Srijeda, 10 kolovoza, 2022

Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

Znanstvenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu

Probudili ste se i shvatili kako vam sat nije zvonio pa morate juriti jer ćete zakasniti na posao. Navlačite na sebe što vam prvo dođe pod ruku i trčite neočešljani na autobus/tramvaj ili jedva uspijete upaliti vlastiti automobil.



Na putu do posla jedva trpite gužve i živčane vozače, a na poslu vas čeka gomila dokumenata koje morate što prije riješiti. Čak ni jutarnju kavu ne možete popiti u miru.
Koliko ste samo puta ovako započeli dan? A možda vam je skoro svaki dan ovakav? Znanstenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu.

Mirisi opuštaju i vraćaju u djetinjstvo

Eterična ulja poput ruže, jasmina, lavande i drugih pomažu u opuštanju. Zapalite mirisnu svijeću s vanilijom i podsjetit će vas na bakine kolače te vratiti u sretne trenutke djetinjstva. Radite li neki teški izvještaj poprskajte papire s nekoliko kapi omiljenog mirisa i drugačije ćete ‘doživjeti’ posao koji morate obaviti. Kupite omiljeno cvijeće i stavite ga na svoj radni stol ili izaberite voće koje volite…
Mirisi pomažu našem duhu u smanjuju stres jer je osjetilo mirisa povezano s limbičkim sustavom, dijelom mozga koji upravlja emocijama i pamćenjem.

Opasni užitak: Jeste li znali da mirisne svijeće mogu biti toksične?

Utješne slike i fotografije

Na sveučilištu u Texasu provedeno je istraživanje na grupi studenata koji su imali ispit i bili pod stresom. Njima su pokazivane fotografije prirode ili grada. Pokazalo se da je grupa koja je promatrala prirodu imala nakon svega nekoliko trenutaka manju razinu stresa. Naime, mjerenjem električne aktivnosti mozga, tlaka i mišićne napetosti vidljivo je bilo njihovo opuštanje. Stoga se i vi okružite slikama koje bude lijepe uspomene, fotografijama ljudi koje volite ili jednostavno, kada osjetite da ćete ‘puknuti’ zamislite neku lijepu sliku, plažu ili šumu i pokušajte se opustiti.

Umirujući tonovi i slatki okusi

Dokazano je da laganija glazba koja ima manje od 60 taktova djeluje opuštajuće i smiruje. Takva glazba utječe na broj otkucaja srca, krvni tlak i moždanu aktivnost. Prepustite se taktovima omiljenih pjesama. 
Svi mi ne možemo odoljeti slasnim delicijama, poput čokolade, pudinga, sladoleda… Ne osjećajte grižnju savjesti ako ‘utjehu’ pronalazite u hrani. Naravno, sve dok ne pretjerujete. Hrana trenutno može pomoći da se bolje osjećate, ali ne može riješiti vaše životne probleme.

Nema odricanja: kako ‘hrana za utjehu’ može postati (puno) zdravija?

Dodiri koji liječe

Maženje, dodirivanje voljene osobe, kućnog ljubimca ili fine, meke tkanine… sve to budi naša čula i djeluje opuštajuće. Takvi dodiri utječu na smanjenje krvnog tlaka i stresa koji osjećamo. Kućni ljubimci su vrlo ‘ljekovit recept’ za smanjenje stresa, ali i zagrljaj osobe do koje vam je stalo, bilo da je to vaš dečko, suprug, mama ili  prijateljica.
Prepustite se ljekovitoj moći toplog zagrljaja i utješnoj snazi takvog dodira. Istraživanja su pokazala koliko snagu i moć ima tjelesni dodir. Postoje i terapije dodirom, koje smanjuju razinu stresnog hormona kortizola. Priuštite sebi umirujuću masažu, bilo kod pravog masera ili sami izmasirajte bolna područja. 

Pročitajte još...

6 načina kako još više možete uživati u toploj kupki

Puno je način da u svoj dan unesete malo 'maženja' vlastitog tijela i duha, a kupka je provjerena metoda za smirivanje tjeskobe, umora i stresa. Evo kako u njoj maksimalno uživati…

Svjetski dan kućnih ljubimaca: 10 savjeta kako da vaš pas postane još sretniji!

Ljubimci su dio naše obitelji i želimo im omogućiti najljepši život. Uz ove savjete će vaš ljubimac postati samopouzdaniji, a onda i sretniji. Donosimo naš prijedloge 10 najboljih stvari koje možete učiniti za svog psa povodom njegova dana

5 stvari koje će vam pomoći da lakše prebrodite hladnoću i zimu

Strah, neizvjesnost, ekonomska kriza, bolest... toliko je strahova povezanih sa zimom i koronavirusom. A zima je i bez pandemije za mnoge teško razdoblje, pogotovo ako pate od sezonske depresije. Ovi savjeti stručnjaka neka vam pomognu da što bezbolnije prebrodite ovo teško razdoblje

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Povezano

Savjet psihologinje: Kako najbolje iskoristiti godišnji odmor?

Uz nekoliko stvari koje možete učiniti za sebe prije, tijekom i nakon godišnjeg odmora, moguće je izvući maksimum iz svakog, pa i ne baš idealnog godišnjeg odmora.

Danas slavimo Dan pobjede i domovinske zahvalnosti: U spomen na najdraže naučimo biti istinski zahvalni!

Iskoristimo blagdan ne samo da se prisjetimo onih kojih nema, nego da napravimo nešto dobro za sebe i zaista istinski budemo zahvalni na onome što imamo. Zahvalnost pomaže ljudima osjetiti više pozitivnih emocija, uživati ​​u dobrim iskustvima, poboljšati zdravlje, nositi se s nedaćama i izgraditi čvrste odnose

Ljeto – prekretnica i vrijeme za nove životne odluke i ciljeve

Za stvarne promjene važni su vrijeme i dosljednost pa stoga ne čudi kako je ljeto - druga 'prekretnica' po popularnosti u donošenju odluka za novim promjenama i izazovima. No, što učiniti da nam se one ipak ostvare i kako doći do željenih ciljeva?

Oni koji čine razliku: Instagram profili roditelja koji su i za nas edukativni

Roditeljstvo je beskrajna ljubav koju osjećate i put na kojem ste do kraja vašeg života jer otkad dijete počne rasti ispod vašeg srca, vi postajete odgovorni za tu osobu. Stvaranje života, znači i stvaranje uvjeta za život

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime