Stručna preporuka | Mašta je presudna u ovim vremenima – uključite je i otputujte!

To može biti mjesto iz vaše mašte, ali i iz stvarnosti, iz sjećanja.

Ilustrativna fotografija: PExels

Mixer.hr redovito vam donosi savjete stručnjaka što raditi u izolaciji

Mašta je presudna u ovim vremenima – uključite je i otputujte!

Albert Einstein u jednom je svom intervjuu izjavio: „Mašta je važnija od znanja!“

Većina nas maštanje zapravo povezuje s umjetnicima, a ne znanstvenicima, iako je ona itekako važna i jednima i drugima. Bez mašte nema kreativnog mišljenja i rješavanja problema, nema inovacija i otkrića, pa čak niti empatije (možemo li bez mašte zamisliti kako je to biti u „tuđim cipelama“?). Danas mašta na velika vrata ulazi i u urede psihologa i psihoterapeuta jer suvremena istraživanja pokazuju da ona može biti itekako korisna za mentalno zdravlje. Jedan od načina na koje možemo koristiti maštu da bismo se osjećali bolje jesu vođene fantazije.

Za vas sam izdvojila jednu koja se zove „Sigurno mjesto“:

Sjednite na neko vama udobno mjesto ili se ispružite na kauču ili krevetu. Duboko udahnite i izdahnite nekoliko puta. Zamislite kako se sa svakim udahom punite snagom i energijom, a sa svakim izdahom, malo po malo, otpuštate napetost iz mišića. Na taj način svjesno opustite cijelo tijelo, od glave do pete. Kada osjećate da ste potpuno utonuli u krevet ili stolicu, prisjetite se nekog mjesta na kojem se osjećate ugodno, mirno i sigurno. To može biti mjesto iz vaše mašte, ali i iz stvarnosti, iz sjećanja. To može biti plaža, planina, šuma, livada, neka ulica, vaša kuća, soba iz djetinjstva, mjesto iz filma, knjige, ili neke pjesme koju volite. Uzmite si vremena. Zamislite svaki detalj tog mjesta. Koje predmete, životinje ili biljke vidite? Koje boje prevladavaju na vašem sigurnom mjestu? Čujete li neke zvukove, ili vlada potpuna tišina? Možete li osjetiti neke mirise? Napunite svoje sigurno mjesto svime čega se možete sjetiti, a što u vama budi osjećaj ugode, smirenosti i lakoće. Primijetite kako se osjećate u tijelu dok zamišljate svoje sigurno mjesto. Što se promijenilo? 

Ako osjećate blokadu kad krenete zamišljati svoje sigurno mjesto, u redu je. Događa se. Samo to zamijetite i ne osuđujte se zbog toga. I ovdje možete upotrijebiti maštu. Pokušajte zamisliti tu blokadu kao neki predmet, zid, ogradu ili nešto slično. Blokada u vašoj mašti može biti i neka osoba. Što bi vam pomoglo da prevladate blokadu? Kreirajte željeni scenarij u glavi. Ljepota fantazije je u tome da ne postoje ograničenja kao u stvarnosti. Možete zamisliti što god želite.

Jednom kada ste u mašti stvorili svoje posebno mjesto, možete ga prizvati u sjećanje kad god poželite. Sigurno mjesto koristite kada vam treba mali odmak i odmor od stresne svakodnevnice.  Kada vam poraste anksioznost, uzmite pauzu i zamislite svoje sigurno mjesto. Dodajte ga u svoju „kutiju prve pomoći“ zajedno s ostalim tehnikama opuštanja.

I ne zaboravite, maštu možemo trenirati kao i mišiće na tijelu! Dovoljno je imati volju i samo nekoliko minuta dnevno!

***

Andrea Gerčar rođena je 1986. godine. Diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2010., a nakon toga je završila četverogodišnju edukaciju iz gestalt psihoterapije prema kurikulumu Instituta za integrativnu gestalt terapiju iz Würzburga pri IGW centru Zagreb. Dodatno se usavršavala u području art terapije, transakcijske analize, kognitivno-bihevioralne terapije te terapije usmjerene na samo-suosjećanje.
Ciljne skupine s kojima radi su adolescenti i odrasli s poteškoćama kao što je anksioznost, depresija, nisko samopoštovanje, izloženost traumatskim iskustvima, problemi u komunikaciji i bliskim odnosima, sagorijevanje i/ili konflikti na poslu, problemi identiteta i životnih faza.
Osim psihologije i psihoterapije, trajan izvor inspiracije su joj priče ispričane kroz film, kazalište, glazbu, ples, slikarstvo i knjige. Vjeruje u moć ljudske kreativnosti i u to da smisao ne pronalazimo, nego ga stvaramo.

***
Moglo bi vas zanimati: 

Stručna preporuka | Što učiniti kad vas uhvate crne misli?