Recenzija: Mnogi Drugi – “Prvi”

Mnogi Drugi – “Prvi”
Croatia Records, 2017.

Nakon nešto više od dvije godine koliko je prošlo od predstavljanja prvog singla „Upeklo je“, Mnogi Drugi odlučili su da je vrijeme prezentirati svoje debitantsko izdanje u cijelosti. Album jednostavno nazvan „Prvi“ službeno će objelodaniti 22. rujna pod etiketom izdavačke kuće Croatia Records koja je napokon zagrabila za kvalitetnijim pop rock uratkom u svojoj fonoteci.

Produkcijski album potpisuju Mark Mrakovčić, koji je zaslužan za snimanje prvih objavljenih singlova, i Leo Anđelković koji je svoju nepodvojenu pažnju i neupitnu predanost prema glazbi uložio da album na kraju uspješno zasja kao cjelina.

Mnogi Drugi – „Prvi“ popis pjesama:

1. Mnogi Drugi – Slonovi
2. Mnogi Drugi – Tempus
3. Mnogi Drugi – Maske
4. Mnogi Drugi – Upeklo Je
5. Mnogi Drugi – Boje
6. Mnogi Drugi – Voda
7. Mnogi Drugi – Duboka
8. Mnogi Drugi – Čudan Svijet
9. Mnogi Drugi – Zarez
10. Mnogi Drugi – Plavi Bar
11. Mnogi Drugi – Saša
12. Mnogi Drugi – Bilo Spavaj

Tokom dvije godine predstavljanja singlova, Mnogi Drugi su intuitivno odabirali radiofonične autorske uratke koji su zaista postali hitovi per se, poput uvodne pjesme „Slonovi“ ili pak „Čudan svijet“, „Maske“, „Voda“, no unatoč tome pored do sada objavljenih šest singlova album donosi zanimljiva iznenađenja poput rockerski himnične „Saša“ ili intimne, retrospektivne uspavanke „Bilo spavaj“. U posljednjoj, kao i u singlu „Maske“, još jednom posebno do izražaja dolazi gitaristička virtuoznost Ante Jelinčića, čovjeka jednako sposobnog da svira lijevom ili desnom rukom i k tome skrivenog umjetničkog talenta zaslužnog za grafička rješenja vizualnog materijala ovog albuma. Doprinos ostalih članova kolektiva nije nimalo zanemariv. Akustični korijeni Mnogih Drugih stasali su u punopravni bend-orkestar koji osim stabilne ritam sekcije čini i zaigrani brass dvojac koji se bendu priključio tokom snimanja albuma i obogatio ovaj zaigrani zvuk koji je postao zaštitni znak sedmorke. No, poseban dragulj ovog kolektiva jest Martinov autorski, granični cinizam koji smatram izuzetno šarmantnim i ključnim faktorom u glazbenom izričaju Mnogih Drugih. Njegov markantan (anti)vokal jedan je od najugodnijih na sceni i bilo bi zanimljivo čuti ga u nekom mračnijem glazbenom kontekstu, no duhovito-inteligentni stihovi isprepleteni kroz uhu ugodne, plesne melodije upravo su dobitna kombinacija koja ovaj bend izdvaja na pop rock sceni.

Koliki će skok predstavljati objava ovog izdanja tek će vrijeme pokazati. Osim izdavanja i distribucije albuma, da bi ušli u ovaj razrađeni biznis kakva je glazbena industrija, za sve potrebne korake potrudili su se odavno članovi benda osobno. Svoj glazbeni projekt su uspješno dizajnirali i u samom startu prezentirali kvalitetan proizvod uz neupitno odličan live nastup. Promišljena odluka da album objave preko Croatia Recordsa tek će zacementirati njihovu prisutnost kroz medij radija i TV-a, no svoje mjesto pod suncem domaće scene, Mnogi Drugi su odavno zaslužili.

Kao što naslov albuma sugerira, radi se tek o prvom izdanju Mnogih Drugih, pjesmama koje su sazrijevale tokom nekoliko godina, oblikovale se s pojedincima koji čine ovaj kolektiv u njihovom glazbenom traženju i usudim se konstatirati da je ova sedmorka nesumnjivo spremna ozbiljnije zaroniti u svoje kreativne potencijale i stvaralačke porive. Nagovještaj toga dali su nam već novi singlovi koje Mnogi Drugi nestrpljivo vade iz rukava.

Ocjena : 8/10