Ponedjeljak, 12 veljače, 2024

Umirite emocije: Kako s više samopouzdanja prebroditi nemiran dan

Neki od ovih malih trikova su vam poznati – smirili su vas više puta, samo ih dosad niste primjenjivali ciljano. Neki pak, dolaze iz svijeta alternative, no vrijedni su iskušavanja

Svi mi imamo dana kada smo razdražljivi, kada imamo posla preko glave ili smo jednostavno pod stresom. No, dobre su vijesti da možete poduzeti neke jednostavne korake kako biste s više mira i samopouzdanja prebrodili nemiran dan



Neki od ovih malih trikova su vam poznati – smirili su vas više puta, samo ih dosad niste primjenjivali ciljano. Neki pak, dolaze iz svijeta alternative, no vrijedni su iskušavanja. 

1. Dodajte boju
Iako je u našem društvu teško otići čak i psihologu, u SAD-u se psihološka pomoć razgranala više nego je moguće zamisliti. Tako postoji terapija bojama, a temelji se na ljudima zajedničkim reakcijama na određene grupe boja. Terapeuti ove skupine predlažu da kada ste uznemireni odjenete hladnu, blijedo plavu odjeću jer ta boja, navodno, pomaže u opuštanju živaca te umanjuje tjeskobu. Imate li prilike, odmarajte u plavo oličenoj sobi, no u nedostatku ovih uvjeta prošetajte po vrtu. I zelena boja, naime, pomaže u smirivanju misli i smanjenju stresa. Samo, vodite računa da se ne nađete u vrtu s previše raznobojnog cvijeća čije boje dodatno mogu stimulirati vaša osjetila.

2. Pomazite ljubimca
Istraživanje Sveučilišta u Zurichu pokazalo je da mačke utječu na pojedince smanjujući nelagodu, loša raspoloženja pa čak i tjeskobu i depresiju. Žene bez partnera koje su imale mačku pokazale su se manje anksiozne i manje depresivne od onih koje nisu posjedovale ljubimca. Dakako, učinak će biti sličan imate li psa, zeca ili neku drugu privrženu životinju.

Dokazano je: kućni ljubimci čine nas sretnijima, čak i u pandemiji

3. Pošpricajte lice
Možda vam se ovo čini prejednostavno da bi djelovalo no kapljice termalne vode na vašem licu razbudit će vas, podići razinu andrenalina i hidrirati kožu. Odlična stvar kada vam nestane motivacije u uredu. Stoga, nabavite vodu u spreju i nosite je u torbici. Čak i ako nosite make-up, neće naštetiti. Sitne kapljice samo će fiksirati šminku.

4. Duboko udahnite
Kada ste u strahu, stesu ili nedoumici dišete vrlo površno. Provjerite! Svaki put kada ste u nekoj stisci gotovo da prestajete disati. U tim trenucima zastanite, mirno sjedite uspravnih leđa. Duboko udahnite, sve do donjeg dijela trbuha, pa polako izdišite. Nakon što to ponovite tri puta dovoljno ćete se primiriti da preuzmete kontrolu nad onime što valja obaviti.

8 najboljih aplikacija za meditaciju i disanje koje će vam smanjiti stres

5. Brojite svoje blagoslove
Brojna istraživanja su dokazala: fukusiranje na ono što je pozitivno, a ne ono što je negativno može imati velikoga utjecaja na vašu psihološku dobrobit. Stoga svakoga dana odvojite pet minuta i zapišite tri stvari na kojima ste toga dana bili zahvalni bilo da ste cijenili sebe, druge ljude ili pak situacije koje su vam se dogodile.

6. Napravite pauzu
U pauzi za ručak svakako izađite barem nakratko iz ureda. Previše ljudi jede prebrzo za svojim radnim stolovima. Bez obzira jedete li sendvič ili pak ukusan obrok uzmite si pola sata, sjednite na neko mirno mjesto i jedite polako. Nakon ručka osjećat ćete se bolje i, što je važno, učinkovitije.

Horoskop: Rituali za samopomoć ‘krojeni’ prema svakom znaku zodijaka

7. Naučite biti emocionalno inteligentni
Radni psiholozi, tko ima sreće da se s njima posavjetuje, mogu dati odličnu perspektivu na probleme s drugim ljudima. Ako se, primjerice, na poslu suočavate s ljudima koji vas izbacuju iz takta, stavite se nakratko u njihovu kožu i zapitajte se kako svijet izgleda iz njihovog kuta i zašto reagiraju na način na koji reagiraju. Ova vam tehnika može pomoći da uočite kako često ti ljudi ne pokušavaju biti teški, naporni ili zli, već da je i njihovo ponašanje samo obrambeni mehanizam. Takvo shvaćanje odmah će vam umanjiti napetost. Emocionalna inteligencija jest zapravo shvaćanje da iz očiju drugih ljudi svijet izgleda drugačije nego nama te da se oni ponašaju u skladu s onime što vide. Gledanje situacije na takav način dopustit će vam da se pozabavite svojim emocijama umjesto da im dopustite da vas bezglavo vode.

8. Uzmite DHEA-u
Riječ je o dehydroepiandrosteronu, što je samo dugačka riječ za hormon koji se luči kada smo sretni. Dobra je vijest da proizvodnju ove dragocjene tvari možemo potaknuti konzumacijom tune, lososa, avokada i bučinih sjemenki. Pa, naprijed, zagrizite!

Emocionalne zamke: Zašto jedemo kad nismo gladni i kako to spriječiti

9. Zavucite se pod plahte
Prema jednom američkom istraživanju, jedna na pet žena izgubi interes za seks kada je pod stresom dok čak polovica slabije reagira na stimulanse svoga partnera kada ih nešto muči. Formula je jendostavna – previše stresa može potaknuti depresiju, a jedan od glavnih simptoma depresije jest smanjen libido. Ipak, ako se čak i u ovakvom psihološkom stanju odlučite za seks, donijeli ste dobru odluku. Seks je, naime, jedno od najsnažnijih oružja u smanjivanju razina ali i posljedica stresa. S orgazmom se, naime, u krv otpuštaju endorfini koji su prirodni opijati pa nam stvaraju osjećaj sreće.

10. Priuštite si masažu
Bilo da to činite sami, da vas masira partner ili da si priuštite profesionalnu masažu, dodir će pomoći. Nadoknadit će pažnju koju ste si uskratili tijekom dana. Ako u proces dodate i odgovarajuća aromatska ulja, doživljaj će biti potpuno opuštanje. Možete, rpimjerice, odabrati miris koji vas podsjeća na vrijeme i mjesto na kojemu ste bili potpuno sretni (naranča često podsjeća na dom, cvjetni mirisi na romantične trenutke i slično) i on će imati snažno djelovanje. Osjet mirisa, naime,  direktno je povezan sa zonom u mozgu koja procesira sjećanja i emocije.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime