Die Antwoord pokorio Zagreb u Zef stilu

1

Tekst i fotografije: Žaklina Begić

Die Antwoord, taj južnoafrički glazbeno-scenski fenomen, počastio je zagrebačku publiku jednim od najenergičnijih nastupa koje samo imali priliku vidjeti u 2016. godini u sklopu turneje koja najavljuje njihov novi studijski materijal „We Have Candy”, čiju produkciju potpisuje DJ Muggs iz Cypress Hilla. Vodeći se kuloarskim pričama o neadekvatnosti i nekvalitetnom zvuku Paviljona 9 kao koncertnog prostora, religiozno požrtvovno sam zauzela poziciju u prvim redovima.

Već sa prvim taktovima intra „Carmine Burane“, sveopćim delirijem i pojavljivanjem DJ Hi- Tecka, koji je suvereno zagospodario impresivom piramidalnom konstrukcijom iza koje je bio smješten DJ pult, dovela sam u pitanje odabir svoje lokacije za vrijeme trajanja koncerta. Kasnije će se pokazati kako je ta ista kostrukcija na stageu multifunkcionalna. Osim kao tron na kojem je Yolandi mogla ubijati „majk“ plešući sa atraktivnim, efektno kostimiranim plesačicama, na konstrukciji su se izmjenjivali dijelovi njihovih video spotova zbog čije su kvalitete i estetike i postali jedna od najvećih viralnih senzacija današnjice.

4

Koncert su otvorili sa „Fok Jullie Naaiers“ i od tada pa do samog kraja kaos nije gubio intenzitet. Paviljon je ubrzo postao magličast od tjelesnih isparavanja i dima. Ovaj opis, a znat će to oni koji su bili prisutni, je sve samo ne romantičan. „Cijedeći“ se zajedno sa ispunjenim Paviljonom odradila sam kvalitetan kardio skačući oko 1h i 15 min (mnogi od vas će reći prekratko) na najveće hitove uglavnom sa njihovih prijašnjih albuma “Ten$Ion” i “Donker Mag” poput “Fatty boom boom“, „Ugly boy“, „Pitbull“, „Cookie Tumper“, „Freeky“. Životinjska energija Ninje i Yo-Landi Visser koji su cijelo vrijeme držali ubojiti tempo, stvorila je nevjerojatnu povezanost sa publikom, koja ih je pratila tijekom cijelog koncerta ne mareći na nesnostu vrućinu. Koliko je situacija ozbiljna ubrzo je shvatio i organizator dijeleći bočice sa vodom u stankama između pjesama svim junacima u prvim redovima. Kostimirajući se sa svakom novom pjesmom, bio je to doživljaj koji ćemo još dugo pamtiti.

5

Dok je Ninja svojim stage dive-ovima u publiku stvarao dodatnu euforiju i nesnosnu vrućinu, Yolandi je suptilno davala materijala za trenutke samoće svim prisutnim muškićima i krala simpatije svih pripadnica ljepšeg spola koje bi jednog dana kada odrastu htjele biti kao ona. Koncert su zatvorili pjesmom „Enter the Ninja“ koja ih je i učinila planetarno popularnima. Srećom za mene, teška nagnječenja nožnih prstiju, pokoji udarac u rebra i glavu nisu bili uzaludni. Zvuk je bio u svakom slučaju bolji od očekivanog, iako sam na kraju koncerta čula pokoju kritiku i nezadovoljstvo istim. Uglavnom od onih u zadnjim redovima.

9

Die Antwoorda je apsolutno jedna od boljih koncertnih investicija. Ovaj glazbeno- scenski performans zadaje nove standarde u live nastupima i glazbi općenito. Neopredjeljujući se ni za jedan od glazbenih žanrova s kojima koketiraju i u koje ih žele strpati, Die Antwoord živi i radi glazbu na najneuobičajni…svoj i beskrajno autentičan način. Do nekog slijedećeg susreta…negdje vani…na otvorenom.