Ponedjeljak, 4 srpnja, 2022

Jer veselje je u malim stvarima: 10 načina da budete sretni – svaki dan!

'Drugačiji dan. Ista priča' - postala je vaša mantra? Samo malom promjenom nekih ustaljenih navika možete povećati 'kvocijent vaše osobne sreće' i pronaći nove inspiracije za živjeti ispunjeniji život

Jednostavne promjene vaših svakodnevnih navika dovest će vas do sreće. Uviđate li kako samo prolazite kroz dane? ‘Drugačiji dan. Ista priča’ – postala je vaša mantra?



Sad je vrijeme – ne sutra ili sljedeći tjedan – nego upravo sada je vrijeme da počnete mijenjati svoju priču. Srećom, postoje brzi, jednostavni i učinkoviti načini koji će vam donijeti trajnu sreću:

1/ Spavajte sedam do devet sati

Dovoljno sati sna presudno je za sretan, produktivan dan jer alternativa može dovesti do smanjene budnosti i logike te općih zdravstvenih problema poput pretilosti i manje sposobnosti održavanja zdravih odnosa. Istuširajte se toplom vodom neposredno prije lijeganja u krevet, odmaknite telefon i zaslone ili pokušajate s obrnutom psihologijom.

2/ Probudite se 15 do 30 minuta ranije

Zamislite jutro koje ne uključuje trčanje poput ‘muhe bez glave’ i borbu da na vrijeme izađete iz stana. Buđenje 15 do 30 minuta ranije od dosadašnjeg vremena buđenja omogućit će vam ljepši i mirniji ulazak u dan. 

3/ Meditirajte

Meditacija pet do deset minuta nakon buđenja ima brojne neposredne blagodati, uključujući koncentraciju i fokus tijekom ostatka dana. Na taj se način možete odvojiti od  uobičajenih misaonih barijera i zadržati se u trenutku. Studije također pokazuju da meditacija pomaže u sprječavanju stresa i tjeskobe, te na taj način umanjuje frustracije koje ograničavaju vašu sposobnost postizanja ciljeva.

4/ Pospremajte

Mnogi od nas svoje domove i uredske prostore pune stvarima za koje mislimo da su nam potrebne. Istina je da nakupljanje stvari na kraju šteti vašoj mentalnoj, emocionalnoj i fiziološkoj dobrobiti. Rasčistite nered!

Samo nekoliko minuta dovoljno je da pospremite predmete koji skupljaju prašinu, a vaše će se raspoloženje i sreća učinkovito poboljšati. I to ne mora biti naporan zadatak. Jednostavno se posvetite jednom području odjednom – možda prostoru vašeg stola ili ormaru. I umjesto bacanja svega u smeće, donirajte predmete potrebitima.

5/ Naučite nešto novo

Učenje nečega novog poboljšava vašu osobnu sreću i zadovoljstvo. Fokusiranje na napredak dovodi nas u stanje napretka, za koje se pokazalo da potiče sreću. Učenje također gradi samopouzdanje. Nikada nije bilo lakše proširiti svoj um s toliko besplatnih internetskih tečajeva.

6/ Prošetajte

Istraživanja pokazuju da 30 minuta hodanja dnevno pomaže prilagoditi vaš živčani sustav, smanjujući tako bijes i tijeskobu. Ako vam je svakodnevno odvajanje 30 minuta za hodanje teško, možete malim radnjama povećati korake. Parkirajte automobil na jednom od najudaljenijih mjesta od uredu ili počnite piti više vode – što ima milijun prednosti za vaš organizam!

7/ Isključite se s društvenih mreža

Istraživanja pokazuju da previše upotrebe društvenih mreža može biti štetno za naše mentalno zdravlje. Umjesto toga, produktivno iskoristite tih 15 minuta čitajući vijesti, igrajući igru za poticanje mozga ili slušajući zabavu ili podcast koji potiče na razmišljanje. Iskoristit ćete istinsku radost iz aktivnosti i postati bolja verzija sebe, a da ništa ne promijenite.

8/ Izvršite nasumični čin dobrote

Postoji niz istraživanja koja velikodušnost povezuju s boljim zdravljem. fMRI tehnologija pokazuje da pomaganje aktivira iste dijelove mozga koji su stimulirani hranom i seksom. Davanje drugima je doista win-win situacija. Primatelj ima koristi, a vi se osjećate bolje znajući da ste pozitivno utjecali na nečiji život. Razmislite o doniranju za cilj koji vas zanima, volontiranju u lokalnoj pučkoj kuhinji ili azilu za životinje. Najbolji dio? Ljubaznost je zarazna.

9/ Okružite se sretnim ljudima

Motivacijski govornik Jim Rohn slavno je ustvrdio da ste vi odraz prosjeka prvih pet posto ljudi s kojima provodite najviše vremena. Dakle, pronađite najpozitivnije, najzanimljivije ljude s kojima ćete komunicirati. Ovo će povećati vašu razinu sreće, osjećaj postignuća i čak bi mogao otvoriti nova vrata u vašem profesionalnom ili osobnom životu.

10/ Ne ogovarajte

Sudjelovanje u tračevima možda se na prvu čini kao dobra ideja da se riješite stresa, no tračanje može samo pogoršati situaciju. Uz to, kada su tračevi išta ikome pomogli?
Sljedeći put kad budete imali potrebu da se požalite na prijatelja ili kolegu, zastanite na deset sekundi i prebacite taj negativni dijalog na pozitivan. Umjesto toga potražite nešto iskreno lijepo za reći o toj osobi. Ako ne možete, recite nešto lijepo o drugom kolegi ili razgovarajte o vremenu – ako je ugodno. 

Pročitajte još...

Je li ispravno dijeliti sreću u vrijeme pandemije (i nakon potresa) na društvenim mrežama?

Liječnici smatraju kako je sreća, osim za to da se osjećamo dobro, iznimno važna i za samo zdravlje ljudi. No istovremeno 'trljati' nekome nos na Instagramu fotografijama fine hrane dok su ostao bez krova nad glavom i mogućnosti da si uopće pripremi topli obrok, može se učiniti u najmanju ruku neprimjerenim

‘Vježbanje’ mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

Mentalni wellness: kako biti sretan i u teškim vremenima

Ako želite biti i u dobrom mentalnom zdravlju, postoji također nekoliko ključnih stvari kojih biste se trebali pridržavati

Nataša Jokić Begić: Psihičko stanje Hrvata ozbiljno je i upozoravajuće!

Psihologinja dr. sc. Nataša Jokić-Begić upozorava na posljedice pandemije i potresa te na propuste poput smanjivanja broja psihijatrijskih kreveta tijekom pandemije dok potreba za psihološkom i psihijatrijskom skrbi raste, a rast će i dalje. Sve to rezultiralo je poraznom psihološkom slikom nacije

Povezano

Ivona Namjesnik: Burnout nije normalna stvar i ne smijemo ga olako prihvaćati

Dokle god se fokusiramo na 'drugo', što god to 'drugo' značilo - promjena posla, partnera, okoline - mi fokus stavljamo na stvari koje uopće nisu pod našom kontrolom, ističe Ivona, direktorica, poduzetnica i coach koji pomaže overachievericama naučiti kako da budu nježnije prema sebi

Ne potiskujte emocije: Naše tijelo je najpouzdaniji vodič kako se osjećamo!

Kada smo tužni, osjećamo pritisak u prsima i manjak energije u nogama i rukama; kada smo ljuti, srce nam brzo kuca, imamo navalu energije, vrući smo u obrazima; kada nas je strah, srce nam također brzo kuca ali većina senzacija je koncentrirana u gornjem dijelu tijela i imamo poriv da pobjegnemo, dok kod sreće imamo osjećaj širenja i topline u prsima

Bye, bye tehnologije: 10 kreativnih prijedloga za opuštajuće hobije

Zaboravljanje problema, rješavanje napetosti i osjećaj produktivnosti preporodit će vas, a potrebno je samo da odaberete čime se želite baviti...

Dosadno vam je? Evo 25 zanimljivih pitanja koje možete postaviti prijateljima

Možda ponekad iziskuje dodatni napor, ali kontakt s prijateljima kada vam je dosadno može dovesti do sjajnog razgovora i smijeha

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime