Godard o Hitchcocku i „Nadzoru nad svijetom“ u MM centru

„Nadzor nad svijetom“, pretposljednja epizoda osmodijelne dokumentarno-eksperimentalno-esejističke serije živoga pulsa „Filmske (pri)povijesti“ Jean-Luca Godarda, fokusirana je na Alfreda Hitchcocka koji je, za Godarda i novovalne autore, „najveći tvorac formi 20. stoljeća“.

Projekt Filmske (pri)povijesti temelji se na istoimenom projektu Jeana-Luca Godarda koji je kroz četiri filmska video eseja, od kojih je svaki podijeljen u dva poglavlja, predstavio jedan mogući pogled u povijest sedme umjetnosti. Ključne karakteristike njegova monumentalnoga pothvata – pluralnost, otvorenost i shvaćanje filma kao forme koja misli  – bit će niti vodilje ovoga projekta. Francuski je redatelj, naime, tijekom deset godina, od 1988. do 1998., sastavljao izuzetno kompleksan video kolaž iz nepreglednog mora arhivskih materijala koje je kombinirao s prizorima iz filmskih klasika kao i igranim scenama snimljenima direktno za serijal. Rezultat je 258 minuta dug esej o prirodi samoga medija kao i njegovoj povijesti, ali i povijesti samoga 20. stoljeća, čiji je diskurs posvema interpretativno otvoren te misaono poticajan u smislu generiranja novih načina promišljanja postojećih paradigmi. Godard karakterizira film kao formu koja misli, u tom smislu definirajući pokretne slike kao jedno od esencijalnih ishodišta za naše samorazumijevanje. Danas kada se medij nalazi na kraju jedne od svojih najvećih prekretnica, tranzicije iz analognoga u digitalno, čini se vitalnim preispitati njegovu povijest i tako kontekstualizirati izazove sadašnjosti te se pripremiti za neizvjesnosti koje donosi budućnosti.

„Nadzor nad svijetom“ bit će prikazan u MM centru Studentskog centra u Zagrebu, u petak, 9. ožujka, u 20 h, a nakon projekcije filmska će kritičarka Višnja Vukašinović razgovarati s filmskom kritičarkom Dianom Nenadić i filmskim teoretičarem Nikicom Gilićem, o godardovskim, a to će reći filmskim, umjetničkim, životnim i filozofskim temama.