Srijeda, 24 veljače, 2021

Svi pričaju o prednostima videopoziva, no oni loše utječu na samopouzdanje

Naša je stvarnost postala digitalna, no nitko nas nije upozorio na posljedice koje videopozivi ostavljaju na našu - psihu!

Otkako je prošlog proljeća započela karantena, svakodnevna rutina mnogima se stubokom promijenila, a većina je poslove počela voditi putem videopoziva. Istraživanja provedena nekoliko mjeseci kasnije pokazala su kako je višesatno sjedenje ispred računala jedan od glavnih krivaca za kroničan umor, bolove u vratu te pogoršanje vida, jer satima ‘buljimo’ u ekran.

Spoznaja da ponekad satima moramo promatrati vlastito lice na ekranu ne djeluje na sve jednako. Onima koji rijetko objavljuju fotografije bez barem jednog, pa i nekoliko, filtera razgovori putem videopoziva za koje se nisu stigli ‘zbigecati’ postaju možda i neželjeno suočavanje sa stvarnošću (uzmemo li u obzir da nisu zadovoljni svojim ‘prirodnim’ izgledom).

Recept za srozavanje samopouzdanja i opsesiju estetskim korekcijama

Loša frizura, istrošen botoks, propala i blijeda koža… Ako ste k tome skloni biti previše kritični prema svom izgledu (a mnogi jesu), recept je ovo za srozavanje samopouzdanja i nezdravu opsesiju estetskim korekcijama.

No, dobro je znati kako  niste jedini koji se ovako osjećate. Većina ljudi za aplikacije poput Zooma, Google Meet Up-a i House Party-ja smatra kako negativno utječu na njihovo samopouzdanje. Za početak, nema filtera, što čini veliku razliku u odnosu na ono što pokazujemo na virtualnim profilima. Osim toga, problem je i u kutu snimanja, jer zaslon prijenosnog računala uvijek snima odozdo, što je najgori kut za snimanje koji možete zamisliti.

Prilikom razgovora uživo, rijetko kad se imamo priliku vidjeti, a na fotografijama poziramo. I zato videopozivi i videozapisi otkrivaju ono čega prije nismo bili svjesni. Možda se mrštite dok govorite, puno gestikulirate ili radite grimase… Kod razgovora uživo savjet bi bio izbjegavati ono što utječe na samopouzdanje.

No, ovo je vrijeme kad ne možemo tek tako isključiti kameru, jer su videopozivi postali dio naših života, bitni za produktivnost i nastavak poslovnog života. Preko videopoziva se razmjenjuju ideje, odrađuju sastanci i intervjui, a ponekad je i jedini način kako možemo vidjeti bližnje.

Što onda učiniti?

Pokušajte smanjiti videopozive u kojima baš morate imati upaljenu kameru, te prilikom takvih videopoziva koristite prirodno svjetlo koje je najbolje svjetlo za snimanje, ali i faktor koji će vam poboljšati raspoloženje i razinu energije tijekom dana. Svakako ograničite vrijeme koje provodite ispred kamere nakon radnog vremena. Kada nema puno događanja u vanjskom svijetu, otvara se prostor i mnogo vremena u kojemu počnemo razmišljati o vlastitim nesigurnostima.

Kad završite s poslom izađite na svježi zrak, u idealnom slučaju negdje u prirodu (naravno, uz pridržavanje mjera socijalne distance).
Odvojite i vrijeme za hobi kojim se prije niste stigli baviti. Ne zaboravite i njegu o samima sebi – topla pjenušava kupka i opuštajuća glazba sjajan su recept za završetak napornog radnog dana. Svakim trenutkom koji posvetite sebi, raspoloženje raste, a time i zadovoljstvo samima sobom.

Fotografije: Pexels

Odabrano

Kreativni načini koji nam pomažu da vratimo smisao i kontrolu nad životom

Mnogi pisanje doživljavaju kao vrlo zamornu i dosadnu aktivnost, za koju, uostalom, niti nemaju vremena. Međutim, toliko je mnogo načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedan od njih

Je li rad od kuće krivac što postajemo ‘gori roditelji’?

Danas, kada toliko roditelja radi od kuće zajedno s djecom koja se školuju online, svaki je dan postao 'Obiteljski dan na poslu'. A u tome djeca ne vide nikakvu zabavu, posebno ako su roditelji nervozni jer od djece ne mogu normalno ni raditi

SAVJET PSIHOLOGINJE: Kako biti što suosjećajniji prema sebi?

Teorije privrženosti govore nam da je jedan od glavnih preduvjeta psihičkog zdravlja to da smo imali iskustvo bezuvjetne prihvaćenosti od strane barem jedne bliske osobe tijekom djetinjstva. Nažalost, mnogi ljudi to iskustvo nisu imali, što se kasnije manifestira kao pretjerana kritičnost prema samome sebi, krivnja i osjećaj manje vrijednosti.

Plan za dugoročno oklijevanje: Naučite unatoč odugovlačenju biti uspješni!

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti... Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist!

Povezano

Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

Znanstvenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu

Kako je (i zašto) pandemija izbrisala čitave kategorije prijateljstava?

Pandemija je utjecala na mnoge naše veze i prijateljstva i time iscrpila mnoge sitne radosti od kojih je satkan ljudski život - i naše mentalno zdravlje. No, je li nam to otvorilo oči? Počinjemo li više nego ikad puno više cijeniti ljude koje imamo u svom životu - pa i one koje samo površno poznajemo?

Zauvijek zbogom: Ne dajte strahu da stane na put vašim snovima

Umjesto da vas strah ograničava u svemu - držeći vas zaključanima u zonama udobnosti i tjerajući na samosabotažu- zamislite potencijal koji biste mogli otključati kad biste počeli koristiti strah koji će nam pomoći da se uhvatimo za priliku, a ne da bježimo od nje. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to i ostvarite

Konflikti u partnerskim odnosima: Kako se dobro svađati?

Neugodne emocije nisu nešto što treba popraviti ili promijeniti. Neugodne emocije postaju blaže ili potpuno nestaju onda kada ih uvažimo i podijelimo s drugima! Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da idući put iz svađe s partnerom oboje izađete kao pobjednici

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime