Ponedjeljak, 12 veljače, 2024

Nakon svega što nam se događa kako ostati koliko toliko normalan

Svaka emocija koju osjećamo nakon ovako strašnih događaja je normalna, a stručnjaci ističu da svakako treba naglasiti da potres, kao i druge traumatske situacije, ne moramo svi doživjeti jednako te trebamo biti tolerantni prema svima oko sebe i dati i sebi i drugima vremena i prostora da se smirimo

Kako se suprotstaviti negativnim mislima u ovako teškim i stresnim situacijama? Nije dovoljno što je ova godina i onako sama po sebi bila izrazito teška, egzistencijalno, ekonomski, socijalno smo ugroženi…



Potresi su samo pojačali osjećaj bespomoćnosti i neizvjesnosti, što će svakako imati dugoročne posljedice na psihu. Psiholozi ističu da u ovakvim situacijama trebamo prije svega biti strpljivi, prema sebi i drugima, te se ponašati prema drugima onako kako bismo željeli da se oni ponašaju prema nama.

Svaka emocija koju osjećate je normalna

Nakon potresa, pogotovo dok tlo još uvijek svako toliko podrhtava, bez obzira na to živite li blizu ili ste udaljeni od epicentra, sasvim je normalno osjećati se tjeskobno, nesigurno, plakati, biti ljut… Svaka emocija koju osjećate je normalna, a stručnjaci ističu da svakako treba naglasiti da potres, kao i druge traumatske situacije, ne moramo svi doživjeti jednako te trebamo biti tolerantni prema svima oko sebe i dati i sebi i drugima vremena i prostora da se smirimo. Doživljaj ovisi i o tome gdje ste se u tom trenutku nalazili, kakva je statika kuće u kojoj ste bili, kako inače reagirate na stresne situacije…

Opustite se uz vođene fantazije

U svakom slučaju, negativan utjecaj ovako stresnog događaja na psihičko zdravlje se ne smije zanemariti pa treba posegnuti za svih tehnikama koje mogu olakšati napetost i tjeskobu koju osjećate. Jedan od načina na koje se možemo opustiti i iskoristiti maštu kako bismo se osjećali bolje jesu vođene fantazije, poput one pod nazivom – „Sigurno mjesto“:

Sjednite na neko vama udobno mjesto ili se ispružite na kauču ili krevetu. Duboko udahnite i izdahnite nekoliko puta. Zamislite kako se sa svakim udahom punite snagom i energijom, a sa svakim izdahom, malo po malo, otpuštate napetost iz mišića. Na taj način svjesno opustite cijelo tijelo, od glave do pete. Kada osjećate da ste potpuno utonuli u krevet ili stolicu, prisjetite se nekog mjesta na kojem se osjećate ugodno, mirno i sigurno. To može biti mjesto iz vaše mašte, ali i iz stvarnosti, iz sjećanja. To može biti plaža, planina, šuma, livada, neka ulica, vaša kuća, soba iz djetinjstva, mjesto iz filma, knjige ili neke pjesme koju volite.

Uzmite si vremena. Zamislite svaki detalj tog mjesta. Koje predmete, životinje ili biljke vidite? Koje boje prevladavaju na vašem sigurnom mjestu? Čujete li neke zvukove, ili vlada potpuna tišina? Možete li osjetiti neke mirise? Napunite svoje sigurno mjesto svime čega se možete sjetiti, a što u vama budi osjećaj ugode, smirenosti i lakoće. Primijetite kako se osjećate u tijelu dok zamišljate svoje sigurno mjesto. Što se promijenilo?

U mašti ne postoje ograničenja kao u stvarnosti

Ako osjećate blokadu u trenutku kad krenete zamišljati svoje sigurno mjesto, u redu je. Događa se. Samo to zamijetite i ne osuđujte se zbog toga. I ovdje možete upotrijebiti maštu. Pokušajte zamisliti tu blokadu kao neki predmet, zid, ogradu ili nešto slično. Blokada u vašoj mašti može biti i neka osoba. Što bi vam pomoglo da prevladate blokadu? Kreirajte željeni scenarij u glavi. Ljepota fantazije je u tome da ne postoje ograničenja kao u stvarnosti. Možete zamisliti što god želite.

Jednom kada ste u mašti stvorili svoje posebno mjesto, možete ga prizvati u sjećanje kad god poželite. Sigurno mjesto koristite kada vam treba mali odmak i odmor od stresne svakodnevnice.  Kada vam poraste anksioznost, uzmite pauzu i zamislite svoje sigurno mjesto. Dodajte ga u svoju „kutiju prve pomoći“ zajedno s ostalim tehnikama opuštanja.

I ne zaboravite, maštu možemo trenirati kao i mišiće na tijelu! Dovoljno je imati volju i samo nekoliko minuta dnevno! Nadamo se da će ova tehnika barem malo pomoći da se odmaknete od surove svakodnevnice i barem u mašti otputujete tamo gdje ste sigurni!

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime