Objavljeno 29/03/2011 - Oracle - RECENZIJE

Hesus Attor – Señorai

Share Button

coverpiše: Emanuela Tomino

Nakon razilaženja prvotnog benda (Rhesus Factor, ako se ne varam), gitara, bas i bubanj benda (urnebesnih scenskih imena – Juan Pablo de Rigad, Senor monsenor Jose i Manolo mago Porco) nastavljaju s glazbenim eksperimentiranjem kao instrumentalni trio pod imenom Hesus Attor i tokom tog razdoblja izdali su prva dva albuma ”Monade & Dišpeti” iz (2003.) i ”Vamonos Todos” (2005.). Nakon pridruženja vokala el Cathedralica (ex-vokal One Piece Puzzlea) i novooformljenog vokalno-instrumentalnog kvarteta, slijedi izdanje odličnog mini LP-a ”Green Feathers and Canaries”(2006.). Sva tri uratka objavljena su pod lokalnim nezavisnim labelom “Izdali smo metal”. Do rujna 2008. kada su potpisali novi ugovor i objavili debi album za Moonlee Records, dečki su već odradili dobar dio live nastupa u inozemstvu, dok se kod nas, osim u upućenim krugovima, za njih nije baš čulo van primorsko-goransko/istarskog kruga. “Sonic Gastronomy Vol. 1″ bio je nešto sasvim novo na sceni. Kritika zatečena ovakvim neortodoksnim eksperimentiranjem sa nebrojenim glazbenim pravcima, pokušavala ih je bezuspješno smjestiti pod svakojakim etiketama te im na kraju ipak odala priznanje za inovativnost na našoj glazbenoj sceni. Danas okosnicu ovog kreativnog noviteta čine El Chatedralico – vokal, Juan Pablo Pe de Rigad – gitara, Gorgonzol Matadores – gitara, te ritam sekcija Senor monsenor Jose – bass i Digitus – bubnjevi.

Na stranicama izdavačke kuće Geenger Records (slovensko-hrvatski sub-label Moonlee Recordsa), 14.veljače se našao novi EP ovog riječkog benda - Señorai. Koristeći digitalnu distribuciju, putem bandcamp servisa, novi album može se preuzeti besplatno ili, ukoliko to želite, možete ga platiti iznosom koji smatrate prikladnim. Pored novih pjesama, EP u paketu dolazi s priloženim press fotografijama te PDF-om sa ilustracijama omota, tekstovima pjesama i dodatnim informacijama kao svojevrsnom digitalnom zamjenom omotu klasičnog diska. Kako su dečki izjavili, ovaj mini-album svojevrsni je „teaser“ za slijedeći službeni album. Osobno, znatiželjno iščekujem slijedeći uradak.

Za razliku od prethodnih materijala, ovaj mini-album EP formata sa četiri pjesme u trajanju nepunih 18min, donosi nešto melodičnije i uravnotežene(/ije) ritmove u kvalitetnoj produkciji. Pri tome ne mislim reći da je ovaj uradak bolji ili lošiji od prethodnih. Osnova njihovog izričaja je i dalje eksperimentiranje s netipičnim i neočekivanim glazbenim smjerovima uz prepoznatljive pattonovske elemente koji su se ispreplitali i u prijašnjim materijalima. Vokal je i dalje u svojoj neklasičnoj izvedbi ravnopravan instrument u eksperimentiranju i doprinosi tom gotovo dadaističkom prizvuku njihovog izraza. Ono što me oduševilo kod ovog EP-a jest njegov gotovo konceptualni karakter. Od prve instrumentalne „Pardonian clouds“, preko naslovne „Señorai“ i “Psyclick“, do posljednje “Vox of Archibald” prati se progresivan razvoj od ambijentalnog intra do eskalacije jedne gotovo parodične avangardne predstave. U tom neočekivanom paradoksu elemenata sve ipak djeluje vrlo smisleno. Neću otkrivati u detalje o čemu se radi jer ne želim nikome kvariti doživljaj samostalnog otkrivanja ovog uratka, koji sama već hipnotizirano vrtim po ne znam koji put. Jednako tako ću se suzdržati od pokušaja da Hesusovce strpam u neke stilske kalupe, niti ću ih uspoređivati s drugim bendovima, jer smatram da dečki tako nešto radi svoje neprestane kreativnosti ne zaslužuju. Toliko je osvježavajuće imati na našoj sceni bend koji ima cojones (pardon my french..or spanish) biti svoj da bih se mješala u to i time im želim odati priznanje.

Zaključak je da „Señorai“ donosi još jedan intrigantan element u otkrivanju enigme zvane Hesus Attor koja nas ne prestaje pozitivno iznenađivati svojom beskompromisnošću u razbijanju stilskih granica na našoj ukalupljenoj sceni, uz iznimku tek rijetkih bendova. Poučeni dosadašnjim praksama, Hesus Attor ili slušate ili ignorirate.

Oracle
Music cannot evolve or develop if it’s limited by a set of parameters or rules.

Svi tekstovi autora »