Četvrtak, 21 listopada, 2021

Kako se promjenom razmišljanja o vježbanju konačno možete – pokrenuti!

Sve dok ćete mjeriti uspjehe u sportu, uspoređivati vlastite sa tuđim mogućnostima ili sve gledati površno - teško ćete uživati u redovitom vježbanju. Što trebate promijeniti i kako vježbanje uvrstiti u svoju rutinu - s radošću?

Ovo posebice vrijedi za one koji cijeli život imaju problema sa vježbanjem i teško im je započeti ili održavati neku aktivnost. Prepoznajete se? Vi ste jedni od onih koji su uvijek imali osjećaj da nisu dobri u sportovima i jednostavno vam nikada nisu išli od ruke, uspoređivali ste se sa vršnjacima, ulagali puno energije u glumu da ste bolesni ili jednostavno nemate poveznicu sa vježbanjem?

Neki ljudi često gledaju na vježbanje vrlo površno, ili samo kao ‘alat’ da izgube višak kilograma, i to funkcionira, ali kratkoročno. Zato je teže stvoriti disciplinu i ustrajnost u vježbanju. Kada bi na vježbanje gledali drugačije, kada bi to postao vaš način života, u tome slučaju pristup odrazit će se na duže staze.

Razmislite o rečenici: “Vježbanje je slavlje onoga što sve tijelo može učiniti“. 
Stanite sa čitanjem. Vratite se na prethodnu rečenicu. I pročitajte ju ponovo. 

Početak nakon kojeg vježbanje postaje redovita praksa

U vježbanju nije toliko bitno koliko ćete fizički postići s tijelom, već način razmišljanja da to činite radi sebe i svog zdravlja. I sve dok ćete mjeriti uspjehe u sportu, uspoređivati vlastite sa tuđim mogućnostima ili jednostavno sve gledati površno – nećete uspjeti. Umjesto toga sagledajte koliko to dobrobiti donosi za vas općenito.
Korak po korak, i usvojite takav način razmišljanja. Možda će vam pomoći u općenitom pogledaju na fizičku aktivnost i to redovitu. Naravno, afirmacije ovakvog tipa su početak, nakon kojeg vježbanje treba postati redovita praksa. Donosimo vam nekoliko savjeta kako slaviti vježbanje i biti sretni zbog svega što vaše tijelo može učiniti!

Ponestalo vam inspiracije? Ovo su najbolje aplikacije za vježbanje u 2021.

1/ Odvojite malo vremena otkrivajući što vama i vašem tijelu donosi sreću i odaberite aktivnost za sebe

Ako tjedno potrošite barem 150 minuta na fizičku aktivnost, otkucaji srca povećavaju se za 50 do 60% u odnosu na stanje kada mirujete. Dopustite si uživati u bilo kojem pokretu (ples, planinarenje, trčanje i slično) i pokušajte izbaciti razmišljanja iz glave da morate odrađivati težak trening u teretani – jer nema smisla da uložite puno energije u neku aktivnost koja vas ne veseli.
Kada odaberete aktivnost, odgovorite na dva pitanja. Je li ta aktivnost dobra za vaše tijelo i drugo – uživate li u njoj? Ako se veselite određenoj aktivnosti i jedva čekate vratiti se natrag, tada ste pronašli nešto za sebe. Evo nekoliko ideja o kojima vrijedi razmisliti: tenis, plivanje, plesanje, vožnja biciklom, funkcionalni treninzi, boks, joga, trčanje, pilates…

2/ Ne ustručavajte se promjeniti fizičku aktivnosti (čak i ako ste ju prije obožavali)

Sasvim je u redu promijeniti svoju rutinu. Zapravo, to može biti poticajno i u drugim aspektima u životu. Možda ste prije bili skloniji trčanju, biciklizmu, a s vremenom vas je sve vuklo prema plesanju, planinarenju i slično.
Nekim ljudima je dosadno raditi iste stvari pa tako unose promjene u svoj život. Nije loše ni za tijelo kada se mijenjaju sportske aktivnosti – jer radeći stalno istu stvar tijelo se navikne na iste pokrete. 

Mrzim vježbat doma: Besplatni program uz koji ćete (ipak) zavoljeti vježbanje!

3/ Fizička aktivnost u društvu

Nekima odgovara vježbati samima, no u paru ili u društvu može biti vrlo poticajno kako ne bismo izgubili želju i disciplinu u izvođenju. Uvijek možete probati nešto novo zajedno i shvatiti ovo kao iskustvo koje će vas samo dodatno povezati. 

4/ Ne vježbajte sampo zato što se osjećate loše jer ste nezdravo jeli

Čim pojedete nešto i još k tome nezdravo, i odmah pomislite kako morate vježbati samo da izgubite ‘novu’ kilažu, na vježbanje počinjete gledati kao na kaznu, a ne prioritet.
S druge strane, takav način razmišljanja stvara i neugodan osjećaj prema hrani. Za zdrav odnos prema vježbanju ne treba povezati nužno sa hranom, već gledati na to da je svakodnevna praksa vježbanaj (makar i vrlo kartko vrijeme) izvrsna za vaše fizičko i psihičko zdravlje. 

Zašto je socijalna distanca najbolja inspiracija za vježbanje?

5/ Fokus na učinke nakon vježbanja

Svi smo individualni, pa nekome raspoloženje podiže trčanje, nekome joga, a nekome ples ili neke druge aktivnosti. Kako god, razmišljajte da sve to radite radi mentalnog zdravlja, a fizički benefiti samo su bonus.
“Prvo sebe zavoli, zatim zavoli sebe najviše”, mantra je koju rado voli izgovarati Jennifer Conroyd, certificirana fitness trenerica. Dodaje kako bi na vježbanje trebali gledati kao dar koji poklanjamo sebi, a uz to u fizičkom smislu smanjujete rizik od kardiovaskularnih bolesti i jačate tijelo, dok u emocinalnom potičete bolje raspoloženje i pozitivno razmišljanje. 

Zapamtite – odnos prema vježbanju – i učestalost treniranja mogu puno toga promijeniti. 

Čak i redovitim vježbačima i vrhunskim trenerima događa se da propuste koji trening, ponekad zbog nedostatka vremena, umora ili nekog drugog razloga…
I to je sasvim u redu, ne trebate sebi predbacivati. Važno je znati da se naše tijelo mijenja s godinama, i ne trebamo forsirati očekivanja i misliti da nešto – moramo. Na vježbanje trebamo gledati kao na nešto što nam donosi sreću, a ne povezivati ga s – kaznom. 

Pročitajte još...

‘Vježbanje’ mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

10 unisex anti-age savjeta koje bi svatko trebao apsolvirati

I ptice na grani znaju da trebamo piti više vode i zaštititi kožu na vanjskih faktora, no postoji još niz trikova protiv starenja koji mogu izgladiti fine linije i prije nego što se pojave

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

7 razloga zašto muškarce bole bradavice – i ne smijete ih ignorirati

Najčešće za bolove postoji razumno (i bezazleno) objašnjenje. No, postoje slučajevi u kojima se radi o problemu koji zahtijeva posjet liječniku. Stoga je dobro znati što je što, ali i kako se nositi sa simptomima

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime