Ponedjeljak, 25 listopada, 2021

Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

Znanstvenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu

Probudili ste se i shvatili kako vam sat nije zvonio pa morate juriti jer ćete zakasniti na posao. Navlačite na sebe što vam prvo dođe pod ruku i trčite neočešljani na autobus/tramvaj ili jedva uspijete upaliti vlastiti automobil.

Na putu do posla jedva trpite gužve i živčane vozače, a na poslu vas čeka gomila dokumenata koje morate što prije riješiti. Čak ni jutarnju kavu ne možete popiti u miru.
Koliko ste samo puta ovako započeli dan? A možda vam je skoro svaki dan ovakav? Znanstenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu.

Mirisi opuštaju i vraćaju u djetinjstvo

Eterična ulja poput ruže, jasmina, lavande i drugih pomažu u opuštanju. Zapalite mirisnu svijeću s vanilijom i podsjetit će vas na bakine kolače te vratiti u sretne trenutke djetinjstva. Radite li neki teški izvještaj poprskajte papire s nekoliko kapi omiljenog mirisa i drugačije ćete ‘doživjeti’ posao koji morate obaviti. Kupite omiljeno cvijeće i stavite ga na svoj radni stol ili izaberite voće koje volite…
Mirisi pomažu našem duhu u smanjuju stres jer je osjetilo mirisa povezano s limbičkim sustavom, dijelom mozga koji upravlja emocijama i pamćenjem.

Opasni užitak: Jeste li znali da mirisne svijeće mogu biti toksične?

Utješne slike i fotografije

Na sveučilištu u Texasu provedeno je istraživanje na grupi studenata koji su imali ispit i bili pod stresom. Njima su pokazivane fotografije prirode ili grada. Pokazalo se da je grupa koja je promatrala prirodu imala nakon svega nekoliko trenutaka manju razinu stresa. Naime, mjerenjem električne aktivnosti mozga, tlaka i mišićne napetosti vidljivo je bilo njihovo opuštanje. Stoga se i vi okružite slikama koje bude lijepe uspomene, fotografijama ljudi koje volite ili jednostavno, kada osjetite da ćete ‘puknuti’ zamislite neku lijepu sliku, plažu ili šumu i pokušajte se opustiti.

Umirujući tonovi i slatki okusi

Dokazano je da laganija glazba koja ima manje od 60 taktova djeluje opuštajuće i smiruje. Takva glazba utječe na broj otkucaja srca, krvni tlak i moždanu aktivnost. Prepustite se taktovima omiljenih pjesama. 
Svi mi ne možemo odoljeti slasnim delicijama, poput čokolade, pudinga, sladoleda… Ne osjećajte grižnju savjesti ako ‘utjehu’ pronalazite u hrani. Naravno, sve dok ne pretjerujete. Hrana trenutno može pomoći da se bolje osjećate, ali ne može riješiti vaše životne probleme.

Nema odricanja: kako ‘hrana za utjehu’ može postati (puno) zdravija?

Dodiri koji liječe

Maženje, dodirivanje voljene osobe, kućnog ljubimca ili fine, meke tkanine… sve to budi naša čula i djeluje opuštajuće. Takvi dodiri utječu na smanjenje krvnog tlaka i stresa koji osjećamo. Kućni ljubimci su vrlo ‘ljekovit recept’ za smanjenje stresa, ali i zagrljaj osobe do koje vam je stalo, bilo da je to vaš dečko, suprug, mama ili  prijateljica.
Prepustite se ljekovitoj moći toplog zagrljaja i utješnoj snazi takvog dodira. Istraživanja su pokazala koliko snagu i moć ima tjelesni dodir. Postoje i terapije dodirom, koje smanjuju razinu stresnog hormona kortizola. Priuštite sebi umirujuću masažu, bilo kod pravog masera ili sami izmasirajte bolna područja. 

Pročitajte još...

6 načina kako još više možete uživati u toploj kupki

Puno je način da u svoj dan unesete malo 'maženja' vlastitog tijela i duha, a kupka je provjerena metoda za smirivanje tjeskobe, umora i stresa. Evo kako u njoj maksimalno uživati…

10 savjeta kako da vaš pas postane najsretniji kućni ljubimac!

Ljubimci su dio naše obitelji i želimo im omogućiti najljepši život. Uz ove savjete će vaš ljubimac postati samopouzdaniji, a onda i sretniji

5 stvari koje će vam pomoći da lakše prebrodite pandemijsku zimu

Strah, neizvjesnost, ekonomska kriza, bolest... toliko je strahova povezanih sa zimom i koronavirusom. A zima je i bez pandemije za mnoge teško razdoblje, pogotovo ako pate od sezonske depresije. Ovi savjeti stručnjaka neka vam pomognu da što bezbolnije prebrodite ovo teško razdoblje

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Povezano

Koliko vaša osobnost utječe na osjećaj sreće i možete li to promijeniti?

Sve što se dogodi u vanjskom svijetu prolazi kroz naše interne filtere - koji su strukturirani slojevito u našoj osobnosti. Upravo ti filtri obrađuju životne situacije i događaje te ih pretvaraju u manju ili veću sreću. Ipak, svi možemo činiti stvari koje će podići razinu sreću njegovanjem određenih kvaliteta

Faktor gnjavaže: Kako reagirati na djetetova stalna zanovijetanja?

Istraživanja otkrivaju da će djeca između 12 i 17 godina u prosjeku više puta, čak do 9, zahtjevati neki artikl, sve dok njegovi roditelji ne popuste i ne kupe ga. Mali postotak tinejdžera će više od 50 puta pitati za određeni proizvod!

Svi to radimo: Zašto ljudi ogovaraju i kada to može biti i pozitivno

Opće je mišljenje kako je tračanje sinonim za zlonamjerne glasine. Ali to je zapravo jako prirodno ponašanje - integrirani dio komunikacije, dijeljenje informacija i građenja zajednice. Ne mora nužno predstavljati nešto negativno, može biti pozitivno ili neutralno

Bliži se Black Friday: Zašto neki ljudi vole ‘Crni petak’ – a drugi ga mrze?

Psihološka istraživanja upozoravaju na to da postoji nekoliko čimbenika koji određuje na kojoj ćete strani završiti - ili ćete kupnju na dan najvećih popusta planirati tjednima prije, ili ostati kod kuće, bez ikakve želje za čekanje u redovima i trošenjem novca

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime