Creedence Clearwater Revival “Live At Woodstock” – Zagubljeni koncertni biser

Konačna objava koncertnog zapisa Creedence Clearwater Revivala na Woodstocku jedan je od pravih bisera iz festivalske arhive

Piše: Zlatko GALL

CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL
“Live At Woodstock”
Craft Recordings
*****

Pedeseta obljetnica obilježavanja Woodstock festivala očekivano je potakla diskografe da iz arhiva izvuku snimke koje se nisu našle niti na davnašnjem rockumentarcu niti na pratećem vinilu. Jedno od intrigantnijih izdanja je konačno objavljena snimka jednosatnog nastupa Creedence Clearwater Revivala; zapis kojeg je pola stoljeća pratila kontroverza. Naime, odsustvo hitoidnog banda na vrhuncu popularnosti iz filma i pratećeg soundtrack-albuma tumačilo se lošim koncertom zbog kaotične satnice festivala, pucanja razglasa i kašnjenja mnogih najavljenih aktera zbog čega su se CCR na pozornicu popeli debelo iza ponoći 17. kolovoza. Za bend koji je te 1969. godine objavio čak tri sjajna albuma s novim materijalom i naramkom hitova, govorilo se, nastup na Woodstocku je bio razočaravajući, a njegova snimka ispod visokih kriterija koje su si nametnuli. Pedeset godina kasnije storija o Creedencima kao gubitnicima festivala koji je u vječnost cementirao izvedbe Joea Cockera, Hendrixa, Santane… dobila je začudan obrat. Naime, čak i najzahtjevnijem uhu nastup braće Fogerty i družine, zaslužuje palac gore. I najviše ocjene. Pače, gotovo da je ona izgubljena diskografska karika koja upotpunjuje njihovu čudesnu diskografsku godinu. Doduše, tri snimke s tog nastupa („Green River“, „Bad Moon Rising“ te „I Put A Spell On You“) pojavile su se na prigodnom boxu povodom četrdesete obljetnice Woodstocka, no integralni zapis koncerta nitko do sada nije čuo.

Album/ koncert otvara „Born On The Bayou“ u napaljenoj verziji s čudesnim međuigrama gitara i moćnom ritam sekcijom pokazujući CCR u daleko reprezentativnijem izdanju od ranijih legalnih live albuma. A to je tek početak. „Green River“ – tada aktualni mega hit koji je već treći tjedan bio na Billboardovoj rang listi – je donesen kao savršen komad osebujnog rockabilly/swamp rock/boogieja s nadahnutim produženim gitarskim solom no na tragu originalne studijske snimke, a „Ninety Nine And Half (To Do)“ – cover broja Wilsona Picketta – kao maestralna fuzija rocka i južnjačkog soula iz produkcije Staxa s manijakalnom gitarom i bubnjarskim eksplozijama. Slijedio je hitoidni „Bootleg“, urnebesna  „Commotion“, a onda i dva nova zgoditka: „Bad Moon Rising“ i „Proud Mary“. „I Put A Spell On You“ – znani cover broja Screaming Jaya Hawkinsa – je zablistao u napaljenoj rockerskoj produženoj verziji (apsolutno najboljoj u opusu CCR) kao neupitna potvrda forme benda na vrhuncu kreativne i izvođačke moći. Gitare braće Fogerty odvukle su skladbu prema rhythm and blues rocku kakvog su samo CCR znali stopiti u novu leguru. Bilo je očito da je band – kako je nastup odmicao – bio sve skloniji jammingu na sceni pa su „Night Time Is The Right Time“, „Keep On Chooglin’“ – koja je u live verziji s iznimnim solom usne harmonike iznad grmljavine ritam sekcije trajala deset minuta – te jednako dugačka zaključna „Suzy Q“ dobili himnički naboj.

Konačna objava koncertnog zapisa Creedence Clearwater Revivala na Woodstocku jedan je od pravih bisera iz festivalske arhive te ultimativan live zapis velikog benda. Naravno, nezaobilazan za fanove.