Četvrtak, 2 prosinca, 2021

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Koliko vam se često događa da pogledate datum i zapitate se gdje je proletio mjesec? Ili se uhvatite u razmišljanju da ste otišli u drugu prostoriju, a zaboravili zašto ste otišli tamo, ili pak napustili razgovor bez da znate što je ona druga osoba rekla?

Stvar je u tome da što smo bolji u multitaskingu, to smo lošiji u mindfulness stanju! Većina nas zna kako pojačati produktivnost, ali često ne zna uživati u posebnom trenutku u svakodnevnom životu.

Što nam je ‘to do’ lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca… Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan. 

1/ Odvojite vrijeme za mir

Čak i meditacija od samo 3 minute dnevno može pomoći u razvijanju mindfulnessa. I neka vas termin ‘meditacija’ ne prestraši – nije vam potrebna posebna soba, otmjeni jastuk ili prethodno znanje za početak prakse… Pronađite udobno mjesto na podu ili na stolici, zatvorite oči i fokusirajte se samo na dah. Udah i izdah. 

8 najboljih aplikacija za meditaciju i disanje koje će vam smanjiti stres

2/ Poseban zadatak kada god je moguće

Svi imamo određene automatske radnje: pranje suđa, pospremanje doma ili odjeće. Dok prebacujete program na TV-u ili slušate podcastove, usmjerite pozornost na neku od ovih aktivnosti – što može biti zapravo odličan način mindfulnessa. Pokušajte pronaći meditativnu kvalitetu u ponavljajućim pokretima i primijetite kombinaciju zvukova i osjeta.

3/ Odaberite kartu

Inspiracijski špil karata može biti odličan mindful alat, posebice za one taktilnije osobe. Ne postoji set pravila za korištenje takvog špila, ali većina ljudi pomiješa špil, odabere nasumično određenu kartu i provede nekoliko minuta razmišljajući o karti, njenim riječima i imaginaciji. Prije toga možete odvojiti nekoliko minuta za sebe i ‘maknuti’ se od svega vanjskog. 

4/ Bilježite vlastite misli

Vođenje dnevnika može biti vrlo poticajno. Uzmite vrijeme za organizaciju i bilježenje svojih misli – što može uključiti i prošle nedaće ili buduće želje. A to vam može pomoći u oslobađanju i otpuštanju negativnih misli te uz to možete biti prisutniji u trenutku. 

Svi pričaju o tome: Što doista predstavlja pojam mindfulness? 

5/ Pronađite svog učitelja

Mindfulness nije izolacija. Kada pronađete nekoga tko cijeni vašu prisutnost i pažnju, dopustite si provoditi vrijeme s tom osobom. Vaš učitelj može biti prijatelj, netko iz obitelji i(li) čak i zdravstveni ili fitness stručnjak kojeg pratite na društvenim mrežama. Promatrajte načine na koji demonstriraju mindfulness i učite od njih. 

6/ Slušajte

Zvuči jednostavno, ali slušanje je vještina koju je teško usavršiti. Kada ste u potpunosti prisutni u aktivnom slušanju druge osobe, koristite pristup mindfulnessa. Isključite distrakcije poput mobitela, kompjutera ili buke iz ulice. Odnosno, zanemarite vanjske distraktore i usmjerite pozornost u osobu koju slušate. Održavajte kontakt očima s osobom koja govori i odolite porivu da razmišljate što ćete sljedeće reći. Potrudite se čuti svaku riječ, obratite pažnju na izraze lica i govor tijela…

7/ Pomazite psa

Jeste li promatrali mačke, pse ili druge životinje kako obavljaju svoje omiljene aktivnosti? Jeste li primijetili kako njih u tim trenucima ne zanima ništa drugo osim trenutka i radosti u činjenju onoga što izvode. Svojim kućnim ljubimcima posvetite što više vremena u danu, oni to osjećaju i vratit će vam stostruko. Učite od njih kako raditi stvari s guštom! 

Dokazano je: kućni ljubimci čine nas sretnijima, čak i u pandemiji

8/ Stvorite zonu bez mobitela i drugih uređaja

Vaši mobilni uređaji su distrakcija, i ne samo na sastancima i slično. Ako stalno provjeravate e-mailove, objavljujete statuse, pregledavate fotografije – to znači da vaš život ne dobiva 100 pažnje. Proletite kroz dan. Jednostavno rečeno. Odaberite svoje sveto vrijeme i mjesto – večera s prijateljima, dva sata prije spavanja, vaše jutarnje vježbanje i uživajte, promatrajte sve u tim trenucima bez uređajima. Neke stvari ne moraju biti zabilježene na vašim uređajima, a to je ponekad najljepše. 

Pročitajte još...

Vodič za održivo putovanje: 40 ekoloških savjeta za ‘sretan put’

Ne možemo kontrolirati razinu emisije ugljika iz zrakoplova, kemikalije koje koriste hoteli ili plastiku u suvenirima.... Ali možemo odabrati održiviji prijevoz, hotele i odabrati drugačije načine kupnje koji manje štete okolišu te stvaraju više koristi lokalnom stanovništvu

Odgovornost je na ljudima: 6 stvari koje svi trebamo raditi za spas Planeta

Ključno je osigurati da globalno zagrijavanje dođe na međunarodno dogovorene sigurne razine od 1,5°C, a da bismo to učinili, svi moramo smanjiti utjecaj naše potrošnje za dvije trećine tijekom sljedećih 10 godina

Ivan Dečak: Korona mi je ukrala Božić i Novu godinu!

Slavite svaki dan, bez obzira na to je li tmuran ponedjeljak, dosadna srijeda ili jedva dočekani petak, pronađite u svakome od tih dana barem nekoliko minuta za proslavu s bližnjima, poručuje u novom singlu Ivan Dečak, frontmen benda Vatra

Mit ili istina: Gube li osobe koje su preboljele koronu više kose nego inače?

Najučinkovitijom metodom protiv opadanja kose za sada se pokazala kombinacija losiona s biljnim esencijama za poticanje rasta kose i tretmana kisikom koji 'razbuđuje' korijen kose

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Prijateljice: Koja je tajna veze koja često nadživi i mnoge brakove?

Ako ste se pitali zašto svjetske statistike redovito pokazuju da žene u prosjeku žive dulje od muškaraca, ovaj bi vam tekst mogao puno toga otkriti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime