako bi vježba bila dovoljno izazovna ali ne i frustrirajuća. 

Svijest o vlastitom tijelu važan je vodič kroz joga praksu. Osjećati svoje tijelo iznutra, pratiti senzacije koje se događaju na fizičkoj razini, osluškivati kretanje vlastitog daha, promatrati tok misli ali i emocija koje se izmjenjuju tijekom vježbanja daje nam uvid kako napredovati u svojoj praksi, u svom ritmu. Ako uz to zadržite poziciju svjedoka tj. nevezanog promatrača tih senzacija, bez potrebe da analizirate i osuđujete to što primjećujete – dobit ćete fantastičan izvor spoznaje o sebi. Kaže se da je ‘joga put do sebe, kroz sebe’.

3/ Nisam dovoljno fleksibilna/fleksibilan da bih vježbala/o jogu

Upravo zbog prvog dijela rečenice joga je sjajan izbor za vas. Naime, fleksibilnost dolazi kao rezultat, a ne kao preduvjet za vježbanje joge. Joga radi sa zadatostima vašeg vlastitog tijela. U njoj se ne uspoređujemo sa drugima, već razvijamo svoj spektar mogućnosti. Ako uđete u praksu bez očekivanja, dovoljno otvoreni da radite na svojim ograničenjima, prihvaćajući ono što je, sigurno ćete ostati iznenađeni svojim napretkom. Shvatit ćete da možete puno više nego što ste mogli i zamisliti. 
Na koncu, fleksibilnost je samo jedna od motoričkih sposobnosti koja se jogom razvija, a svrha prakse nije sama pozicije već razvijanje svijest o sebi.

4/ Joga je samo za žene

Jeste li znali da su jogu zapravo započeli muškarci? U povijesti, najveći učitelji joge bili su uglavnom muškarci. I iako danas dominiraju žene u svijetu joge, broj muškaraca koji usvaja jogu kao način života prilično raste. U zadnjih 10 godina povećao se na 35%. 
Za muškarce joga je izuzetno korisna jer predstavlja odličan kontrapunkt njihovoj prirodno urođenoj yang energiji koja je pokretačka, snažna i vrlo aktivna. Joga smanjuje napetost u tijelu, vraća mu energiju i dovodi ga u balans. Joga predstavlja izvrsnu nadopunu ostalim sportskim aktivnostima jer radi na razvijanju fleksibilnosti i gipkosti mišića, poboljšava koordinaciju tijela te radi na postizanju bolje ravnoteže; povećava snagu te ubrzavajući proces iscjeljenja nakon ozljeda regenerirajući tijelo. Tko može reći da joga nije za prave muškarce? 

Mali joga rječnik – sve one riječi koje ne razumijete, a željeli biste 

5/ Samo hipiji vježbaju jogu
Joga praksa potiče samosvijest, ljubav i povezanost sa cijelim svijetom pa mnogi joga vježbači svojim svjesnijim i savjesnijim odlukama djeluju poput hipija vanjskom svijetu. 
No, joga je itekako prepoznata kao odlična praksa za poslovne ljude, zbog čega sve više ulazi i u korporacije kao dio programa za zaposlene.
Naime, praksa zapadnih zemalja pokazala je da organizacije koje su uvele jogu za zaposlenike ostvaruje bolje rezultate, ona utječe na kreiranje boljih međuljudskih odnosa i općenito poslovne klime, te osnažuje volju i motivaciju zaposlenih. 
Otpuštanje stresa i rasterećenje od poslovnih obaveza od velike je važnosti za mentalno zdravlje svake osobe. Što se redovitije brinemo o svojoj mentalnoj higijeni to smo smireniji, zadovoljniji a samim tim i uspješniji u onome što radimo.

6/ Joga je za mršave 
Još jedan štetan mit koji podupiru zavodljive instagram fotografije koje zapravo stvaraju lažnu sliku o onome što joga jest.
Joga je apsolutno za svakoga. Svatko u svom tijelu ima prostora za istražiti svoje granice, napraviti pomake, razviti kvalitete koje su mu potrebne poput snage, izdržljivosti, mekoće, pokretljivosti, fleksibilnosti. Joga je ona vrsta vježbanja koja njeguje svjesni pristup tijelu i samom pokretu. A to nije determinirano vašim konfekcijskim brojem.

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

7/ Joga je samo istezanje
Da, istezanje je dio joge, ali joga ne znači istezanje. Na joga satu prolazi se kroz niz asana koje izgledaju i osjećaju se poput istezanja, no to je samo jedan mali dio šire slike o jogijskoj praksi. Svjesnost o dahu i pokretu tijela, bivanje u sadašnjem trenutku, fokus koji se vježba tijekom prakse su one stvari kojima težimo i na kojim radimo. Krajnji cilj joge je osloboditi se viška energije kako bismo mogli biti u miru. 

Brojne dodane dragocjenosti joge

  • poravnava držanje tijela, jača kralježnicu te povoljno djeluje na rad unutarnjih organa
  • balansira rad endokrinog sustava
  • prevenira pojavu mnogih bolesti, ali ih i liječi (astmu, migrenu, probleme s kralježnicom, konstipaciju, itd.)
  • razvija i poboljšava koncentraciju, pamćenje, kognitivne sposobnosti
  • razvija kreativnost 
  • donosi sposobnost i ljepotu bivanja u sadašnjem trenutku
  • potiče izgradnju samopouzdanje 
  • povećava osjećaj radosti i sreće
  • poboljšava seksualni život

Sada, nakon što smo demistificirali zablude o jogi i otkrili istine, nema razloga čekati da krenete vježbati. Djelujte SADA. Što prije počnete prije ćete susresti sve benefite ove prakse i na taj način vratiti ili staviti još veći osmjeh na vaše lice! 

Dobro Mjesto vas uvijek čeka!

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i  life&executive coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko isustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

Joga Nidra – Jogijski san: tehnika duboke relaksacije uma, duha i tijela

Ova sjajna tehnika potiče iz drevnih tantričkih tradicija i uvodi nas u stanje potpune emocionalne, fizičke i mentalne opuštenosti. Pomoću nje prodiremo u unutarnje dimenzije našeg uma i naše svijesti

Povezano

Queen Fit: Zašto se žene tako brzo zaljube u (tajlandski) boks?

Upoznajte Q BOX - fitness inovaciju namjenjenu majkama, ženama i kraljicama koje su u deficitu s vremenom te u svakodnevnoj rutini i obavezama izgube sebe. Specifična metoda treniranja sastoji se od više sportskih disciplina: tajlandskog boksa, snage vlastitog tijela, aerobika i yoge

Kroz jogijsku tehniku kontole daha možete povećati – životnu energiju

Ako prana (životna energija) ne nalazi dovoljno prostora unutar tijela, to znači da je nešto 'napada' ili izbacuje van. Obično je riječ o toksinima u tijelu, nagomilanom otpadu i stresu zbog čega nam ova tehnika disanja pomaže u detoksikaciji tijela!

Ponestalo vam je motivacije? Uz ove trikove odradit ćete najbolji trening

Ako ste došli do osjećaj da se nikako ne uspijevate natjerati na trening ili ga doživljavate kao veliko opterećenje - uz ove male trikove opet se možete vratiti u trenutke kada ste s nestrpljenjem i oduševljenjem očekivali svaki novi trening! 

Savjet stručnjaka: Kako odabrati štapove za nordijsko hodanje?

Nordijsko hodanje se po svojoj tehnici dosta razlikuje u odnosu na klasično hodanje ili planinarenje i da bi se tehnika adekvatno provodila, potrebni su štapovi specifični za tu aktivnost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime