Petak, 23 srpnja, 2021

Stručnjaci: Ovo je 7 mitova o hrani za jačanje imuniteta koji – nisu istiniti

Kao i kod svake opasne zdravstvene ugroze, lako je postati žrtvom pretjerano grandioznih (premda naizgled umirujućih) zdravstvenih savjeta ili još gore, raznoraznih dodataka i preparata koji vam pogrešno obećavaju zaštitu

Jačanje imuniteta je trenutno svima prioritet i to s dobrim razlogom. Ljudi širom svijeta poduzimaju sve mjere opreza kako bi izbjegli zarazu koronavirusom – socijalno distanciranje, pravilno pranje ruku, dezinfekcija površina, poduzimanje sigurnosnih mjera predostrožnosti prilikom isporuke predmeta itd.

No, kao i kod svake opasne zdravstvene ugroze, lako je postati žrtvom pretjerano grandioznih (premda naizgled umirujućih) zdravstvenih savjeta ili još gore, raznoraznih dodataka i preparata koji vam pogrešno obećavaju zaštitu.
Donosimo vam najpopularnije mitove o prehrambenim navikama za jačanje imuniteta.

U kojim slučajevima više nije nužno i – bolje?

Mit: Udvostručavanje dodataka vitamina C pomoći će imunološkom sustavu
Vitamin C važan je nutrijent za optimalnu imunološku funkciju. Međutim, studije su pokazale da nam uzimanje megadoza vitamina C u obliku dodataka prehrani zapravo ne donosi ništa dobro kad se radi o suzbijanju prehlade ili druge bolesti. U tim slučajevima više nije nužno bolje, jer naša tijela istodobno mogu apsorbirati samo nekoliko stotina miligrama vitamina C. Preporučena doza, koja predstavlja dnevnu količinu hranjivih sastojaka koja udovoljava potrebama većine ljudi, jest 75 miligrama dnevno za odrasle ženke i 90 miligrama dnevno za odrasle muškarce. Bilo koja količina iznad ove izlučuje se urinom.

Mit: Superhrana je lijek za sve
Zdrava prehrana važna je za održavanje našeg imunološkog sustava punim kapacitetom. Ali ne postoji ‘superhrana’ koja to može čarobno potaknuti. Konzumiranje raznolike hrane, s naglaskom na uzimanje više voća i povrća, može nam pružiti mnoge vitamine i minerale, poput A, C i E, koji igraju ključne uloge u imunološkom sustavu. Ovo voće i povrće može biti u različitim oblicima: svježe, smrznuto, konzervirano ili u staklenkama.

Vitaminska bomba za bustanje imuniteta i detox: zeleni smoothie

Otkrijte namirnice koje jačaju imunološki sustav

Mit: Jedina hrana koja jača imunitet su citrusi
Citrusi, poput limuna, naranče i grejpa, ukusni su, dragocjeni izvori vitamina C koji ima pozitivan učinak na naš imunitet, ali nisu jedini. Za njima je sjajno posegnuti kad tražite slatku zdravu poslasticu, ali to nisu jedine namirnice koje mogu podržati zdravlje imunološkog sustava. Neke od ovih slanih sastojaka dodajte u svaki obrok jer su ‘pojačivači’ imunosti:

  • Crvena paprika: Pola šalice sadrži više od 150% vaše dnevne vrijednosti vitamina C.
  • Češnjak: Sumporni spojevi u češnjaku jačaju funkcije imunološkog sustava.
  • Mrkva: Često nam govore da je mrkva izvrsna za zdravlje očiju. Jest, ali velika količina vitamina A koju sadrži također je fantastičan pojačivač imuniteta. Prekursori vitamina A poput karotenoida (beta-karoten) važni su antioksidanti koji jačaju imunološku funkciju i mogu pomoći našem tijelu u borbi protiv infekcija.
  • Piletina: Pileća juha s razlogom je dobra hrana za utjehu. Kao prvo, hidratizira, ali sadrži i cink, važan mineral koji pomaže u upravljanju upalom. Perad, poput piletine, sadrži i vitamin B6, koji je važan za stvaranje novih i zdravih crvenih krvnih stanica. Pileća juha (juha od kostiju) sadrži hranjive sastojke koji pomažu i u zdravlju i imunitetu crijeva.

Juha od kostiju: 7 najukusnijih recepata za tisućljetni eliksir zdravlja

Životne navike koje jačaju imunitet

Mit: Hrana i vitamini jedini su način za poboljšanje imuniteta
Prehrana ispunjena obiljem važnih hranjivih sastojaka presudna je za cjelokupno zdravlje i snažan imunitet, ali igraju ulogu i mnogi drugi faktori životnog stila.
Jeste li znali da spavanje jača imunološki sustav? Kada se ne odmorimo adekvatno, izvana se ne osjećamo samo umorno, to može uzrokovati stres i upale u našim tijelima, što otežava liječenje bolesti. Odrasli trebaju između sedam i devet sati sna noću za jačanje imuniteta, ali sa današnjim užurbanim životom to ponekad može biti nerealno. Ulaganje malih napora da se taj minimum dosegne, čak i ako to znači leći u krevet sat vremena ranije ili primijeniti pravilo “bez zaslona” prije spavanja, tako da je lakše prebacivanje u način mirovanja uistinu može biti od pomoći.
Također, upravljajte stresom, kojeg danas razumljivo ima jako puno. Meditacija, vježbanje, uspostavljanje redovnih video poziva s prijateljima i obitelji ili traženje pomoći od stručnjaka za mentalno zdravlje – sve su mogućnosti. Pronađite ono što vam odgovara.

Vježbanje je jedna od najboljih stvari koje možemo učiniti za održavanje zdravlja i jačanje imuniteta. Ne samo da pomaže u ublažavanju stresa, studije su pokazale da ljudi koji redovito vježbaju imaju manje šanse da se prehlade od onih koji to ne čine. Krenite u brze šetnje ako ste u mogućnosti ili pronađite neke treninge kod kuće kako bi vaš imunološki sustav dobio poticaj. Smanjite alkohol i pušenje. Ovo se može činiti očitim zdravstvenim prijedlogom, ali mnogi ne znaju da cigarete i alkohol zapravo ometaju rad imunološkog sustava. Studije su otkrile da cigaretni dim može ‘komunicirati’ s virusima, poput gripe, uzrokujući oštećenje pluća i upale, pogoršavajući simptome gripe za pušače. Alkohol je također pronađen u studijama kako bi oslabio tjelesni odgovor na gripu. Ako je njihovo potpuno izrezivanje nerealno za vas, postavite sebi ograničenja i nastojte postupno smanjivati unos.

Ulje crnog kima: Na vrijeme ojačajte imunitet protiv alergija i dišnih smetnji

Zdravi imunološki sustav započinje uspostavljanjem dugoročnih zdravih navika

Mit: Ehinaceja, beta glukani, bazga, reishi i drugi dodaci za jačanje imuniteta dobri su za sve
Iako biljni lijekovi zasigurno mogu pomoći što se tiče imunološke potpore, oni ne nude jedinstveni pristup. Pojedinci s određenim zdravstvenim stanjima, uključujući autoimune bolesti, trebali bi surađivati s liječnikom ili farmaceutom kako bi napravili personalizirani plan. Zapamtite: ako nešto djeluje na većini ljudi, a istraživanja to potvrđuju, ne znači uvijek da je to i najbolji pristup vašem vlastitom tijelu.

Mit: Voda s dodatkom i sportska pića potrebna su za jačanje imuniteta
Voda s dodatkom ili sportska pića često su izvor umjetnih boja i zaslađivača, stvari bez kojih definitivno možemo živjeti. Zdravi imunološki sustav započinje uspostavljanjem dugoročnih zdravih navika, uključujući prehranu bogatu voćem, povrćem i cjelovitim žitaricama, aktivnost i dovoljno spavanja te brigu o svojoj mentalnoj dobrobiti.

Mit: Svježe voće i povrće bolje je od konzervirane ili smrznute hrane u pružanju hranjivih tvari koje podržavaju imunitet
Konzervirano ili smrznuto voće i povrće često se sakuplja na vrhuncu zrelosti kako bi se zadržale potrebne hranjive tvari. Oni su izvrstan izvor zdravih sastojaka koji mogu poslužiti kao jednostavan način da pojačamo unos voća i povrća i nisu lošiji od svježeg voća i povrća.

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Pročitajte još...

Hrana i(li) ‘lijek’: Ove namirnice na prirodan način mogu ublažiti glavobolju

Postoji i određena hrana koja može izazvati glavobolju, u isto vrijeme dok druge vrste namirnica pomažu u liječenju blagih oblika glavobolje. Sljedeći put kad osjetite pulsiranje, isprobajte neke od ovih prirodnih sredstava za ublažavanje boli

Nema odricanja: kako ‘hrana za utjehu’ može postati (puno) zdravija?

Zdrava prehrana ne mora značiti salatu u svakom obroku. Bez obzira na to je li vaše omiljeno jelo tjestenina s četiri vrste sira ili lisnato tijesto, nutricionisti kažu kako je moguće svoju omiljenu hranu pripremiti sa zdravim namirnicama

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Ove zime nema zime: Sjajni prirodni načini za jačanje imuniteta

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu

Povezano

Poticaj za uravnoteženiji život: Zdravi ljudi rade ovih 10 stvari drugačije

Ovih 10 navika zajedničke su zdravim ljudima, a nekoliko malih promjena dnevne rutine  sve su što vam je potrebno za (dobar) početak. I ne morate ih provoditi sve odjednom - riječ je o ravnoteži i uvođenju novih navika vlastitim tempom

Matea Hrboka Zekić: Kako se nositi s raznim tegobama tijekom putovanja?

Muči vas zatvor, otečene noge, koža vam je 'buknula'... Kako bi vaš godišnji odmor zasluženo prošao u što upuštenijem i ležernijem ugođaju, upoznajte se s najčešćim zdravstvenim problemima tijekom godišnjih odmora te kako ih možemo prevenirati i liječiti

Dobra vijest: Ljubitelji kave imaju manji rizik od kroničnih bolesti jetre

Ispijanje bilo koje vrste kave povezano je sa smanjenim rizikom od obolijevanja i umiranja od kronične bolesti jetre, u usporedbi s nekonzumiranjem kave. A najveća korist, tvrde stručnjaci, dobiva se ispijanjem tri do četiri šalice kave dnevno!

Dr. Lejla Kažinić Kreho: Ove supenamirnice pomlađuju + 24-satni alkalni detox

Naša ugledna liječnica i nutricionistica otkriva zašto je alkalna prehrana baš ta koju naše tijelo 'obožava'. Ona ga hrani kisikom, visokovrijednim nutrijentima, 'skida' godine s lica, čini nas energičnim, ukratko ima prirodni antiageing učinak. No, postoje i namirnice koje obavezno trebamo izbjegavati

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime