Sage – “Metal scena u Hrvatskoj je k’o sinusni signal – malo gore, malo dolje”

Zagrebački metal bend Sage od svog osnutka 2013. skrenuo je na sebe pozornost većeg dijela medija, što svojim konceptualnim pristupom glazbenom izrazu u sklopu kojeg su se pozabavili hrvatskom poviješću, što činjenicom da su u datom trenutku imali najmlađeg bubnjara na sceni.

Vođeni iskusnim gitaristom Eniom Vučetom koji je javnosti najpoznatiji kao gitarist i pjevač metal benda Legija, Sage su pretprošle godine realizirali dugogodišnji projekt, prvijenac „Anno Domini 1573“, konceptualni album koji govori o Seljačkoj buni kroz dvanaest objavljenih pjesama, koje su uz album zaživjele i u kompleksnim video uradcima.

Nakon velike promocije albuma u Tvornici kulture, Sage i dalje marljivo rade na njegovom predstavljanju, ali i na novom materijalu. Najsjajnije trenutke jednog i drugog imate priliku poslušati već ovu subotu, 10. ožujka u zagrebačkom Hard Placeu, a ovom prilikom su članovi benda s nama podijelili nekoliko misli o viziji benda i budućim projektima.

Predvođen iskustvom i motiviranošću svojih članova, Sage je tokom ovih pet godina postojanja iskočio na sami vrh hrvatske metal scene. Kroz jednu objektivnu prizmu, da li biste iz vaše perspektive mogli definirati što novo i zanimljivo svojim glazbenim projektom donosite na hrvatsku glazbenu scenu?

Slobodno možemo reći da smo se istaknuli i postali primjećeni. Željeli smo napraviti nešto što na ovim prostorima još nitko nije napravio, a to je konceptualan album s 11 pjesama i isto toliko video spotova baziranih na tematici Seljačke bune. To je jako velik i zahtjevan projekt koji je koštao jednu veliku količinu novaca, tako da je išlo nešto sporije jer smo sve sami financirali. Bio nam je cilj stvoriti vlastiti sound po kojem ćemo biti prepoznatljivi, smatramo da smo to i uspjeli. Osim toga, ono što bi bilo novo jest da smo na svom koncertu u Tvornici osim dobrog zvučnog iskustva priuštili svojim prijateljima i pratiocima dobar vizualni doživljaj kojeg smo zabilježili i kamerama.

Sage

Kako je vaša glazbena priča krenula? Evo, spomenuli smo da već obilježavate petu godišnjicu djelovanja na sceni.

Prije pet godina, Enio je kao feniks ustao i odlučio sa svojim sinom Vladom skupiti bend, nešto drugačije od onoga što je radio godinama, a opet tu negdje. Brzo se pridružio Branimir pa Marko, a na kraju Davor i Andrej. Snimio se “Rivers Will Be Full Of Blood”, a ostalo je povijest. Cilj je bio raditi na engleskom jeziku kako bismo doprijeli do što većeg broja publike. Nedavno je na mjesto bubnjara sjeo Goran, s kojim smo već odradili nekoliko svirki i super kliknuli.

Vaš debitantski konceptualni album „Anno domini 1573″ bavi se povijesnom epizodom 16. stoljeća,  govori o Seljačkoj buni koju ste tematizirali kroz cijelo izdanje. Otkud ta ljubav prema povijesnoj tematici koja se često provlači kod metal bendova?

Bendovi sa sjevera Europe (Skandinavija) često imaju tematiku iz svoje vikinške prošlosti, američki bendovi opjevavaju svoj civilni rat, stoga smo mi odlučili svijetu približiti jednu od važnijih borbi na ovim prostorima, a to je seljačka buna koja se može poistovjetiti i s današnjim odnosom vlasti prema malom čovjeku. Osim toga, nas par iz benda se bavi oživljenom poviješću i aktivni smo članovi srednjovjekovnih udruga.

Načuli smo da u međuvremenu radite na novom albumu. Koja se ideja, kreativan tok ovaj put krije iza novog izdanja?

Polako se rade nove pjesme, nešto će se moći čuti i u Hard Placeu u subotu, 10. ožujka. Novi album će također biti konceptualan kao i prošli, no za sada ne bismo o detaljima. 😉

Casey Grillo

I na ovom albumu radite s nekim zanimljivim imenima svjetske glazbene scene?

Imali smo čast da na pjesmi “Join us” gostuje naš producent Casey Grillo, poznat kao dosadašnji bubnjar američkog metal benda Kamelot i kao zamjenski bubnjar benda Queensryche. Na pjesmi “Battle” gostovala je Amandine iz Francuske. Osim njih imali smo i par domaćih gostiju – Dariu Hodnik Marinković, Branka Trajkova – Traka i Brunu Urlića na pjesmi “Man of Sorrow”. Sve su to ljudi koji doista znaju svoj posao i koji su na visokom profesionalnom nivou odradili svoj dio, na tome smo im neizmjerno zahvalni. U skoroj budućnosti imat ćemo još poznatije goste, no o tome više riječi kada dođe pravo vrijeme.

Vizualan aspekt u ovom kontekstu vaše glazbe vam je uvijek bio izuzetno važan. Prošle godine upustili ste se u iznimno kompleksan pothvat snimanja popratnih video spotova koji su snimani na zanimljivim lokacijama u društvu brojnih statista, ali i vitezova Reda Čuvara grada Zagreba, Srebrnog zmaja, Zeline, Sv. Nikole… Planirate još kakav zanimljiv projekt tog tipa?

Snimanje jedanaest video spotova je velik i jako skup posao, no uz dobre prijatelje i dobru volju može se dosta toga napraviti. To nas je dosta iscrpilo, financijski gledano, a uz to smo i napravili četiri live videa s našeg koncerta u Tvornici.

Stoga se još jednom zahvaljujemo svim ljudima iz srednjovjekovnih udruga na nesebičnoj pomoći jer bez njih bi to bilo jako teško. Također hvala i svima koji su sudjelovali na snimanjima i dali svoj doprinos svemu ovome. Teško nam je u ovom trenutku reći što i kako će biti u budućnosti, no vjerujemo da će nakon izlaska “Anno Domini 1573” sve biti nekako lakše i da ćemo uspjeti održati kvalitetu i audio i video snimaka.

Tijekom koncertnog predstavljanja albuma u Tvornici kulture najavljeno je Live DVD izdanje nastupa. Gdje smo po tom pitanju?

Izaći će CD kao jedno izdanje i deluxe izdanje u kojem će biti CD i DVD, tako da sve što smo obećali ćemo i ostvariti. Više detalja uskoro, no ono što zasad možemo reći je da se razvijaju onako kako smo planirali, čak i bolje od planiranog.

Kako biste realizirali novo izdanje odlučili ste se pokrenuti crowdfunding kampanju, nešto čemu bendovi i inicijatori kreativnih projekata sve češće pribjegavaju. S kojim se izazovima susrećete kao glazbenici, pojedinci koji pokušavaju stvoriti nešto svoje?

U kampanji smo sakupili dovoljno sredstava da možemo nastaviti svoj rad. Vani se traži dobra priča, dobar sound i dobre pjesme. Ako mislite da imate sve to, onda se upustite u nešto slično kao i mi. Koliko para toliko i glazbe, a glazba je posao. Ako vas samo zabavlja svirati, onda se na tome i zadržite. Mi smo se odlučili na ovo jer naprosto živimo u maloj zemlji s 4 milijuna ljudi, premalom tržištu za sve osim pop glazbe i narodnjaka, a to nikad nismo i ne želimo raditi, tako da nam je jedino preostalo da pokušamo dati sve od sebe i izaći iz okvira naše zemlje.

U zagrebačkoj Močvari početkom veljače održana je tribina “Zahrđalo željezo – Kamo ide metal scena u Hrvata?” kojom se nastojalo detektirati stanje suvremene metal scene u Hrvatskoj. S obzirom na vlastita iskustva, možete li vi ponuditi odgovor na pitanje kuda ide i gdje se trenutno nalazi metal scena u Hrvata?

Osjeća se da se metal scena stišava. Nekoliko je razloga tome – nema adekvatne promocije, glazbenu scenu u Hrvata kreira nekoliko osoba (producenti, izdavači), a automatski oni plasiraju publici što “moraju” slušati. Supkulture kao da su nestale, sve se razvodnilo. Prije nekoliko godina je bila puno bolja situacija, ali mislimo da će opet doći na svoje. Metal scena u Hrvatskoj je k’o sinusni signal – malo gore, malo dolje, a sad očito nije na svom vrhuncu.

Nadalje, vlada navala svirki tribute bendova s kojom je posljedično došlo da sve manje i manje ima prostora za autorske bendove. Klubovi su tu namirisali dosta dobru zaradu pa se toga i drže. No, nisu ni problem ti tribute bendovi već što se jedne te iste stvari recikliraju nekoliko puta godišnje. Tri puta godišnje The Doors tribute? Moguće da i pomama za tribute bendovima splasne uskoro.

Hard’n’heavy night priča okupila je nekoliko entuzijasta i ljubitelja hard’n’heavy glazbe koji su odlučili prestati kukati o lošoj situaciji na sceni i uzeti stvari u svoje ruke. Koliko je zahvalno uloviti se ovakvog projekta i postoji li perspektiva da inicijativa preraste u nešto veće?

Toplo se nadamo da je Hard’n’heavy night nešto što će s vremenom prerasti u nešto veliko. Dečki rade ogroman posao da bi pomogli ispromovirati autorske bandove i održati autorsku rock i metal scenu živom.

Koju viziju Sage ima za svoju budućnost?

Prvo je worldwide izdavanje albuma “Anno Domini 1573”. Nakon toga svirke izvan Hrvatske, a paralelno s tim i snimanje novog albuma. Na Sage gledamo kao ozbiljnu priču na duge staze, a ne kao sprint na sto metara.