Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Kako pomoći prijateljima bez žrtvovanja vlastitog mentalnog zdravlja?

Svi volimo biti tu za druge, ali u kojem trenutku trebamo odstupiti i razmotriti vlastite potrebe? Donosimo vam savjete kako podržati druge bez stavljanja vlastitog mentalnog zdravlja na kocku

Svi mi u životu prolazimo kroz teška vremena, a prijatelji su često ti na koje se oslanjamo radi podrške. Bez obzira na situaciju, prijatelji su često snažna karika u našem sustavu podrške.

Međutim, kad preuzimate ulogu prijatelja koji podržava, lako se može dogoditi da vaše potrebe padnu u drugi plan. Kada se to dogodi, vaša se energija brže troši i vaše mentalno zdravlje može biti ugroženo.
Lako je reći da trebate dati prednost sebi i brizi o svom mentalnom zdravlju, ali svi znamo da je to lakše reći nego učiniti, pogotovo kad se drugi oslanjaju na nas. Umjesto toga, korisno je znati načine na koje možete podržati druge, ali na način koji je održiv i štiti vaše zdravlje.

1/ Postavite zdrave granice

To je osobito važno ako često priskačete u pomoć drugima. Iako je ovo, naravno, plemenit atribut, postavljanje nekih granica osigurat će vam dovoljno energije i vremena i za njih i za sebe. Postavljanje granica je individualna stvar, ali ovih nekoliko stvari trebate uzeti u obzir:

  • Dodijelite vremenske okvire za odgovaranje na poruke, pozivanje drugih ili sastanke s drugima kako biste ih podržali (pod pretpostavkom da nisu u krizi)
  • Izdvojite jedan dan u tjednu ili jutro/večer, ako cijeli dan nije izvediv, samo za vas
  • Dajte si prostora da napunite vlastite baterije
  • Također, navedite s kojim ste se scenarijima/situacijama sposobni nositi, a s kojima niste. Ako se pojavi scenarij s kojim se ne možete nositi, prijateljima otvoreno to recite.

2/ Pronađite način za otpuštanje nakon završetka razgovora

Podržati druge i voditi teške razgovore može biti vrlo teško. Upravo iz tog razloga psiholozi, koji brinu o svom zdravlju, idu kod drugih psihologa, tako da mogu razgovarati o vlastitim osjećajima i postupcima.
Pronaći način kako zaštititi vlastitu energiju i prizemljiti se nakon teškog razgovora može vam pomoći. Zamislite da vam vaš prijatelj baca loptu tijekom razgovora – lopta je njihova emocionalna nevolja. Tijekom razgovora možda ćete moći loviti loptu, ali nakon razgovora, važno je vratiti je i ne nositi je sa sobom. Slušajući ih i podržavajući ih u tom trenutku nesumnjivo ste pomogli da im olakšate teret. Meditacija, vođenje dnevnika i poštivanje vaših granica, također mogu vam pomoći u otpuštanju.

Nimalo sebično: Evo zašto biste trebali biti najbolja prijateljica – samoj sebi!

3/ Oslonite se na vlastiti sustav podrške

Ako se osjećate preplavljeni tuđim emocijama, ne bojte se razgovarati s drugima o tome. Pričajte s drugim prijateljima, obitelji ili partnerom. Možda se čak odlučite razgovarati s psihologom. To vam može dati prostor za emocionalnu brigu o sebi, a istodobno ćete moći bolje podržavati vaše prijatelje.
Imati široku mrežu podrške je korisno, razmislite o tome da se povežete s ljudima na različitim forumima ili prijateljima na društvenim mrežama. Možda ćete se iznenaditi koliko se ljudi može povezati i poistovjetiti s vama.

4/ Putokaz prema ispravnoj podršci

Nekada možete doći do točke kada slušanje i prisustvo prijatelja jednostavno ne pomaže. Ne možete im ‘dati’ ono što im je uistinu potrebno, a to nije nešto čega se trebate sramiti. U tom trenutku putokaz prema ispravnoj podršci sjajan je način da pomognete prijatelju.

Ako vaš prijatelj ima problema s mentalnim zdravljem, možete ga potaknuti da posjeti svog liječnika (možete čak i ići zajedno s njim) ili mu predložiti da potraži psihološkog savjetnika. Ako njihovo mentalno zdravlje nije problem, ali osjećaju se bez usmjerenja i bez kontrole, možda ćete htjeti predložiti neku fizičku aktivnost. Ako vam se čini da žele isprobati više alternativnih pristupa, vrijedi preporučiti dopunske terapije i hipnoterapiju.

5/ Prepoznajte kada je vrijeme za korak unatrag

Ako ste učinili sve gore navedeno, ali se i dalje osjećate preplavljeno (možda vaš prijatelj neće tražiti stručnu podršku ili ne poštuje vaše granice), zapitajte se koliko uistinu pomažete nastavljajući ih podržavati.
Može je došao trenutak kada vaša podrška više nije dovoljna? Ako mislite da se to događa, razmislite je li vrijeme da se povučete i stavite vaše mentalno zdravlje na prvo mjesto. Povlačenje može zvučati grubo, ali u nekim slučajevima upravo to može biti poziv na buđenje koji je vašem prijatelju/ici potreban.

Prijateljstva i veze neophodni su za naše mentalno zdravlje, ali potpora koja proizlazi iz njih treba imati obje strane. Nepravedno je da jedna osoba uvijek radi težak posao. Imajte ovo na umu i imajte na umu da su vaše potrebe jednako važne.

Postpandemijski burnout: Kako spriječiti pogoršanje mentalnog zdravlja?

Pročitajte još...

Horoskop: Rituali za samopomoć ‘krojeni’ prema svakom znaku zodijaka

Pronađite jednostavnu wellness naviku usklađenu s vašim sunčevim znakom (ili mjesečevim znakom koji vlada vašim emocionalnim svijetom) i saznajte zašto ćete se dodavanjem ovih aktivnosti u svakodnevicu osjećati bolje iznutra

Događaju li se i vama mnoge stvari pred nosom, ali ih ne primjećujete?

Jeste li opterećenim opsesivnim razmišljanjima o nečemu što se dogodilo u prošlosti ili stalno brinete o budućnosti, a zapravo ste vrlo malo prisutni u sadašnjosti

Dr. Hrvoje Handl: Energiju straha iskoristite da učinite nešto dobro

Ljudi moraju razumjeti da se smiju smijati. Ok je i plakati. Treba si dopustiti plakati, ali važna je ravnoteža. Važno je i nazdraviti i biti sretan što si živ. Empatija i suosjećanje za ljude koji su izgubili sve ne poništava moju sreću zbog svega što imam, sreću što sam živ...

6 korisnih savjeta za one koji tuguju za životom prije pandemije

Stručnjaci vjeruju kako je pandemija koronavirusa zarobila svijet u neku vrstu kolektivne i kronične tuge, jer žalimo za poslovima, vezama, praznicima, normalnošću i ostalim opipljivim i nematerijalnim gubicima. Kroničnu tugu doživljavamo na mnogo načina, a mi donosimo savjete kako je što lakše prebroditi

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime