Drito iz Tvornice servirana nam je budućnost glazbene scene

Dvodnevni zimski festival Drito iz Tvornice, ujedno i najjače regionalno klupsko hip hop okupljanje posljednjih godina, svojim trećim izdanjem stavio je pečat na ono o čemu se posljednje vrijeme šuška u glazbenoj industriji, a to je da hip hop postaje „rock“ nove generacije.

Ove godine to je po prvi put potvrđeno i statističkim podacima agencija za istraživanje potrošačkih trendova poput Nielsen Music Control, koja je na američkom tržištu potvrdila da je hip hop preuzeo žanrovski tron.

Bilo bi apsurdno govoriti o tome kao fenomenu nastalom preko noći. Hip hop scena u Hrvatskoj kontinuirano i stabilno funkcionira godinama, a jedina razlika je u medijskom interesu za njegove izvođače i klupske najave. Razlog njihovog uspjeha je upravo neovisnost o medijima. Njihov pristup promociji pokazuje da su daleko ispred domaće glazbene industrije i da itekako dobro poznaju psihologiju milenijalaca kao trenutno najvažnije publike. Dok će se pop i rock scena koprcati u Zuckerbergovim novim algoritmima, oni su sve parametre postavili na čvrstim temeljima direktne komunikacije sa cjelokupnom hip-hop zajednicom i slobodno možemo reći da je budućnost njihova.

ONI

Svu vibrantnost hip-hop scene proživjeli smo komprimiranu u rasprodanoj Tvornici kulture tokom ova dva dana festivala. Yem kao promotor i sam ima odličan nos za ono što publika traži pa je i ove godine složio vrhunski lineup. Zagrijavanje je započelo u petak nastupom Implied Complex i ONI, atmosferu je razbuktala Sajsi MC koja je demonstrirala apsolutnu dominaciju pozornicom festivala i pokazala da krhka figura s enormnom dozom samouvjerenosti i provokacije posjeduje svu moć nad publikom koja je i netom prije njezinog izlaska na binu već ekstatično skakala u prvom redu.

Sajsi MC

Nakon Sajsi „Dramu“ u svakom smislu servirali su Dječaci, da bi nakon njih generacijski šizam u publici razbila Bolesna braća. Iako njihov nastup nije izvukao jednaki ushit kao trenutno aktualnija imena, milenijalci kao brojnija publika dali su do znanja da respektiraju temelje hrvatskog hip hop izričaja. Večer su zaokružili Kandžija i Gole žene servirajući isprobani recept paleći publiku liričnim slikom očajne hrvatske svakodnevnice i najboljim postavom na pozornici Tvornice koji je donio doslovan rock moment na hip hop festival.

Kandžija i Gole žene

Drugi dan festivala donio je onu pravu sliku što hip hop scena danas predstavlja. Solidniji odaziv publike već u ranim satima bio je tek uvod u ono što je kasnije uslijedilo. Slovenski Matter utro je put Smoke Mardeljanu, jednom od najcjenjenijih regionalnih hip hop izvođača old school rap forme čiji je nepretenciozni pristup prema vještini rapa i publici bio svojevrsno osvježenje u Tvornici.

KUKU$ klan i High5

Nakon Mardeljana, pozornicu su uzurpirali KUKU$ klan i High5, trap senzacija koja je na glazbenu scenu posljednjih godina vratila onaj toliko potrebni element zezancije i nitko iz publike nije bio u stanju ostati imun na njihov swag. Ludilo koje je ovaj klan započeo, eskaliralo je nastupom notornog dvojca Krankšvester do te mjere da ni zaštitarska služba nije znala reagirati.

Krankšvester

Toples je bila i ženska i muška publika, odjeća se bacala na pozornicu, u nekontroliranom bunilu skakalo se preko ograde photo pita i penjalo na pozornicu, a neki od padova pukom srećom nisu rezultirali ozbiljnijim ozljedama.

Tvornica je pucala po šavovima pod pritiskom razbuktale energije koja se nastavila finalnim nastupom Kreše Bengalke, a do zadnjih minuta festivala ostali su samo oni najizdržljiviji.

Krešo Bengalka

Ono čemu smo posvjedočili ovaj petak i subotu ogledni je primjer što od hip hop fenomena možemo očekivati, a da među ovim izvođačima nema labavo potvrđuju i nadolazeće svirke u zagrebačkom klubu. U Tvornicu se ovaj put hip hop scena vraća rastavljena na proste faktore – s novim albumima još jednom se 3. ožujka predstavlja KUKU$, 10. ožujka Krankšvester, dok je koncert High5 zakazan za 21. travnja.

Fotografije obje večeri pogledajte na sljedećim poveznicama – Drito 1 & Drito 2.

(Emanuela Tomino/Mixer.hr)