Četvrtak, 21 listopada, 2021

Kako kroz joga praksu razvijamo svoje snage – i fizičke i psihičke

Joga je daleko od Instagram slika. Daleko je od onih atraktivnih pozicija koje gledate na društvenim mrežama i daleko je od uvrnutih pozicija. Joga je put. A taj put tj. jogijska praksa daje fantastične rezultate već nakon prvog sata

Ako ste jedna od onih osoba koja misli kako joga nije za nju – jer se ne možete posložiti u sve te ‘uvrnute’ pozicije – onda je ovo tekst za vas. 

Naime, često je uvjerenje (ili mit) da su za jogu potrebne određene fizičke predispozicije. To zapravo nije točno. Naime, zaista je potrebna jedna predispozicija, ali ne fizička nego psihička i zove se – dosljednost. 

Da bi krenuli na jogu potrebno je imati samo dobru volju

Joga je daleko od Instagram slika. Daleko je od onih atraktivnih pozicija koje gledate na društvenim mrežama i daleko je od uvrnutih pozicija. Joga je put. 
Taj put tj. jogijska praksa daje fantastične rezultate već nakon prvog sata. Rezultati se mogu osjetiti u lakoći i opuštenosti s kojom idete doma nakon sata. 

Da bi krenuli na jogu potrebno je imati samo dobru volju. Zaista nije važno u kakvom stanju se nalazi vaše tijelo u tom trenutku, jeste li prekruti, preslabi, preteški, premršavi… Važno je da ste odlučili nešto promjeniti, uraditi nešto novo, drugačije, početi vježbati! 

Često mi se polaznici vraćaju na joga sat s izrazom olakšanja, nakon što isprobaju neke druge oblike grupnih treninga, jer shvaćaju da ipak postoji nešto što je za njihovo tijelo ugodno, nježno a daje rezultate. Zašto je to tako?

10 savjeta za sve joga početnike – za što lakši početak vježbanja

Put do svjesnosti, pravilnog disanja i držanja gradi se polako

Joga praksa itekako zna biti zahtjevna i angažira vas na puno razina. Traži vaš fokus, svjesnost, prisutnost. Traži pravilno disanje i pravilno držanje. No, put do toga gradi se polako
Na prvim satovima (što može biti i prvih nekoliko mjeseci) u joga položaje ulazimo pažljivo, lagano i samo onoliko koliko tijelo dopušta. Svaka joga pozicija ima svoju modificiranu varijantu koja je dostupna apsolutno svima i od koje, po potrebi, krećemo. Pri tome se jako vodi računa o granicama tijela, ne želeći riskirati bol, neugodu ili ozljedu. To je ključno! 

Kompetitivno orijentiran um uvijek će stremiti ka višem pa će poželjeti ući u poziciju koju vidi da izvodi joga učitelj ili neka razgibana osoba pored nje/ga. Tu je jako važno kultivirati um/ego te ne dopustiti da on nadglasa senzacije koje osjećate unutar vas. Jako je važno osluškivati se. Tu kreće proces učenja. Počinjete razvijati svjesnost i prisutnost u trenutku. Tu se često susrećete i sa svojim slabostima i ograničenjima. Tu počinjete razvijati strpljivost za proces. S vremenom vidite da vam nedostupno postaje dostupno, a nemoguće – moguće. Dakle, jedino što vas dijeli od toga jest, osim vremena, upravo dosljednost, dobra volja za ići dalje.  

Video vježbe: Joga – duboka detoksikacija za dušu i tijelo

Koje su vaše slabosti?

Ako je vaša slaba točka u životu nedostatak strpljenja – joga prostirka je fantastično mjesto da ga trenirate. Dođite svaki dan na joga mat barem 20 min i samo promatrajte promjenu koja se događa na vama kroz idućih nekoliko tjedana.
Ako je vaša slabost preveliki stres te često prisutna nervoza – dođite na joga mat i samo svjesno dišite svaki dan 15min. Vidjet ćete kako se napetost sve više i više topi s vas. 
Ako je vaša slabost rigidnost, ukočenost, prevelika kontrola – dođite na joga mat samo 10 min i meditirajte. 

Najbolje od svega je što se na joga satu sve ovo događa istodobno! Na joga satu vas učitelj poziva da kroz set određenih položaja pokrenete tijelo u pravom smjeru, s potrebnom nježnošću ali i odlučnošću. Na istom satu vas učitelj poziva da obratite pozornost na svoje disanje i da ga budete svjesni sve vrijeme, upravo ga koristeći kao alat za otpuštanje napetosti. Na istom joga satu, na samom početku ili kraju, bit ćete pozvani da napravite kratku meditaciju, vođenu od strane učitelja, kao pripremu ili završetak prakse. 
Mogli bi reći da dobivate 3 u 1. 

Sat joge: Kada treba poštivati vlastite granice, a kada ići preko njih

Životne snage grade se upravo na joga prostirci!

Naše životne snage upravo su strpljenje, mir, fleksibilnost, uz zdravo i vitalno tijelo, pozitivan duh, pokretačka energija, otvorenost da učimo, svjesnost da promatramo, prisutnost, povjerenje u sebe te mogućnost da se krećemo ka onome što želimo. No, često ispred toga što želimo stoji – možemo li to? A to ‘možemo’ je nešto što se gradi.
Svaka gore navedena stvar zaista se gradi na joga matu. I zato je joga fantastična nadopuna vašem životu! 

Dođite na joga prostirku. Dopustite sebi da vas iznenadi. Možda ćete prepoznati da to nije praksa za vas – i to je sasvim u redu, no dajte joj šansu. Nemojte govoriti o njoj izdaleka. Pronađite svog učitelja (možda ćete ih trebati promijeniti nekoliko dok ne nađete najboljeg za vas) i zakoračite u svijet ‘uvrnutih’ pozicija. Shvatit ćete da je taj svijet lijep, nježan i oslobađajući. Pomoći će vam razviti novu znatiželju prema vlastitom tijelu, a zasigurno će vas dovesti do mjesta opuštanja i lakoće. A nije li to ono čemu svi težimo?  

Jer, ne zaboravite, joga je upravo put ka tome.

Ako želite isprobati svoj prvi joga sat – javite se na https://dobromjesto.hr/kontakt/

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i  life&executive coach. S više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko iskustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Istraživanje: Koronavirus dugotrajno ostavlja i do 200 različitih simptoma!

Posljedice koronavirusa poznate i kao 'Long Covid' ne uključuje više samo kronični umor, stalni nedostatak daha i promjene u osjetilima, nego i sve brojnije druge simptome koji otežavaju normalan život i pola godina nakon preboljenja

Kako se nositi s dugotrajnom neizvjesnošću i strahom od budućnosti?

Ne možemo zaustaviti uragane, loše vijesti, pandemiju ili sat, još jedne blagdane bez najmilijih, strah za drage osobe koje su u bolnici i bore se s opakom bolešću... ali pomaže usredotočiti se na ono što možete kontrolirati - sebe. Donosimo vam tehnike suočavanja s neizvjesnošću - sada i uvijek

Iva Ivanović: I u Zagrebu možete isprobati svjetsku hit manikuru!

Dip powder manikura s prahom najnoviji je svjetski trend i jedan od najtraženijih tretmana uređenja noktiju. Među prvima u Hrvatskoj i u Zagrebu radi ga Iva Ivanović, profesionalna vizažistica i manikerka te vlasnica salona Beauty kutak Iva

Čamljenje – dominantna emocija 2021. godine! Evo kako je prevladati

Osjećate se kao da u vama nema više radosti, sve vam je dosadno i nemate želju niti volju ni za čim? Niste jedini, lockdown i socijalno distanciranje na mnoge je ostavilo upravo takav utjecaj.

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime