Nedjelja, 26 rujna, 2021

Poticaj za uravnoteženiji život: Zdravi ljudi rade ovih 10 stvari drugačije

Ovih 10 navika zajedničke su zdravim ljudima, a nekoliko malih promjena dnevne rutine  sve su što vam je potrebno za (dobar) početak. I ne morate ih provoditi sve odjednom - riječ je o ravnoteži i uvođenju novih navika vlastitim tempom

Zdravlje je više od pukog jedenja voća i povrća i redovitog vježbanja. Jednako je važno brinuti se o svojoj mentalnoj i emocionalnoj dobrobiti kao i o svom tijelu. Trebate poticaj za uravnoteženiji život? Pronašli smo ih za vas.

Ovih 10 navika zajedničke su zdravim ljudima, a nekoliko malih promjena dnevne rutine  sve su što vam je potrebno za (dobar) početak. I ne morate ih provoditi sve odjednom – riječ je o ravnoteži i uvođenju novih navika vlastitim tempom.

1/ Zdravi ljudi imaju vremena za planiranje
Svi su zauzeti, ali to ne znači da vaše zdravlje treba staviti po strani. Planiranje obroka pomaže vam da budete učinkovitiji tijekom dana, a planiranjem unaprijed možete donijeti pametne odluke povezane s vašim osobnim zdravstvenim i tijelesnim potrebama.
Što možete učiniti danas: Odaberite jedan dan u kojem možete odovojiti 30 minuta za planiranje obroka za tjedan.

Dr. Lejla Kažinić Kreho: Ove supenamirnice pomlađuju + 24-satni alkalni detox

2/ Pomiču svoje tijelo
Ovo se može činiti očitim, ali vježbanje ima enormne dobrobiti za naše zdravlje – i psihičko i fizičko. Ne morate biti sportaš ili vježbati duži vremenski period. Pronađite vježbu u kojoj uživate i počnite je uklapati u svakodnevni život. Dokazano je da namjensko vježbanje pomaže kod depresije i anksioznosti te poboljšava samopoštovanje, fokus i produktivnost.
Što možete učiniti danas: Odredite 20 minuta svakog dana za izvođenje tjelovježbe.

3/ Vježbaju mentalnu fleksibilnost oko hrane
Vježbanje fleksibilnosti umjesto krutih i restriktivnih pravila oko hrane smanjuje stres i može vam pomoći da uživate u jelu. Također, pomaže vam da ostanete dosljedni svojim zdravstvenim ciljevima, jer fleksibilna perspektiva dovodi do održivih rezultata.
Što možete učiniti danas: Osvijestite način na koji se hranite, pronađite zdraviju i uravnoteženiju varijantu i otpustite sve što vam izaziva stres i nervozu.

Gdje sam, pobogu, stavio ključeve? Ili, hranom protiv ‘moždane magle’

4/ Jedu sve boje
Jedenje široke palete boja šarenog voća i povrća pruža mnogo vitamina i antioksidanta koji pomažu u zaštiti od raka, bolesti srca, hipertenzije i drugih bolesti. Povećavanje unosa voća i povrća također dovodi do poboljšanog crijevnog mikrobioma, što zauzvrat poboljšava cjelokupno zdravlje i dobrobit.
Što možete učiniti danas: Povećajte unos voća na 1,5 do 2 šalice dnevno, a unos povrća povećajte na 2 do 3 šalice dnevno.

5/ Cijene san
Spavanje igra glavnu ulogu u zacjeljivanju, regeneriranju i ‘punjenju energijom’ vašeg tijela. Oni koji cijene san vjerojatnije će donijeti bolji izbor tijekom dana što se tiče zdravlja. 
Što možete učiniti danas: Stvorite rutinu prije spavanja u kojoj uživate i koja vam pomaže da se opustite kako bi kvalitetnije zaspali. Prestanite koristiti elektroničke uređaje najmanje 30 minuta prije spavanja.

Kako spavati poput bebe: 6 tehnika koje će vam pomoći da brzo utonete u san

6/ Razmišljaju o vlastitom rastu i napretku
Ostati znatiželjan i imati otvoren um za učenje novih stvari pomaže samorazvoju. Razmišljanje o mogućnostima rasta puno je lakše uz držanje dobrih navika i razvijanje novih vještina. Osim toga, pokazalo se da poboljšava opće zdravlje i sreću.
Što možete učiniti danas: Odvojite malo vremena i razmislite o tome kakva osoba želite postati i zapišite svakodnevne radnje koje će vam pomoći u kretanju prema tom identitetu. Odredite raspored, pojavite se i držite se njega.

7/ Piju puno vode
Dehidracija može uzrokovati umor i česte promjene raspoloženja. Biti hidratiziran je na vrhu popisa zdravih ljudi koji žele izvršavati svakodnevne zadatke, jer time ne daju glavobolji i tromosti da prevladaju njihovom svakodnevicom. 
Što možete učiniti danas: Popijte čašu vode nakon svake manje stanke – doma ili na poslu.

Hrana i(li) ‘lijek’: Ove namirnice na prirodan način mogu ublažiti glavobolju

8/ Jačaju mišiće
Trening pridonosi boljoj ravnoteži, poboljšava kvalitetu života, razvija jake kosti i održava vas vitkim. Također, pomaže u prevenciji prirodnog gubitka čiste mišićne mase koji dolazi sa starenjem. 
Što možete učiniti danas: Za trening snage ne treba vam nikakva oprema. Zakažite 20 minuta vježbanja (možete i kod kuće uz pomoć aplikacija za vježbanje) tri dana u tjednu i započnite raditi na svojoj tjelesnoj težini. 

9/ Provode vrijeme na otvorenom
Provođenje vremena u prirodi je ljekovito i korisno i za tijelo i za um. Dokazano je da boravak na otvorenom poboljšava zdravlje i opće dobrobiti, snižava krvni tlak, smanjuje stres te povećava fokus i produktivnost.
Što možete učiniti danas: Prošećite susjedstvom ili sjednite na klupu u obližnji park. Svaki dan provedite nekoliko minuta vani kako biste svoj um doveli do pozitivnih vibracija. 

10 dizajnerskih ideja za blagovanje i druženje ovog ljeta – na otvorenom

10/ Vježbaju pažljivost i opuštanje
U svijetu u kojem ljudi nose posao poput počasne značke, a stres je, čini se, normalan dio života, važno je znati usporiti! Živjeti u trenutku i paziti na svoju okolinu i svoje osjećaje pomaže smanjiti stres i omogućuje vam više uživanja u životu. 
Što možete učiniti danas: Odvojite nekoliko minuta svaki dan da sjednete i duboko udahnete. Vježbajte to kad god se osjećate preplavljeni (lošim) emocijama i kada vam je potrebno da smanjite stres.

Pročitajte još...

Vaš ‘unutarnji kritičar’: Kako prestati omalovažavati samog sebe?

Za omalovažavanje i smanjenje samopouzdanja kriv je naš "unutarnji kritičar". To je onaj dosadni glas u našoj glavi koji kritizira, krivi, omalovažava, propitkuje, stvara sumnje i umanjuje naša postignuća... Kako se 'obračunati' s njime?

Ivan Salečić: Živimo u vrijeme restauracije konzervativnih vrijednosti

Autor hvaljenog romana 'Glava lava', po kojem će Aida Bukvić napraviti predstavu za ovogodišnje Dubrovačke ljetne igre, dugogodišnji medijski djelatnik, kreativni direktor i psiholog Ivan Salečić otvoreno za Mixer progovara o romanu prvijencu, filmu i kazalištu, Dubrovniku, Marinu Držiću i Ivanu Gunduliću, medijima i kreativnoj industriji posebno, ali i o tome kako život u Hrvatskoj daje nepregledno obilje materijala za psihoterapiju

Sat joge: Kada treba poštivati vlastite granice, a kada ići preko njih

Na joga prostirci često (posebno na početku) idemo preko svojih granica ulazeći u zonu boli i neugode, pigajući svoje tijelo, zaustavljajući dah i grčeći se da si pokažemo da nam nešto baš ide. I puno riskiramo...

Pedagoginja Sara Peranić: Sve više žena traži pomoć i uči kako biti SamopouzdaniJA

Socijalna pedagoginja, edukantica psihoterapije i autorica bloga i podcasta 'Sara Peranić' kroz program SamopouzdaniJA pomaže ženama da nauče izgraditi odnos sa sobom i život kakav žele, te odnose koji odražavaju njihovo samopouzdanje a ne negativnu sliku o sebi

Povezano

Meditacija ili spavanje: Što je zdravije i bolje za naše zdravlje?

Da je meditacija lakša u odnosu na spavanje, više bi ljudi posezalo za ovom aktivnošću. Pa ipak, donosimo odgovore kako meditacija ima više koristi od spavanja

Kako spojiti hranu i sreću, a da ne utječu na naše debljanje?

Od uloge ugljikohidrata do dodataka prehrane koje vrijedi uzeti, donosimo pregled namirnica koje nam mogu pomoći da se osjećamo sretni - a da nemaju štetnih posljedica po našu figuru!

5 recepata koji vam mogu pomoći u jačanju imunološkog sustava

Vrijeme je promjenjivo, a broj zaraženih koronavirusom raste iz dana u dan. Kako bi osnažili svoj imunološki sustav, zavirite u kuhinjske kabinete i ojačajte svoj imunološki sustav uz pomoć hrane

Trebamo li tek kupljenju odjeću oprati prije nego što je počnemo nositi?

Postavlja se pitanje do koje mjere je potrebno ići kako bismo bili čisti ili zaštićeni (kada je riječ o pandemiji)? Jer, ako ćete dotaknuti rukama kvaku vrata ili slično na javnom mjestu, čemu onda vrijedi oprana odjeća nakon kupnje?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime