Nedjelja, 26 rujna, 2021

Odvojeni kreveti loš su znak? 6 mitova o spavanju koji narušavaju vezu

Kad god se vjerovanje temelji na onome što bi parovi 'trebali' učiniti, vrijedi pogledati ispod pokrivača kako biste vidjeli što se zapravo tamo događa. Također, sve više parova govori kako se nakon nekog vremena odvojenog spavanja zapravo osjećaju bliže i privrženije nego ikada

Sve više parova donosi odluku da spavaju odvojeno, ali to nije odluka do koje dođu na lak način. Ponekad je to jednostavno najbolja opcija i – suprotno uvjerenju mnogih – takva odluka može spasiti, a ne uništiti vezu.

Razlog za odvojeno spavanje nije samo hrkanje jednog partnera, mnogo je drugih (važnijih) razloga, uključujući razlike u rasporedima odlaska na spavanje i buđenja itd…

Predrasude su jedno, a pravo ‘stanje’ stvari – ispod pokrivača!

Suvremeno zapadno društvo drži do uvjerenja da sretni parovi spavaju u istom krevetu, a nesretni ne. Postoji puno pogrešnih vjerovanja i mitova o povezanosti nekog para tijekom sna. To je dijelom i zbog činjenice da je znanost o snu tek nedavno prepoznala kako je spavanje za većinu odraslih zajedničko iskustvo s partnerom.
Kad god se vjerovanje temelji na onome što bi parovi ‘trebali’ učiniti, vrijedi pogledati ispod pokrivača kako biste vidjeli što se zapravo tamo događa. Također, sve više parova govori kako se nakon nekog vremena odvojenog spavanja zapravo osjećaju bliže i privrženije nego ikada.

Kako da zajedničko spavanje s partnerom postane – kvalitetnije i ugodnije

Donosimo vam nekoliko najčešćih mitova o zajedničkom spavanju.

Mit 1: Odvojeni kreveti znak su lošeg braka
Ovaj je mit tako čest, da čak dolazi i sa osuđujućim imenom – ‘razvod u snu’, što podržava ideju da spavanje odvojeno znači kako je vaša veza na tankom ledu.
Iako zajedničko spavanje nekima nudi utjehu i povezanost, drugima je to izvor frustracije i prezira. U konačnici, kvaliteta vaše veze više ovisi o tome kako donosite odluke u paru i koliko dobro spavate, kao i o samom rasporedu spavanja. Parovi koji svjesno i u suradnji donose odluke o svojim aranžmanima za spavanje, bilo zajedno ili odvojeno, savršeno su sposobni održavati intimnost i vrlo zadovoljavajuće odnose.

Mit 2. Muškarci jednostavno hrču i oprošteno im je
Milijuni žena pate i provode budne noći ili se bude te imaju nemiran san zbog partnera koji hrče. A muškarcima je hrkanje oprošteno jer oni to jednostavno – rade.
Istina je da muškarci i žene imaju drukčije navike spavanja te da žene nesanicu doživljavaju dvostruko teže i više od muškaraca. Također, žene imaju tedenciju dubljeg i dužeg sna, dok muškarci imaju veću vjerojatnost za doživjeti apneju u snu. Stalno zaustavljanje i započinjanje disanja koje dolazi s apnejom tijekom spavanja uzrokuje nemiran san i može dovesti do niza potencijalnih zdravstvenih posljedica. Iako su većinom muškarci ti koji hrču, taj problem mogu imati i žene.

6 savjeta kako partneru reći da vam treba vrijeme za sebe – a da se ne naljuti

Mit 3: Seks je dobar za spavanje
U ovom mitu može biti malo istine, jer postoje ključne biološke promjene koje se događaju tijekom orgazma (osobito kada se postignu s drugom osobom) koje mogu poboljšati san, uključujući, primjerice, oslobađanje hormona oksitocina koji potiče opuštanje.
Ali do sajajnog seksa teško da će doći ako čujete hrkanje svog partnera. Također, to vam neće ni olakšati odlazak na spavanje prije nego što vaš prirodni biološki sat ili cirkadijalni ritam kaže da je vrijeme.
S druge strane, postoje snažni dokazi da bi prioritet zdravog sna mogao koristiti vašem spolnom životu. Studija Sveučilišta u Michiganu otkrila je da je jednosatno povećanje trajanja spavanja kod žena dovelo do porasta seksualne aktivnosti od 14% sljedeći dan.
I ne zaboravimo, izgovor ‘preumoran sam za seks’ vodeći je razlog zbog kojeg su seksualni terapeuti izvijestili da su mnogi izgubili zanimanje za seks. Umjesto da o seksu razmišljate kao o pokretaču sna, mislite o zdravom snu kao o moćnom afrodizijaku. 😉

Mit 4: Noćne sove i rane ptice ne idu zajedno
I ovaj bi mit mogao biti istina, ali ne mora biti. Studije su pokazale da parovi koji imaju oprečne preferencije prema vremenu spavanja i buđenja imaju više problema u vezama. No, podaci također pokazuju kako parovi s dobrim vještinama rješavanja problema mogu ublažiti sve rizike koje bi te razlike mogle predstavljati.
Ako ste noćna sova i udružujete se s jutarnjim tipom te spavate zajedno to bi mogao biti izvor sukoba ako očekujete da ćete nakon vjenčanja u isto vrijeme ići u krevet i buditi se. Mnogim je parovima zajedničko vrijeme prije spavanja najvažnije za održavanje zdrave veze,  pa tako ‘ostavljaju maženje’ za kraj dana. No, ako su vaši različiti rasporedi spavanja nespojivi, treba kompromisom pronaći vrijeme samo za vas.

Najbolje aplikacije za meditaciju i disanje te smanjenje anksioznosti

Mit 5: Ne idite u krevet bijesni
Svi smo čuli savjet mudraca (ili starijih bračnih parova) ‘nikad ne odlazite u krevet ljuti’, ali nije to baš tako jednostavno. Stručnjaci predlažu ispravniju izreku – ‘ne bori se prije spavanja’. U stvarnosti se mnogi problemi s kojima se parovi suočavaju – financije, djeca, posao itd., jednostavno ne mogu riješiti prije spavanja.
Što smo pospaniji, to više pati naše raspoloženje, koncentracija nam opada kao i vještine rješavanja problema i komunikacije – a to su, priznat ćete – sve ključne komponente zdravog rješavanja sukoba. Umjesto da ciljate na ‘dobivanje’ bitaka neposredno prije spavanja, pametno odaberite svoje bitke i njihov raspored. Pokušajte ne voditi teške rasprave dok se oboje ne odmorite i trezveno razmislite o svemu.

Mit 6: Mogu vratiti ‘dug’ spavanja
Mnogi ljudi spavanje vide kao kasicu prasicu. Ako vam ponestane sna, možete ga jednostavno ‘napuniti’ kada stvari postanu bolje. Ideja da san možete nadoknaditi duljim ostajanjem u krevetu, jednostavno je pogrešna, pogotovo ako se borite s nesanicom.
A partneri često, želeći drugome pomoći, prave grešku upravo time da potiču partnera/icu da idu ranije leći ili ostanu duže ujutro u krevetu. Ovaj reaktivni obrazac spavanja i neredovit raspored spavanja može samo pogoršati nesanicu. Najučinkovitiji tretman za nesanicu, kognitivna bihevioralna terapija, uključuje ograničavanje vremena u krevetu na vrijeme u kojemu zapravo spavate i održavanje dosljednog vremena za spavanje i buđenje.

Orgazmička sinestezija: Vrijeme je da otkrijete zanimljivi fenomen?

Svi spavamo i svi mislimo da znamo što treba, a što ne treba raditi u krevetu. Nažalost, kolektivna mudrost često nije ni približno toliko mudra koliko mislite da je. I vi i vaš partner zaslužujete dobar i kvalitetan san. Kada u suradnji s njim/njom pronalazite rješenja za spavanje koja pomažu oboma da bolje spavate – to može poboljšati vaš zajednički život u krevetu i izvan njega!

Pročitajte još...

‘Sleep divorce’: Odvojeno spavanje ne mora biti bauk!

Sleep divorce ne znači pravi razvod, već odvojene krevete kako biste se oboje mogli dobro naspavati. Stručnjaci otkrivaju kad je pravo vrijeme za odvojene postelje

Emocije pod utjecajem pandemije ili učvršćuju vezu ili je prekidaju

Mnoge osobe su ove godine osjetile emocije koje nisu nikad do sad, naročito zbog neizvjesnosti i nedostataka kontrole nad životom. Bez obzira provodite li s partnerom 24 sata dnevno ili imate vezu na daljinu, ovi će osjećaji utjecati na vašu vezu

Stručnjaci znaju: Kako oživjeti seksualni život nakon pandemijske stanke

Dok je život kakav poznajemo na pauzi, lako je osjećati se frustrirano, što može uvelike utjecati na događaje u spavaćoj sobi. Stručnjaci savjetuju da ne budete pasivni u seksualnom životu jer za njega treba vremena i pažnje kao i za sve ostalo

Istraživanja: Saznajte koliko duljina spavanja utječe na – bolji seks!

Kakva je povezanost loše kvalitete spavanja sa seksom? Ili, još bolje, kako kvalitetniji san može poboljšati vaš seksualni život - otkrivaju stručnjaci

Povezano

8 velikih istina o sretnim parovima i stvari koje definitivno ubijaju vezu!

Koliko znate osoba da su se rastali nakon što su sklopili brak? Doduše, koliko znate osoba da su u odnosu (partnerskom, bračnom), a da nisu sretni zajedno? 

Jasna Jasna Žmak: Žene učim da o seksualnosti govore na otvoren i pozitivan način

Jasna Jasna autorica je knjige 'One stvari – eseji o ženskoj seksualnosti' a na vodi radionice na kojima je fokus na ženskoj seksualnosti, ali je i nekoliko kraćih, jednodnevnih radionica na temu "autanja" i biseksualnosti. U budućnosti se nada, jednom kada pandemija to dopusti, da će češće održavati radionice na različite teme – o grudima, menstruaciji, poliamoriji, sramežljivosti, masturbaciji, mršavosti

Zvoni li vam alarm? Ovo su znakovi da se nalazite u toksičnoj vezi!

U ljubavnom odnosu bi se trebali osjećati kao da cvjetate, a ako je on toksičan, osjećate se iscrpljeno, istrošeno. U takvom odnosu velika je doza kroničnog nepoštivanja i emocionalne nesigurnosti. Koji su znakovi da trebate bježati iz veze/braka

Učite od generacije Z: 7 savjeta kako što uspješnije dejtati – online?

Ako ste samac, i tražite ljubav - bez obzira na godine, nije loše pitati nekoga tko pripada generaciji Z za nekoliko savjeta. Mi smo skupili 7 ključnih savjeta koji će vam u startu dati prednost koju trebate

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime