Petak, 24 rujna, 2021

Ove zime nema zime: Sjajni prirodni načini za jačanje imuniteta

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu

Iznimno složen i kompliciran imunološki sustav takav je upravo zbog toga kako bi se mogao nositi s bolestima i infekcijama kojima je organizam izložen. S druge strane nije dovoljno jak da reagira pretjerano i razvije alergije i autoimune poremećaje.

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu. Koji su sjajni prirodni načini za jačanje imuniteta pročitajte u nastavku…

1. Zdrava prehrana 

Uravnotežena i zdrava prehrana ključna je za balans čitavog organizma, pa tako i za snažan imunološki sustav. Jedite puno povrća, voća, mahunarki, cjelovitih žitarica, nemasnih proteina i zdravih masti. Namirnice su to koje će tijelu osigurati potrebnu energiju, ali ćete njima unijeti i dovoljne količine mikroelemenata koji igraju važnu ulogu u radu imunološkog sustava.

Primjerice, vitamina B6 koji se nalazi u piletini, lososu, tuni, bananama, zelenom povrću i krumpiru ili vitamina C koji se nalazi u agrumima, uključujući naranče i jagode, kao i rajčicu, brokulu i špinat. Vitamin E nalazi se, pak, u bademima, suncokretovom ulju, sjemenkama suncokreta, maslacu od kikirikija. Stručnjaci također tvrde kako tijelo učinkovitije apsorbira vitamine dobivene iz namirnica, nego iz dodataka prehrani i zbog toga je zdrava prehrana osobito bitna.

prirodni načini za jačanje imuniteta

2. Redovita tjelovježba

Tjelesna aktivnost ne pomaže samo izgradnji mišića i uklanjanju stresa. Ona je također važan dio zdravlja i potpora je zdravom imunološkom sustavu. Jedan od najboljih načina za jačanje imunološkog sustava je poboljšavanje kompletne cirkulacije u tijelu. Dobra crkulacija pomaže stanicama imunološkog sustava u bržoj reakciji na infekcije, a istraživanja pokazuju da svakodnevna fizička aktivnost od samo 30 minuta ima značajan utjecaj na rad imunološkog sustava. 

3. Hidratacija, hidratacija, hidratacija

Važna u funkcioniranju krvožilnog sustava je limfa koja tijelom prenosi stanice imunološkog sustava, a koja je u velikom dijelu sastavljena od vode. Stoga dehidracija usporava kretanje limfe, što ponekad dovodi do oštećenja imunološkog sustava. Čak i kada ne vježbate ili se ne znojite, vodu gubite disanjem, ali i tjelesnim sekretima – mokraćom i stolicom. Kako bi pomogli imunološkom sustavu, nadomjetite izgubljenu tekućinu tako što ćete svakodnevno piti oko 2 litre vode.

prirodni načini za jačanje imuniteta

4. Naspavajte se

Možda spavanje ne smatrate aktivnošću, no kada spavate u tijelu se događaju procesi do kojih ne dolazi u budnom stanju. Istraživanja su pokazala kako su ljudi koji nemaju dovoljno kvalitetan san skloniji obolijevanju nakon izlaganja virusu. Za borbu protiv infekcija i bolesti, važno se kvalitetno naspavati, jer na taj način dopuštate imunološkom sustavu i odmor i rekuperaciju. Nastojte spavati 7 do 8 sati u komadu.

Struganje jezika – važna obrana organizma od virusa i raznih bolesti!

5. Smanjite stres

Važno je razumjeti kako stres utječe na zdravlje kao i utjecaj koji ima na imunološki sustav. Tijekom razdoblja stresa, osobito kroničnog stresa koji je čest i dugotrajan, tijelo reagira na njega. Kao odgovor na stres imunološki sustav gubi snagu i šanse za infekciju ili bolest se povećavaju. S obzirom na učinak koji može imati na zdravlje, važno je prepoznati ga na vrijeme. Svakome od nas nešto drugo uzrokuje stres, ali i različite aktivnosti pomažu u njegovom ublažavanju. To može biti tjelovježba, molitva, šetnja u prirodi ili čitanje knjige. Što god to bilo, odvojite barem 30 minuta u danu samo za sebe.

Dakle, ovi prirodni načini za jačanje imuniteta pomoći će uspješnom i ispravnom radu imunološkog sustava, a zaista mogu lako postati dio vaše svakodnevice.

Pročitajte još...

Posebna preporuka: Najbolji dokumentarni filmovi o zdravlju

Život temeljen na biljkama, istine i zablude o nekim od alternativnih terapija liječenja, povezanost prehrambenog sustava i našeg zdravlja, poljoprivrede i okoliša... Donosimo vam najbolje dokumentarce o zdravlju i nadamo se kako ćete iz njih puno naučiti

Struganje jezika – važna obrana organizma od virusa i raznih bolesti!

Perete i čistite zube zubnim koncem, ali stružete li jezik? Ova drevna tehnika njege usne šupljine prakticira se tisućama godina, ali se nedavno ponovno pojavila na zapadnom wellness radaru zbog raznih zdravstvenih benefita. Evo što to točno jest i kako se pravilno izvodi!

Tajne nutricionista: savjeti za zdravu i uravnoteženu prehranu!

Često smo previše zaokupljeni idejom da moramo drastično promijeniti navike ako želimo vidjeti rezultate, ali ne shvaćamo da neke promjene mogu proizaći iz najjednostavnijih radnji.

ZA NAJBOLJI ŽIVOT: Što liječnici žele da žene iznad 40-te znaju?

Žene iznad 40-te često imaju mnogo obaveza koje obuhvaćaju još uvijek malu djecu, starije roditelje, poslovne obveze, ali i one kućne, pa je kod njih upravljanje stresom ključno za zadovoljstvo u životu

Povezano

Kako spojiti hranu i sreću, a da ne utječu na naše debljanje?

Od uloge ugljikohidrata do dodataka prehrane koje vrijedi uzeti, donosimo pregled namirnica koje nam mogu pomoći da se osjećamo sretni - a da nemaju štetnih posljedica po našu figuru!

5 recepata koji vam mogu pomoći u jačanju imunološkog sustava

Vrijeme je promjenjivo, a broj zaraženih koronavirusom raste iz dana u dan. Kako bi osnažili svoj imunološki sustav, zavirite u kuhinjske kabinete i ojačajte svoj imunološki sustav uz pomoć hrane

Trebamo li tek kupljenju odjeću oprati prije nego što je počnemo nositi?

Postavlja se pitanje do koje mjere je potrebno ići kako bismo bili čisti ili zaštićeni (kada je riječ o pandemiji)? Jer, ako ćete dotaknuti rukama kvaku vrata ili slično na javnom mjestu, čemu onda vrijedi oprana odjeća nakon kupnje?

Kako masirati mišiće sa (raznim) stvarima koje već imate kod kuće?

Razne profesionalne naprave za samomasažu ili skupa fotelja za masiranje izvrsne su opcije - no, postoje i jeftinije varijante koje su ekonomičnije i dostupnije širim masama. Primjerice, ponekad je dovoljna i teniska loptica 😉

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime