PARANGALL | CHUI, “Iz kapetanovog dnevnika” – Čaroban Chuiev svemirski let

"Svemirski album" Chuia je još jedan apsolutni pogodak koji za kraj postavlja pitanje: pa dobro gdje je vama kraj?

Piše: Zlatko GALL

CHUI
Iz kapetanovog dnevnika”
Dancing bear

*****

Tonija Starešinića bi se mirne duše moglo nazvati glazbenim radoholičarom. Drži „na okupu“ Chui i Mangroove, surađuje na sve strane, koncertno je aktivniji od havajskog vulkana Kilauveapa pa je, nakon suradnje s Josipom Lisac i Jazz orkestrom HRT-a doista bilo samo pitanje trenutka kad će i Chuiev novi album – i to kakav! – krenuti u optjecaj.

Uvodna dvanaestominutna „Eternautova tema“ u kojoj „ruku daje“ Ink Experiment (vokal Nikole Krbanjevića u ulozi pjevanja bez teksta u kojoj su ga znali rabiti Pink Floyd te ksilofon Ivane Kuljerić Bilić) nalik je filmskoj temi s upečatljivim saksofonskim solom koji bilježi blagi odmak o negdašnje (početne) zvukovnice. Ipak i dalje riječ je o strukturi broja na tragu prog-rock suita (a la „Snow Goose“) koje su Starešiniću i mile i bliske. Naravno, prije nego li tema u drugom dijelu ne postane naglašeno „džezerska“ s prepletima saksofona i klavijatura. Krećući se – uvjetno rečeno – u smjeru Shorterovog kvarteta iz tekuće dekade no uz naglašeniji ritam i zaključni ponovni ulazak u ambijentalnu atmosferu uvodnog dijela okončanu „rujućim“ basom.

„Sila mi je“ je građena oko efektne ponavljajuće fraze kao ovodobni reprezentativan komad fuzije nadahnute (valjda) Weather Reportom uz odličan učinak ritam sekcije – moćnog basa Konrada Lovrenčića i bubnjeva Ivana Levačića te saksofona Vojkana Jocića. Trodijelni „Azarchov let“ gura zavodljiv groove, no tema začinjena i s mrvu world musica uključenjem didgeridoooa Dubravka Lapainea i gitare Ivana Uravića iz Dryida, uz pomoć Ink Experimenta razvija prema eteričnoj ambijentalnosti jazz/prog rocka. Novi zgoditak fusiona „Malj“ građen je oko zgodnog riffa (s primislima na Cream kao svojevrsne modifikacija „Sunshine Of Your Love“) u unisonoj vožnji basa i saksofona na koju se dograđuju klavijature (Hammond) i raspojasani saksofonski solo. Praksa spajanja žešćih i lirskih dijelova prije završnog „udara“ i ovdje je nastavljena. „Hermetična Garaža feat. Z.Maj“ s odličnom gitarom gosta Zorana Majerovića drži željenu atmosferu ambijentalne prog rock/jazzy melankolije (stare uši doista vuče na trag Camela) dok je naslovna tema – kolaboracija Chuia i Mangroovea – vraški zanimljiv komad neo krautrock/space-rocka s narativom Željke Veverec i čarobnim instrumentalnim raspašojem. Dakako i ova tema ima „smiraj“ s dionicom klavijatura u završnici.

Bonus pak donosi kolaboraciju sa Borisom Štokom u temi  „Pogledaj“ (s onim Toniju milim „gugutavim“ uvodom a la Tangerine Dream) i obilatu dozu „elektronike“ i klavijatura Andreja Ljekaja te jednako efektno bubnjanje Janka Novoselića. Iznimna melankolična balada kao da otvara širom još jedan prostor za Chuieve kolaboracije. Drugi bonus je Ljekajev remiks znane uspješne suradnje Chuia i Josipe Lisac u „Tebi putujem“.

„Svemirski album“ Chuia je, kako ga god vagali i mjerili, još jedan apsolutni pogodak koji za kraj postavlja pitanje: pa dobro Toni (i dečki), gdje je vama kraj?